Beschermvrouwe?

Auteur Topic: Beschermvrouwe?  (gelezen 3988 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Gepost op: 13 oktober 2004, 21:12:23
L.S.

Tot haar overlijden op 20 maart was Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Juliana beschermvrouwe van het Nederlands Rode Kruis. Met haar dood is er automatisch een einde aan dit beschermschap gekomen, wat ik me nu afvroeg is of er al een nieuwe beschermheer/-vrouwe is binnen onze vereniging?

En hoe zit het eigenlijk met het briefpapier waarop nog altijd staat dat zij onze beschermvrouwe is? Mag dat nog gebruikt worden of is dat nu verboden?

Groet,
Mederiacvm

Had een dag maar 48 uur

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2004, 22:37:12
Ja hoor, ze zet haar werk voort in haar nieuwe functie van beschermengel  ;)

Target77

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2004, 23:26:48
Ja hoor, ze zet haar werk voort in haar nieuwe functie van beschermengel  ;)

*LOL*  ;D ;D ;D

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2004, 21:02:10
Pas maar op, straks krijg je de RVD achter je aan. :D
De discussie is al eens gevoerd, kijk maar hier: http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=1985

Christian

Mederiacvm

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2004, 23:12:37
Pas maar op, straks krijg je de RVD achter je aan. :D
De discussie is al eens gevoerd, kijk maar hier: http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=1985

Christian

Die discussie had ik al gevonden, hier wordt echter niet aangegeven wie de nieuwe beschermpersoon is/wordt, er worden enkel suggesties gedaan. Daarnaast wordt er geen antwoord gegeven op de vraag op het briefpapier waarop het beschermvrouwschap van Prinses (nu weer Koningin) Juliana nog gebruikt mag worden.

Ik denk dat ik het HB eens zal mailen, mocht ik iets meer weten zal ik het posten.
Had een dag maar 48 uur

Target77

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2004, 03:33:17
We wachten het af  ;)

Mederiacvm

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2004, 17:52:28
Zoals gezegd heb ik gisteren gemaild naar het HB, vanmorgen een reactie in m'n mailbox.

Er is nog geen nieuw beschermpersoon en het oude "Juliana"-papier mag niet meer worden gebruikt, dat wordt dus nieuw briefpapier bestellen  :(

Groet,
M
Had een dag maar 48 uur

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2004, 00:17:53
Zoals gezegd heb ik gisteren gemaild naar het HB, vanmorgen een reactie in m'n mailbox.

Er is nog geen nieuw beschermpersoon en het oude "Juliana"-papier mag niet meer worden gebruikt, dat wordt dus nieuw briefpapier bestellen  :(

Groet,
M
Nou dat is wel lekker snel, zo'n fors aantal maanden na haar overlijden,   weer een pluim voor het Landelijk Bureau ...  :o :( ??? :-\ :'(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2004, 11:03:37
we je hebben nog net even teveel papier....dus gewoon pech voor het lb

max

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2004, 21:40:18
Het LB heeft in de week na het overlijden van Juliana naar alle afdelingen een brief gestuurd waarin werd gezegd dat alle spullen (o.a. briefpapier, folders, etc) waarop staat Juliana als beschermvrouwe niet meer mag worden gebruikt.
Ik zou maar eens even informeren bij je bestuur over deze brief en waarom ze de vrijwilligers die gebruik maken van deze spullen niet hebben ingelicht...