Aparte tas/koffer voor kinderen onzin?

Auteur Topic: Aparte tas/koffer voor kinderen onzin?  (gelezen 5537 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Gepost op: 27 februari 2011, 23:18:23
Rogue medic, een Amerikaanse paramedic met een heerlijk kritisch-wetenschappelijke kijk op zijn werk geeft in deze blogpost flinke kritiek op een aparte tas/koffer voor kinderen.

Nu weet ik dat het hier in de regio inderdaad een aparte koffer is, maar zijn er ook regio's die dat niet hebben? Wat is überhaupt jullie mening hierover?




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2011, 16:48:59
Het is net wat je gewend bent.. Wij hebben aparte tassen (het merendeel van NL, denk ik) dus kies ik daarvoor. Ik moet er wel bij zeggen dat een tas voordelen heeft. Het probleem met een (vaak verzegelde) kinderkoffer is dat men er niet vaak genoeg in kijkt waardoor automatiseren nogal is. Door de spullen in een koffer te doen is het vaak wel laagdrempeliger.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2011, 23:24:55
Het is net wat je gewend bent.. Wij hebben aparte tassen (het merendeel van NL, denk ik) dus kies ik daarvoor. Ik moet er wel bij zeggen dat een tas voordelen heeft. Het probleem met een (vaak verzegelde) kinderkoffer is dat men er niet vaak genoeg in kijkt waardoor automatiseren nogal is. Door de spullen in een koffer te doen is het vaak wel laagdrempeliger.

CM
Ik merkte bij mezelf dat ik inderdaad mijn automatismes kwijtraak doordat de kinderkoffer verzegeld zit, dus nu probeer ik regelmatig een zegel te verbreken en een nieuwe te vragen, of even in het trainingslokaal langs als dat kan... op zich qua overzichtelijkheid voorstander van een kinderkoffer, alleen is het wel een gesjouw naar 3 hoog achter....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2011, 23:45:10
kan... op zich qua overzichtelijkheid voorstander van een kinderkoffer, alleen is het wel een gesjouw naar 3 hoog achter....

Maar dan zijn er altijd toch wel een paar blauwen die mee willen helpen met sjouwen?? 998765


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2011, 12:12:27
Bij ons is de kinderkoffer niet verzegeld. Tijdens mijn inwerkperiode werd er dan ook op gehamerd af en toe deze koffer door te lopen, zodat je makkelijk je weg erin vindt, tijdens een acute situatie. En toch heb ik al eens moeten ''zoeken'' in die koffer, en dat vond ik behoorlijk onprettig, met die wanhopige blikken over je schouder.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2011, 12:24:52
Maar dan zijn er altijd toch wel een paar blauwen die mee willen helpen met sjouwen?? 998765


Bij kinderreanimaties is dat idd wel eens gebeurd, maar gelukkig heb ik die niet zo vaak als ik mijn kinderkoffer mee naar boven neem ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2011, 12:32:42
Is het dan toch niet verstandiger om de materialen toe te voegen aan je "gewone" koffer? Hoeveel van de spullen in je kinderkoffer zijn uniek? Zou dit zoveel extra ruimte innemen? Of eventueel gaan werken met twee tassen een A/B- (met daarin je zuurstof, ambu, maskers, intubatie-materialen, e.d.) en een C-tas/koffer? Maar in deze twee tassen dus wel alle materialen zodat je niet een speciale koffer moet leren kennen en bijhouden voor kinderen?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2011, 15:36:12
Is het dan toch niet verstandiger om de materialen toe te voegen aan je "gewone" koffer? Hoeveel van de spullen in je kinderkoffer zijn uniek? Zou dit zoveel extra ruimte innemen? Of eventueel gaan werken met twee tassen een A/B- (met daarin je zuurstof, ambu, maskers, intubatie-materialen, e.d.) en een C-tas/koffer? Maar in deze twee tassen dus wel alle materialen zodat je niet een speciale koffer moet leren kennen en bijhouden voor kinderen?
Denk dat dat toch een gesjouw wordt, volgens mij is onze tas al 17 kilo nu... en de kinderkoffer 14 ofzo...

en er zit toch een hoop apart spul bij, bijvoorbeeld: tubes, maagsondes, andere laryngoscoop+bladen, zuurstofkapjes, prillint, medicatie, luerlock 50cc/10cc, kinderinfuusnaaldjes, kinder IO, kinderdefipads, kleine ecg-stickers...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2011, 18:35:13
Ik ben niet zo enthousiast over Rogue's mening dat je rustig normale medicatie kan mengen met 50% NaCl 0,9% en dat dan uit een 50cc spuit kunt optrekken met een 10 cc spuit....
Dan zou ik toch liever een aangepast ampulletje pakken en 't in een keer goed doen, juist in de acute situatie (Bic!)
Arts  www.alphalog.nl


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2011, 20:15:44
Dan zou ik toch liever een aangepast ampulletje pakken en 't in een keer goed doen, juist in de acute situatie

In de manier met die spuiten, en mengen. Dat kan op de verpleegafdeling prima daar heb je relatief meer tijd en rust dan in een acute situatie op straat. De kans op fouten is groter als je in een acute situatie op straat moet gaan berekenen, mengen over spuiten naar een ander spuitje etc. Die manier zou misschien goedkoper kunnen zijn of minder sjouwen met koffers etc. maar hoe groot wordt kans op fouten en is dat een acceptabel percentage?