Plaats hier foto's van Dennis voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Dennis voertuigen  (gelezen 135378 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 2 februari 2005, 20:42:16
Echt vreselijk zonde van zo een voertuig!
Maar zo al eerder al is gezegd ieder voertuig heeft zijn grenzen! We hebben ook niet gezegd dat ze NIET om kunnen vallen maar dat de wegliggen heel goed is bij de DENNIS!

Groet Ronald.

René Boot

• Gast
Reactie #101 Gepost op: 2 februari 2005, 20:46:15
Hee Joop ja het is Maarsen he, dus die is denk ik gemaakt door de man met altijd zijn uitruklaarzen aan uw weet wel................

Groet Red

Foto Joop

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 2 februari 2005, 21:02:56
Hee Joop ja het is Maarsen he, dus die is denk ik gemaakt door de man met altijd zijn uitruklaarzen aan uw weet wel................

Groet Red
Hey Red,

Ja, daar dacht ik ook al aan; voorin als mascotte in jouw bus, nietwaar?  ;D

Ik heb de foto wel van hem gekregen, maar hij zat zelf in die wagen, toen ze op oefening gingen. Dus het lijkt me sterk dat 'ie deze foto heeft gemaakt. (Trouwens, die ene moderator, en zelfs naamgenoot van hem, is ook semi-beroeps in Zeist.)

Leuk hè, nu reageert iedereen weer dat er nooit is beweert dat een Dennis niet op z'n kant kan en dat er alleen opmerkingen zijn gemaakt over wegligging. Hij ligt inderdaad. En kijk nou maar eens op pagina 8 en 9 van deze topic. (Ronald Kuipers op 25 januari)  ;D ;D
Van een DAF, Scania, MAN en Mercedes (autospuiten) heb ik zulke foto's van op z'n kant niet gezien. [Een redvoertuig is anders, vanwege z'n hoge zwaartepunt.]

Doei,

Joop

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #103 Gepost op: 2 februari 2005, 21:04:28
Hey Red,

Ja, daar dacht ik ook al aan; voorin als mascotte in jouw bus, nietwaar?  ;D

Ik heb de foto wel van hem gekregen, maar hij zat zelf in die wagen, toen ze op oefening gingen. Dus het lijkt me sterk dat 'ie deze foto heeft gemaakt. (Trouwens, die ene moderator, en zelfs naamgenoot van hem, is ook semi-beroeps in Zeist.)

Leuk hè, nu reageert iedereen weer dat er nooit is beweert dat een Dennis niet op z'n kant kan en dat er alleen opmerkingen zijn gemaakt over wegligging. Hij ligt inderdaad. En kijk nou maar eens op pagina 8 en 9 van deze topic.  ;D ;D
Van een DAF, Scania, MAN en Mercedes (autospuiten) heb ik zulke foto's van op z'n kant niet gezien. [Een redvoertuig is anders, vanwege z'n hoge zwaartepunt.]

Doei,

Joop
oooowww die  ;D ;D die collega ken ik wel  ;D ;D

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #104 Gepost op: 2 februari 2005, 21:32:46
joop ik heb pagina 8 en 9 nog eens doorgelezen maar ik kan nergens terug vinden dat er beweert is dat een dennis niet op zijn kant kan, waar je dat vandaan tovert weet ik niet maar ik kan het niet vinden. Het enigste wat er staat is dat die niet zo makkelijk om kan donderen en dat je er vierkante bochten mee kan maken en dat is ook zo maar als je wil krijg je elk voertuig op zijn kant.

Ik zal overigens nog wat gaan zoeken na mijn tentamens naar foto's van andere autospuiten, zullen vast wel ergens te vindenn zijn.

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

jwpots

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 3 februari 2005, 00:12:49
Nou niet helemaal waar dit verhaal. Dennis bouwd ook andere wagens oa. vuilniswagens. En Mercedes en Iveco hebben wel speciaal voor de brandweer ontworpen chacis.
Zo ver ik weet is Dennis groot geworden met reinigings- en brandweervoertuigen.

Groet

Johan

Foto Joop

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 3 februari 2005, 07:38:41
joop ik heb pagina 8 en 9 nog eens doorgelezen maar ik kan nergens terug vinden dat er beweert is dat een dennis niet op zijn kant kan, waar je dat vandaan tovert weet ik niet maar ik kan het niet vinden. Het enigste wat er staat is dat die niet zo makkelijk om kan donderen en dat je er vierkante bochten mee kan maken en dat is ook zo maar als je wil krijg je elk voertuig op zijn kant.

Ik zal overigens nog wat gaan zoeken na mijn tentamens naar foto's van andere autospuiten, zullen vast wel ergens te vindenn zijn.

Gr. ricardo

Je hebt je huiswerk goed gedaan.
Maar als je toch zo gedetailleerd wil gaan, projecteer dan de statistische gegevens ook op andere merken. Ga er eens vanuit dat er ± 30 Dennissen in Nederland zijn, presenteer dan ook dat andere merken met een conventioneel chassis vaker dan 1:30 op hun kant gaan.

Groeten,

Joop

jwpots

• Gast
Reactie #107 Gepost op: 3 februari 2005, 12:36:06
Maar als je toch zo gedetailleerd wil gaan, projecteer dan de statistische gegevens ook op andere merken. Ga er eens vanuit dat er ± 30 Dennissen in Nederland zijn, presenteer dan ook dat andere merken met een conventioneel chassis vaker dan 1:30 op hun kant gaan.

Groeten,

Joop

Kijk eens op pagina 3 van deze topic onderin. Heb ik vermeld dat er 53 DennisRapiers voertuigen en 5 DennisSabre voertuigen rondrijden in Nederland.

Groet

Johan

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 3 februari 2005, 12:52:26

Groeten,

Joop

Ik denk dat als je die regel zou toepassen dat Dennis nog steeds goed uit de bus zal komen! En zoals al eerder is gezegd je kan elk voertuig op zijn kant krijgen je hoeft maar verkeerd een stoeprandje te raken en die 12 ton is niet meer te houden! Het voordeel van de Dennis is dat deze een hele lage wegligging heeft en daardoor de KANS op OMVALLEN een heel stuk minder is! DENNIS is speciaal ontworpen als brandweer auto en daar is ook speciaal rekening mee gehouden om het voor de brandweer zo praktisch, goed en veilig mogelijk te maken. Dus kort samengevat een dennis KAN omvallen maar de KANS is een stuk MINDER als bij ANDERE merken! Dat s ook uit tests gebleken!

Groet Ronald.

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 4 februari 2005, 13:45:33
Dennis Rapier Brandweer Den Hoorn (636)  en Schipluiden (637)

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]