Zeer grote brand (Den Brave reisbureau) Dorpsplein - Stolwijk 28-02-2011

Auteur Topic: Zeer grote brand (Den Brave reisbureau) Dorpsplein - Stolwijk 28-02-2011  (gelezen 3844 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2011, 18:58:09
De foto's zijn door mij gemaakt. Het is gewoon de weerspiegeling van de flits in de reflectie strepen van het brandweer pak  ;)

Je ziet bovenin, bij de HD-stralen dezelfde retroreflectie. Ook bij de tweede foto zie ik reflecties waar die echt niet horen. Dat had ik ook ooit met een Fuiji. Omgeruild en opgelost.

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2011, 20:18:20
Citaat
Wat is er, voor de niet-brandweerman zoals ik, mis met die blussing?
Ik zie drie stralen lagedruk om (ogenschijnlijk) overslag tegen te gaan.
Kijk daar komt de aap uit de mouw. Behalve misschien een te klein deel van de 26.000 brandweerlieden ziet niemand in Nederland hier iets verkeerds in.En o wat zijn we teverden over onze brandweer.
Overslag, ik zie (blijkbaar reflectie) geen vuurzee, geen vlammen, geen gloed, zelfs geen kolkende rookwolken maar wel drie stralen lage druk van elk minimaal 200 l p/m en een torenstraal van misschien wel 1000 l p/m. Als er al kans was op overslag is die er nu niet meer, maar we staan nog lekker met de straalpijp in onze handen en dan denken we niet meer na. Bezigheidstherapie voor spuitgasten wordt het ook wel eens genoemd.
Uiteraard is dit maar een moment opname, maar behalve als direkt na deze foto alle stralen dicht gezet zijn is dit een gevalletje van onnodig waterschade veroorzaken.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2011, 20:28:56
De foto's zijn door mij gemaakt. Het is gewoon de weerspiegeling van de flits in de reflectie strepen van het brandweer pak  ;)

Klopt had ik in het begin ook met mijn nikon maar komt door de uv filter !
ten minste bij mij was dit wel het geval, nu de uv filter er niet meer op en nooit weer last van gehad!!

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2011, 20:30:46
@ Tower-ladder: graag verwijs ik u tevens naar de volgende foto's: http://112hm.nl/2011/02/28/zeer-grote-brand-dorpsplein-stolwijk (nb: site laadt enorm traag)

Klopt had ik in het begin ook met mijn nikon maar komt door de uv filter !
ten minste bij mij was dit wel het geval, nu de uv filter er niet meer op en nooit weer last van gehad!!
De reflecties in het dak worden inderdaad veroorzaakt door het gebruik van een uv-filter. Ik had dit zelf voorheen ook vaak, maar sinds ik mijn uv-filter nauwelijks meer gebruik (alleen als het heel stofferig of zanderig is) heb ik er geen last meer van.

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2011, 21:48:43
Citaat
graag verwijs ik u tevens naar de volgende foto's: http://112hm.nl/2011/02/28/zeer-grote-brand-dorpsplein-stolwijk (nb: site laadt enorm traag)
Nee dank je moet morgen weer vroeg op  ;D
Maar uit de foto´s op de site zou dan blijken dat kort na deze foto de drie LD stralen en torenstraal zijn afgesloten ::) was deze fotograaf dus nog net op tijd met zijn UV filrer op de lens om nog een actie foto te maken ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2011, 22:00:41
als ik de fotos bekijk op www.nieuwsbergambacht.nl dan lijkt het dat er aan de achter kant brand was. Wat die drie stralen aan de voorzijden doen is ook mij niet duidelijk.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

112WS18

• Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
Dat klopt. De brand woedde voornamelijk aan de achterzijde. Ze waren erg bang voor overslag naar het naastgelegen kledingwinkel en restaurant. Ook hebben ze de voorzijde natgehouden (dat zie je op de foto's). Ik zal eens aan de fotograaf vragen of ze die drie stralen al snel hadden opgeruimt.

NieuwsBergambacht.nl

• Fotograaf, BHV-er
  • Junior gebruiker
  • **
Dat klopt. De brand woedde voornamelijk aan de achterzijde. Ze waren erg bang voor overslag naar het naastgelegen kledingwinkel en restaurant. Ook hebben ze de voorzijde natgehouden (dat zie je op de foto's). Ik zal eens aan de fotograaf vragen of ze die drie stralen al snel hadden opgeruimt.
Voordat je wat gaat vragen Gilles:p Je weet dat de melding kwam om ongeveer half 2. Ze zijn alleen aan de voorzijde gaan blussen om overslag te voorkomen. Daarom waren ze om 3 uur al klaar met blussen. Daarna zijn ze tot 6 uur bezig geweest met nablussen.;) ( kijk op de foto's op de website en dan de onderste foto's www.nieuwsbergambacht.nl