Negeren rood kruis snelweg

Auteur Topic: Negeren rood kruis snelweg  (gelezen 15478 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Gepost op: 2 maart 2011, 00:45:13
Diverse keren sta ik op de A1 bij A'dam om de weg te versmallen of af te sluiten, wat mij dan opvalt is het aantal hulp voertuigen dat zonder OGS door de afzetting rijd.
Als elke andere burger dat doet loopt hij kans op een mooie brief van de fanclub uit Leeuwarden.

Zelf vind ik het ok als er onder OGS met gepaste snelheid door een afzetting word gereden maar die keren dat het niet nodig is zijn deze voertuigen voor ons net zo gevaarlijk als elk ander voertuig.

Ben ik nou de enige die dat vind of zijn er ook hulpverleners die vinden dat dit niet hoort?


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2011, 00:48:10
Nee hoort niet helemaal mee eens. Ik heb vandaag een uur voor de Coentunnel stil gestaan. Hele stroom aan hulpdiensten. Dan zie ik ook dingen gebeuren dat ik denk wat een geluk dat het allemaal goed gaat want met wijsheid heeft het niet veel te maken.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2011, 12:45:47
Citaat
Zelf vind ik het ok als er onder OGS met gepaste snelheid door een afzetting word gereden maar die keren dat het niet nodig is zijn deze voertuigen voor ons net zo gevaarlijk als elk ander voertuig.

Ben ik nou de enige die dat vind of zijn er ook hulpverleners die vinden dat dit niet hoort?
 

Ik ben het met je eens. Als we geen opdracht hebben, moeten we gewoon aansluiten in de rij. Doe je dat niet dan zijn de consequenties voor die bestuurder zelf.
Buiten dat het niet netjes is tegenover de gewone burger, maar dat is mijn persoonlijke mening. Die zal niet door iedere diender worden gedeeld.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2011, 12:56:31
Ik vind het niet vreemd als tijdens een surveillance de politie met 10 km/uur snelheidsverschil over de vluchtstrook mag rijden bij file, met een max van bijvoorbeeld 50 km/uur. Dus echt rustig, met alleen alarmlichten aan. Op die manier kan er gewoon gewerkt worden, en ziet de burger ook dat de politie aan het werk is. Ik vind dat niet onveilig, dus ik zou daar zeker voor pleiten. Ik doe het nu zelf ook niet overigens, ik rij gewoon niet de snelweg op als er file staat en als het niet nodig is. Maar ik zou er wel voor pleiten om dit in de rijopleiding en brancherichtlijn op te nemen.
Wout


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2011, 13:03:15
"Ik vind het niet vreemd als tijdens een surveillance de politie met 10 km/uur snelheidsverschil over de vluchtstrook mag rijden bij file"

Helemaal mee eens, echter was dit mijn vraag niet. Ik had het specefiek over een werkvak waarin mensen over de weg lopen en vaak met gehoorbescherming op die het auto geluid niet eens meer horen. Zonder gehoorbescherming ook niet omdat ze dan worden overstemd door het eigen materieel.

Bij het ontstaan van een file ga ik zelf ook de vluchtstrook op met verlichting aan om te zien wat de oorzaak is en of ik de bots moet/kan inzetten voor de beveiliging, en hulp te kunnen verlenen. Gelukkig weet ik ook wanneer het komt door wegwerken en/of dat het een file is om andere redenen ik bel gewoon met de centrale van RWS. Maar bij een file die er al langer staat sluit ik ook gewoon aan want dan ben ik ook gewoon onderweg van A naar B. Moet ik onderweg naar een afzetting om mijn werk te verrichten mag ik weer gebruik maken van de vluchtstrook.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2011, 13:07:46
Tussen de paaltjes door bij wegwerkzaamheden zou ik zelfs vrijwel nooit doen met spoed... Uitzondering is wanneer het echt een lege rijstrook is zonder dat er mensen op werken. Maar werken er wel mensen of is die rijstrook achter de paaltjes niet leeg, dan wordt het gewoon middendoor.
Wout


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2011, 13:13:49
Zijn er eigenlijk regels vanuit Rijkswaterstaat voor het rijden door een werkvak? Neem aan dat er ook vaak werkverkeer door heen rijdt, dus op zich moet het wel mogelijk zijn. Alleen zul je dat altijd met gepaste snelheid moeten doen..


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2011, 13:40:09
Ik vind het niet vreemd als tijdens een surveillance de politie met 10 km/uur snelheidsverschil over de vluchtstrook mag rijden bij file, met een max van bijvoorbeeld 50 km/uur. Dus echt rustig, met alleen alarmlichten aan. Op die manier kan er gewoon gewerkt worden, en ziet de burger ook dat de politie aan het werk is. Ik vind dat niet onveilig, dus ik zou daar zeker voor pleiten. Ik doe het nu zelf ook niet overigens, ik rij gewoon niet de snelweg op als er file staat en als het niet nodig is. Maar ik zou er wel voor pleiten om dit in de rijopleiding en brancherichtlijn op te nemen.

Ik doe het nog wel eens maar dan met de oranje signaalverlichting aan. Dit komt omdat bepaalde delen van mijn werkgebiedje op die manier nog altijd het snelst te bereiken zijn (geen spoed, wel melding). Een werkvak zou ik niet snel inrijden. Hoogstens een keer met hoge spoed maar dan zou ik niet harder gaan dan stapvoets. Voor de rest blijf ik zo veel mogelijk op de rijbanen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2011, 16:44:11
Citaat
Bij het ontstaan van een file ga ik zelf ook de vluchtstrook op met verlichting aan om te zien wat de oorzaak is en of ik de bots moet/kan inzetten voor de beveiliging, en hulp te kunnen verlenen. Gelukkig weet ik ook wanneer het komt door wegwerken en/of dat het een file is om andere redenen ik bel gewoon met de centrale van RWS. Maar bij een file die er al langer staat sluit ik ook gewoon aan want dan ben ik ook gewoon onderweg van A naar B. Moet ik onderweg naar een afzetting om mijn werk te verrichten mag ik weer gebruik maken van de vluchtstrook.


Beste HIT,

Wat voor functie heb jij omdit te gaan doen(Weginspecteur) om over de vluchtstrook te rijden,terwijl als je aannemer bent je ook gewoon aan kan sluiten in de file en alleen als je calamiteitenaannemer bent en dan nog na een oproep van de RWS kun je mag je over de vluchtstrook rijden. Anders hebben we dadelijk allemaal botsen over de vluchtstrook rijden.
Dit is niet persoonlijk bedoeld ,maar ik heb er een hekel aan als de aannemers dit doen zonder enige reden.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2011, 17:09:09
Helemaal situatieafhankelijk. Je wordt wel eens verrast door onaangekondigde werkzaamheden (spoedreparaties etc.) Dan baal je, met een slechte patiënt aan boord.
Afgekruiste baantjes, tussen pionnen / hekken door, alles is mogelijk. Alles op een verantwoorde en veilige manier.