Kan je hier iets meer informatie bij geven? Ik zie namelijk niemand herkenbaar in beeld. De gezichten van de slachtoffers zijn geblurrt.
Ik vind bovenstaande foto's -en in zijn algemeenheid foto's van Sven van Beek- juist een goed beeld van de situatie geven. Als je nooit een slachtoffer (onherkenbaar!) op de foto zou zetten zouden het erg statische plaatjes worden.
Over het algemeen maakt hij idd prima foto's. In dit geval is op de eerste foto een tweetal slachtoffers in beeld, waar de hulpverleners nog volop mee bezig zijn. Dit is niet een brandje of iets anders, je praat hier wel over menselijk leed. Letterlijk en figuurlijk.
Even ter illustratie dat ik niet anti-fotograaf ben:
Gisteravond hadden we een aardig ongeval op de A15 Li t.h.v. Heijplaat, daar was een auto over de kop geslagen na een aanrijding. Ik heb er niets op tegen als er foto's gemaakt worden, hoe ernstig het ook lijkt. De fotografen hebben we hier ook gewoon toegelaten en mochten naar hartelust foto's maken. Ik ben niet per definitie tegen foto's maken, maar respecteer ook die slachtoffers.
Ik vind het ook moeilijk om op een forum goed duidelijk te maken waar ik moeite mee heb in deze, omdat het een moeilijk/gevoelig onderwerp is.