Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994

Auteur Topic: Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994  (gelezen 28271 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2011, 18:31:30
Even een vraag ben je staandegehouden? Of wel zijn jou personalia opgeschreven door de betreffende agent, aan de hand van een rijbewijs of ID-kaart? De educatieve maatregel verkeer(artikel 130 WVW procedure) kan namelijk alleen worden toegepast als je bent staandegehouden, is de overtreding op kenteken afgedaan dan kan de maatregel van het CBR niet worden toegepast cq worden opgelegd. Hier kun je meer lezen over artikel 130 wegenverkeerswet:

http://www.cbr.nl/vorderingsprocedure.pp

Wat de agent in zijn eentje, of was hij samen met een collega??


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2011, 18:35:21
Even een vraag ben je staandegehouden? Of wel zijn jou personalia opgeschreven door de betreffende agent, aan de hand van een rijbewijs of ID-kaart? De educatieve maatregel verkeer(artikel 130 WVW procedure) kan namelijk alleen worden toegepast als je bent staandegehouden, is de overtreding op kenteken afgedaan dan kan de maatregel van het CBR niet worden toegepast cq worden opgelegd. Hier kun je meer lezen over artikel 130 wegenverkeerswet:

http://www.cbr.nl/vorderingsprocedure.pp

Wat de agent in zijn eentje, of was hij samen met een collega??

Er waren 4 agenten.

Het zit zo: hij had eerst mijn kenteken opgeschreven toen kwam ik terug 10 min later en vertelde ik het toen vroeg hij mijn rijbewijs en heeft die het genoteerd. Ik ben NIET staande gehouden agent heeft mij NIET uit mijn auto zien stappen.

Agent heeft niet gezien of ik gereden had of mijn vriend of iemand anders.


Dus conclusie is dan toch dat ik niet staande ben gehouden?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2011, 18:36:14
Je bent in dit geval wel staande gehouden.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2011, 18:38:24
Je bent in dit geval wel staande gehouden.

dus met andere woorden als ik niet zo dom was om terug te gaan en netjes verhaal te halen was er niks aan de hand?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2011, 18:45:51
dus met andere woorden als ik niet zo dom was om terug te gaan en netjes verhaal te halen was er niks aan de hand?

Volgens de letter van de wet ben je staandegehouden. Sterker nog de agent is dat verplicht. Hij wilde kennelijk eerste de bekeuring op kenteken af doen. Nadat jij je melde en kennelijk verklaarde dat jij de bestuurder was heeft hij besloten je staande te houden.

Verhaal wordt nu wel iets anders, kennelijk hebben 4 agenten dat gezien. Je geeft ook iets aan over 10 tallen getuige. Ik neem aan dat je van allemaal naam, adres en telefoonnummer hebt? Anders wordt het in een eventuele rechtszaak een heel lastig verhaal.

Lastige bij dit soort zaken is dat we alleen jou kant van het verhaal horen. Oordelen over de feitelijke situatie is daarom erg lastig.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2011, 18:51:43
Kleine aanvulling mocht je zijn aangemeld bij het CBR, dan krijg je van het CBR een rapport opgestuurd waar in precies staat vermeld wat de politie heeft waargenomen. Je zult dan de EMG(educatieven maatregel gedrag en verkeer) moeten doen. Meer over de EMG lees je hier:

http://www.cbr.nl/emg.pp


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #16 Gepost op: 1 maart 2011, 18:52:32
Volgens de letter van de wet ben je staandegehouden. Sterker nog de agent is dat verplicht. Hij wilde kennelijk eerste de bekeuring op kenteken af doen. Nadat jij je melde en kennelijk verklaarde dat jij de bestuurder was heeft hij besloten je staande te houden.

Verhaal wordt nu wel iets anders, kennelijk hebben 4 agenten dat gezien. Je geeft ook iets aan over 10 tallen getuige. Ik neem aan dat je van allemaal naam, adres en telefoonnummer hebt? Anders wordt het in een eventuele rechtszaak een heel lastig verhaal.

Lastige bij dit soort zaken is dat we alleen jou kant van het verhaal horen. Oordelen over de feitelijke situatie is daarom erg lastig.



Ja ik heb al hun gegevens indien nodig het zijn allemaal bekende van mn broertje ik ben al bezig mn bijrijder een verhaal te laten typen met handtekening.

later dat ik ze aansprak waren ze met zn 2en.

Maar iedereen is het er toch wel over eens dat ik echt TE zwaar gestraft word? bedoel zijn zat mensen die hun auto wel eens laten uitvallen bij wegrijden, of perongeluk tegen een paaltje aanrijden of wegslippen met galdheid.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2011, 18:54:31
Kleine aanvulling mocht je zijn aangemeld bij het CBR, dan krijg je van het CBR een rapport opgestuurd waar in precies staat vermeld wat de politie heeft waargenomen. Je zult dan de EMG(educatieven maatregel gedrag en verkeer) moeten doen. Meer over de EMG lees je hier:

http://www.cbr.nl/emg.pp

ja dat kost me dan een paar vrije dagen plus een bedrag van bijna 900 euro, hallo zeg wat een onzin ik kan echt wel goed rijden waar slaat het op alsof ik echt zo een cursus nodig heb  >:(

Heb nog nooit in heel mijn leven een boete gehad voor in het verkeer en dan laat je perongeluk je banden paar meter wegslippen en dan dit ik kan het echt niet begrijpen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2011, 18:59:52
Maar iedereen is het er toch wel over eens dat ik echt TE zwaar gestraft word? bedoel zijn zat mensen die hun auto wel eens laten uitvallen bij wegrijden, of perongeluk tegen een paaltje aanrijden of wegslippen met galdheid.

Het gaat in dit verhaal niet over iedereen die wel eens wat verkeerd doet maar over jou gedraging. En jij hebt jou verhaal, en de politie heeft zijn verhaal. Het is aan de rechter(als je niet kiest om de boete te betalen) om te bepalen of jij inderdaad schuldig bent geweest aan artikel 5. Ik kan aan de hand van jou verhaal niet oordelen.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2011, 19:04:55
Nou,

Als je hier al een art. 5 voor krijgt dan kan 3/4 van het verkeer in NL wel voor een EMG opgegeven worden,
CBR krijgt het er druk mee....

Ongepaste tekst verwijderd, ook als je het met mensen oneens bent verdienen ze respect...
Groetjes, Marco