BVCM

Auteur Topic: BVCM  (gelezen 9289 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2011, 09:38:01
Op zich heb ik met BVCM weinig moeite. Het is soms wat veel klikken als je een langere periode niet geweest bent, maar verder werkt het wel prima. Ze hebben bij ons alleen ook de planner van het bureau weggehaald en dat werkt minder.  :'(
Digitaal onderzoek


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2011, 17:25:48
Als je drie weken vakantie hebt gehad is het trouwens aardig wat klikken...

Dat wordt voor ons gedaan door of de capman of je zorg ip.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2011, 17:57:29
Nee daar sla je de spijker op zijn kop. Nu is dat verantwoorden van wat je precies heb gedaan er nog niet. Maar ik heb begrepen dat men dat wel wil. Zodat ze beter inzichtelijk kunnen maken wat iemand de hele dag doet. Maar volgens mij kost dat gewoon weer heel veel tijd. En dat is iets waar de minister van af wil........

Ik verantwoord wel per uur indien dat nodig is doordat ik andere werkzaamheden heb uitgevoerd. En nee, dat kost niet 'weer heel veel tijd', absoluut niet; Heb jaren in het bedrijfsleven gewerkt waar ik per kwartier verantwoorde, en regelmatig gedetacheerd ben geweest bij overheden. Ik vond het een lachtertje hoe daar werd om gegaan met urenverantwoording waardoor doorlooptijden van projecten/vergunningsaanvragen etc helemaal niet inzichtelijk konden worden gemaakt. Zelfde bij de politie: als je de belangrijkste activiteiten in BVCM zet (Noodhulp, toezicht/handhaving, opsporing, Service & intake en de balngrijkste overhead-zaken) met hieronder duidelijke deelactiviteiten zoals 'afhandelingen incident' en 'verhoor verdachte/getuige/aangever', maak je het werk een stuk overzichtelijker in de bedrijfsvoering. Nog beter: waar mogelijk zaken koppelen aan BVH-registraties zodat je per 'project/zaak' je kan zien hoe lang dingen nu precies duren.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2011, 19:06:04
Ik verantwoord wel per uur indien dat nodig is doordat ik andere werkzaamheden heb uitgevoerd. En nee, dat kost niet 'weer heel veel tijd', absoluut niet; Heb jaren in het bedrijfsleven gewerkt waar ik per kwartier verantwoorde, en regelmatig gedetacheerd ben geweest bij overheden. Ik vond het een lachtertje hoe daar werd om gegaan met urenverantwoording waardoor doorlooptijden van projecten/vergunningsaanvragen etc helemaal niet inzichtelijk konden worden gemaakt. Zelfde bij de politie: als je de belangrijkste activiteiten in BVCM zet (Noodhulp, toezicht/handhaving, opsporing, Service & intake en de balngrijkste overhead-zaken) met hieronder duidelijke deelactiviteiten zoals 'afhandelingen incident' en 'verhoor verdachte/getuige/aangever', maak je het werk een stuk overzichtelijker in de bedrijfsvoering. Nog beter: waar mogelijk zaken koppelen aan BVH-registraties zodat je per 'project/zaak' je kan zien hoe lang dingen nu precies duren.


Leuk die overzichtelijkheid in de bedrijfsvoering, maar dan komen we weer op het puntje administratieve rompslomp waar we juist vanaf willen?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2011, 19:56:47
heb je even.

Overwerk maken dat wordt door het systeem het weggeschreven als verschuiving. MHMHM
Uren die zomaar weg zijn en niet meer te vinden.
Zo heb ik er nog wel een paar.
Boxer.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #15 Gepost op: 2 maart 2011, 18:11:24
Leuk die overzichtelijkheid in de bedrijfsvoering, maar dan komen we weer op het puntje administratieve rompslomp waar we juist vanaf willen?

Is het rompslomp, als je hooguit een paar minuutjes je uren aan het invullen bent? Je kan ook overdrijven...


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #16 Gepost op: 2 maart 2011, 18:18:48
Werkt prima :)


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #17 Gepost op: 2 maart 2011, 23:20:42
Is het rompslomp, als je hooguit een paar minuutjes je uren aan het invullen bent? Je kan ook overdrijven...
We hoeven bij de politie onze uren niet te declareren, dus een uitgebreid overzicht is nutteloze managementinfo veroorzaakt door de wens van topmanagers om te micromanagen. Geef een wijkteamchef mensen, middelen en een paar taken en reken hem daar op af. Hij stuurt zijn mensen aan, niet de minister, korpschef of districtschef. Die gedetailleerde urenverantwoording vind ik dan ook zinloos. We brengen het toch niet ergens anders in rekening op uurbasis.
Wout


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #18 Gepost op: 3 maart 2011, 09:59:28
Eens, bovendien zijn er (bij ons) een hoop codes die wel heel erg dicht tegen elkaar aan liggen.
Digitaal onderzoek


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #19 Gepost op: 3 maart 2011, 23:37:51
We hoeven bij de politie onze uren niet te declareren, dus een uitgebreid overzicht is nutteloze managementinfo veroorzaakt door de wens van topmanagers om te micromanagen. Geef een wijkteamchef mensen, middelen en een paar taken en reken hem daar op af. Hij stuurt zijn mensen aan, niet de minister, korpschef of districtschef. Die gedetailleerde urenverantwoording vind ik dan ook zinloos. We brengen het toch niet ergens anders in rekening op uurbasis.

In jouw ogen dus enkel output-sturing... Ben er geen fan van, je moet naar het complete plaatje kijken.

Ik vind het interressant op juist op een zo efficient mogelijke wijze te werken; we hebben weliswaar geen winstoogmerk, maar effciency bij de politie kan vele malen beter om o.a. de kwaliteit te verhogen. Een gedetailleerde urenverantwoording is dan juist voor een WTC nodig om zijn persoon en processen binnenshuis te beoordelen en verbeteringen door te voeren.