SMS van het KLPD na bellen 112

Auteur Topic: SMS van het KLPD na bellen 112  (gelezen 8365 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter ten Tije

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Gepost op: 28 februari 2011, 20:45:01
Vorige week rij ik op de A20 kom ik een ongeval tegen met meerdere voertuigen en een vrachtwagen

Doe mijn lampjes aan voor de overige weggebruikers, de cam van rijkswaterstaat was inmiddels al op het ongeluk gedraaid.

bel 112 om het incident te melden...

wat krijg je vervolgens terug als beller....

LET OP! 1-1-2 is gebeld. U houdt hiermee onnodig een noodlijn  bezet. www.112.nl afzender KLPD.

Fijn zeg....terwijl je goed probeert te doen


fijn dat het forum weer terug is


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2011, 20:46:45
Blijkbaar is er iets fout gegaan, zo'n SMS zou je moeten krijgen als je al dan niet per ongeluk 112 belt zonder reden, weet je zeker dat je niet per ongeluk het nummer opnieuw heb gedraaid?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2011, 20:52:37
Belletje naar 0900-8844, zeggen dat er vast iets fout is gegaan maar dat je je afvraagt waarom je die sms hebt gekregen. Toch?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2011, 20:56:36
Ik zie hier een kopie ontstaan van topics die ik via Google vindt als ik zoek op diezelfde SMS. Deze SMS zou weldegelijk van 112 afkomstig zijn, maar blijkbaar wordt die regelmatig foutief verzonden. Systeem werkt blijkbaar niet helemaal lekker. Ben benieuwd of er ook mensen van vtsPN meelezen, die kunnen hier wellicht iets mee...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2011, 21:15:20
Vraag en antwoord

Waarom heb ik een sms of voicemail van 112 gekregen?
112 is een telefoonnummer voor noodoproepen. Het is belangrijk dat de alarmcentrale alle aandacht aan noodgevallen kan besteden. Daarom kunnen mensen die onterecht of per ongeluk 112 hebben gebeld een sms of voicemailbericht krijgen.

112 per ongeluk bellen
112 onterecht bellen is strafbaar
Als u een sms van 112 krijgt
Als u een voicemail van 112 krijgt

Vragen over onterechte oproepen
112 per ongeluk bellen
U kunt 112 per ongeluk bellen als uw telefoon in uw tas of broekzak zit: dan voert u een zogenaamd 'broekzakgesprek'. 112 is bij de meeste mobiele telefoons ook te bellen als u uw toetsenbord heeft geblokkeerd.

112 onterecht bellen is strafbaar

Als u 112 belt als het niet om een noodgeval gaat, bent u strafbaar. Personen met een echte noodmelding hebben kans dat ze geen verbinding kunnen krijgen met de alarmcentrale als 112 overbezet is door onterechte oproepen.

Als u een sms van 112 krijgt
Als u een sms van 112 krijgt, ziet u de volgende tekst:
LET OP! 1-1-2 is gebeld. U houdt hiermee onnodig een noodlijn bezet. www.112.nl

Als u een voicemail van 112 krijgt
Als u een voicemail van 112 krijgt, hoort u het volgende bericht:
Dit is een bericht van de politie. Met dit toestel is misbruik gemaakt van het alarmnummer 112, Stop hiermee. Misbruik van 112 brengt het leven van anderen mensen ernstig in gevaar. Misbruik is strafbaar. 112, alleen als elke seconde telt. Ook voor u.

Vragen over onterechte oproepen
Heeft u vragen over onterechte oproepen naar 112? Stuur dan een e-mail met uw vraag, naam en telefoonnummer naar:
teleservice@klpd.politie.nl


Bron: rijksoverheid.nl
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.