Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994

Auteur Topic: Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994  (gelezen 28154 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #50 Gepost op: 1 maart 2011, 23:44:48
Is helaas verloren gegaan, mag je van uit gaan..

Krijg je als je brief krijgt van OvJ, staat daar ook feitcode op of..?

ik geloof dat ik rechtsbovenin een 1 zag staan in het vierkantje

de bon zat niet in mijn broek kwam ik net achter dus morgen nog maar goed kijken in mijn auto.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #51 Gepost op: 1 maart 2011, 23:45:57
Dat is niet hetzelfde, dat is compleet wat anders. Hij is vrijgesproken voor een aanklacht terzake poging doodslag......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #52 Gepost op: 1 maart 2011, 23:47:34
ik kwam dit tegen :

 Toen verdachte zou worden aangehouden gaf hij vol gas en reed met spinnende wielen met zijn auto weg

De rechtbank Dordrecht heeft vrijgesproken van een poging doodslag op een politieagent. Toen verdachte zou worden aangehouden gaf hij vol gas en reed met spinnende wielen met zijn auto weg. De betreffende politieagent, die enkele meters voor de auto van verdachte stond, sprong opzij omdat hij dacht te zullen worden overreden. Verdachte heeft verklaard zo in paniek te zijn geweest dat hij bij het wegrijden niemand voor zijn auto heeft zien staan. Mede gelet op de plaats waar deze politieman stond acht de rechtbank dit niet onmogelijk. Aldus ontbreekt de opzet gericht op de dood of het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAU0259.html

oke oke misschien niet helemaal het zelfde maar het kan toch vrijspraak

Ja, vrijspraak van poging doodslag is iets anders als vrijspraak van artikel 5. Immers moet daarvoor de opzet zijn iemand te doden zoals in dit geval de agent die voor de auto stond. Of de verdachte daarbij zijn voertuig onder controle had is een ander verhaal.
 Zo te zien is hierin artikel 5 nooit ten laste gelegd en kan je dus ook niet voor veroordeeld worden.

Krijg je als je een brief krijgt van de OvJ, staan daar ook feitcode('s) op of..?
Als er gebruik is gemaakt van een bonnetje in plaats van een vol tik-pv wel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 2 maart 2011, 16:24:29

Zat motoren ook die dat bewust doen kijk naar de TT Assen en nog nooit om zoiets een artikel 5 gegeven.

Ik heb anders genoeg artikeltjes 5 zien vallen, afgelopen jaren bij de TT.  ::) En ook mocht iedere biker in het pijpje blazen, bij vertrek 's ochtends.

En tja, wat betreft die spinnende banden. Ook ik waande me Schumacher toen ik 19 was. Ik kreeg er eentje voor: Geluidsoverlast. (wielspin) Er is pas sprake van geluidsoverlast als er een klacht ligt, dacht ik. Maar heb 'm toch maar betaald. Omdat ik wist dat ik fout zat. 0098


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #54 Gepost op: 2 maart 2011, 21:13:10
Ik heb anders genoeg artikeltjes 5 zien vallen, afgelopen jaren bij de TT.  ::) En ook mocht iedere biker in het pijpje blazen, bij vertrek 's ochtends.

En tja, wat betreft die spinnende banden. Ook ik waande me Schumacher toen ik 19 was. Ik kreeg er eentje voor: Geluidsoverlast. (wielspin) Er is pas sprake van geluidsoverlast als er een klacht ligt, dacht ik. Maar heb 'm toch maar betaald. Omdat ik wist dat ik fout zat. 0098

ja maargoed en zit een verschil tussen een boete van geluidsoverlast wat in jou tijd misschien 100 euro koste of een bedrag van rond de 1500 plus paar vrije dagen opnemen


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #55 Gepost op: 2 maart 2011, 21:20:08
ja dat kost me dan een paar vrije dagen plus een bedrag van bijna 900 euro, hallo zeg wat een onzin ik kan echt wel goed rijden waar slaat het op alsof ik echt zo een cursus nodig heb  >:(

Heb nog nooit in heel mijn leven een boete gehad voor in het verkeer en dan laat je perongeluk je banden paar meter wegslippen en dan dit ik kan het echt niet begrijpen

ja maargoed en zit een verschil tussen een boete van geluidsoverlast wat in jou tijd misschien 100 euro koste of een bedrag van rond de 1500 plus paar vrije dagen opnemen

Het wordt wel snel meer hè?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #56 Gepost op: 2 maart 2011, 21:20:22
Volgens mij ben je gewoon een boefje. Hoop dat je er gunstig vanaf komt!  O0


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #57 Gepost op: 2 maart 2011, 21:22:17
Het wordt wel snel meer hè?  ::)


haha nee het word niet steeds meer

Zo een cursus kost 900 maar aangezien de rechter je ook nog een boete bedrag oplecht reken ik rond de 1500 euro


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #58 Gepost op: 2 maart 2011, 21:36:36
Als je de rechter kan overtuigen van het feit dat je enorm spijt hebt, dat je het toch echt niet zo bedoelde, dat je er nu al enorm van geschrokken bent en er onder andere daardoor veel van geleerd hebt, dat je je leven sindsdien gebeterd hebt enz. enz. dan zou het best mee kunnen vallen met de boete die een rechter voor een eerste vergrijp oplegt hoor.

Maar als ik je repliek hier zo lees ten opzichte van forumleden zou ik je aanraden om een ander het woord laten doen.
Iemand die er voor geleerd heeft. Rechtenstudie of zo.

Dan kan het misschien nog gunstig uitpakken inderdaad
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #59 Gepost op: 2 maart 2011, 22:16:51
Als je de rechter kan overtuigen van het feit dat je enorm spijt hebt, dat je het toch echt niet zo bedoelde, dat je er nu al enorm van geschrokken bent en er onder andere daardoor veel van geleerd hebt, dat je je leven sindsdien gebeterd hebt enz. enz. dan zou het best mee kunnen vallen met de boete die een rechter voor een eerste vergrijp oplegt hoor.

Maar als ik je repliek hier zo lees ten opzichte van forumleden zou ik je aanraden om een ander het woord laten doen.
Iemand die er voor geleerd heeft. Rechtenstudie of zo.

Dan kan het misschien nog gunstig uitpakken inderdaad

bedoel je ook met iemand anders mijn advocaat?