Grote hulpverlening (ongeval) A20 Kleinpolderplein - Rotterdam 27-02-2011

Auteur Topic: Grote hulpverlening (ongeval) A20 Kleinpolderplein - Rotterdam 27-02-2011  (gelezen 5488 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2011, 13:18:06
Een fotoserie van fotograaf Sven van Beek:
http://svenvanbeek.nl/item.php?id=1306

:'(  hier wordt ik echt verdrietig van, wederom foto's met volop de slachtoffers in beeld. WAAR is dat nou goed voor?!
Ik begrijp dat het voor de hulpverleners goed kan zijn voor debriefing etc. maar wat is nou de meerwaarde van SO's in beeld???
...en zeker dan deze pics op (openbare) websites plaatsen.  >:(
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg

JelZo

• Senior gebruiker
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2011, 13:44:54
:'(  hier wordt ik echt verdrietig van, wederom foto's met volop de slachtoffers in beeld. WAAR is dat nou goed voor?!
Ik begrijp dat het voor de hulpverleners goed kan zijn voor debriefing etc. maar wat is nou de meerwaarde van SO's in beeld???

Kan je hier iets meer informatie bij geven? Ik zie namelijk niemand herkenbaar in beeld. De gezichten van de slachtoffers zijn geblurrt.

Ik vind bovenstaande foto's -en in zijn algemeenheid foto's van Sven van Beek- juist een goed beeld van de situatie geven. Als je nooit een slachtoffer (onherkenbaar!) op de foto zou zetten zouden het erg statische plaatjes worden.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2011, 17:01:20

Allereerst vraag ik me af waarom je hier verdrietig van zou worden. Dit zijn foto's welke met veel beleid zijn geschoten. Ja, er staat een slachtoffer op, maar deze is onherkenbaar.

Waar ik verdrietig van word, is jouw allereerste zin. (Dit zeg ik als leraar zijnde)

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Allereerst vraag ik me af waarom je hier verdrietig van zou worden. Dit zijn foto's welke met veel beleid zijn geschoten. Ja, er staat een slachtoffer op, maar deze is onherkenbaar.

Waar ik verdrietig van word, is jouw allereerste zin. (Dit zeg ik als leraar zijnde)
Ik geef alleen mijn persoonlijke mening. De foto zal uiteraard met de beste bedoelingen gemaakt zijn. Zelf zou ik het niet leuk vinden als ik, ten gevolge van een ongeval, op foto's zou verschijnen. Onherkenbaar of niet.

Daarnaast zie ik persoonlijk de meerwaarde niet in van jouw 2e opmerking, het komt meer over als een sneer naar mij toe. Daarbij voegt het niets toe aan dit topic of mijn statement. Zelfs een ervaren iemand, zoals jij en ik, zal hier en daar wel eens spel- of grammaticale fouten maken. Toch?
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg

K-Pri

• trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • duikende lepelaar
Wat ook opvalt is het groot aantal voertuigen op een kluitje..En de auto van de gempo die met die wielen de verkeerde kant op gedraaid staat(moet ik wel bijzeggen dat he tniet te zien of er eerder al maatregelen getroffen zijn mbt beveiliging.)
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Kan je hier iets meer informatie bij geven? Ik zie namelijk niemand herkenbaar in beeld. De gezichten van de slachtoffers zijn geblurrt.

Ik vind bovenstaande foto's -en in zijn algemeenheid foto's van Sven van Beek- juist een goed beeld van de situatie geven. Als je nooit een slachtoffer (onherkenbaar!) op de foto zou zetten zouden het erg statische plaatjes worden.

Over het algemeen maakt hij idd prima foto's. In dit geval is op de eerste foto een tweetal slachtoffers in beeld, waar de hulpverleners nog volop mee bezig zijn. Dit is niet een brandje of iets anders, je praat hier wel over menselijk leed. Letterlijk en figuurlijk.

Even ter illustratie dat ik niet anti-fotograaf ben:
Gisteravond hadden we een aardig ongeval op de A15 Li t.h.v. Heijplaat, daar was een auto over de kop geslagen na een aanrijding. Ik heb er niets op tegen als er foto's gemaakt worden, hoe ernstig het ook lijkt. De fotografen hebben we hier ook gewoon toegelaten en mochten naar hartelust foto's maken. Ik ben niet per definitie tegen foto's maken, maar respecteer ook die slachtoffers.

Ik vind het ook moeilijk om op een forum goed duidelijk te maken waar ik moeite mee heb in deze, omdat het een moeilijk/gevoelig onderwerp is.

K-Pri

• trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • duikende lepelaar

Over het algemeen maakt hij idd prima foto's. In dit geval is op de eerste foto een tweetal slachtoffers in beeld, waar de hulpverleners nog volop mee bezig zijn. Dit is niet een brandje of iets anders, je praat hier wel over menselijk leed. Letterlijk en figuurlijk.

Even ter illustratie dat ik niet anti-fotograaf ben:
Gisteravond hadden we een aardig ongeval op de A15 Li t.h.v. Heijplaat, daar was een auto over de kop geslagen na een aanrijding. Ik heb er niets op tegen als er foto's gemaakt worden, hoe ernstig het ook lijkt. De fotografen hebben we hier ook gewoon toegelaten en mochten naar hartelust foto's maken. Ik ben niet per definitie tegen foto's maken, maar respecteer ook die slachtoffers.

Ik vind het ook moeilijk om op een forum goed duidelijk te maken waar ik moeite mee heb in deze, omdat het een moeilijk/gevoelig onderwerp is.

Dat viel mij op dat je het verkeer liet stoppen om de fotografen te laten oversteken, goeie zaak! (alleen ik kan de foto's niet terugvinden :'( )
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v