Nee daar sla je de spijker op zijn kop. Nu is dat verantwoorden van wat je precies heb gedaan er nog niet. Maar ik heb begrepen dat men dat wel wil. Zodat ze beter inzichtelijk kunnen maken wat iemand de hele dag doet. Maar volgens mij kost dat gewoon weer heel veel tijd. En dat is iets waar de minister van af wil........
Ik verantwoord wel per uur indien dat nodig is doordat ik andere werkzaamheden heb uitgevoerd. En nee, dat kost niet 'weer heel veel tijd', absoluut niet; Heb jaren in het bedrijfsleven gewerkt waar ik per kwartier verantwoorde, en regelmatig gedetacheerd ben geweest bij overheden. Ik vond het een lachtertje hoe daar werd om gegaan met urenverantwoording waardoor doorlooptijden van projecten/vergunningsaanvragen etc helemaal niet inzichtelijk konden worden gemaakt. Zelfde bij de politie: als je de belangrijkste activiteiten in BVCM zet (Noodhulp, toezicht/handhaving, opsporing, Service & intake en de balngrijkste overhead-zaken) met hieronder duidelijke deelactiviteiten zoals 'afhandelingen incident' en 'verhoor verdachte/getuige/aangever', maak je het werk een stuk overzichtelijker in de bedrijfsvoering. Nog beter: waar mogelijk zaken koppelen aan BVH-registraties zodat je per 'project/zaak' je kan zien hoe lang dingen nu precies duren.