Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 100920 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Vrije instroom bij ambulancediensten lijkt een mooi, en vooral financieel goedkoop plan, deze mensen zijn roostervrije en doen dannet als andere brugers dingen waardoor ze niet inzetbaar kunnen/willen zijn, gaat m dus niet worden. Oproepbare vrije mensen met een p2000 pieper uitrusten kost ook geld, gaat m waarschijnlijk ook niet worden.
Clausule in arbeidscontracten opnemen? dan moeten alleen voor dat item alle individuele contracten worden veranderd, gaat m ook niet worden.

kortom te veel veronderstellingen en gebakken lucht.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1365470 date=1438713904
Nooit geweten dat vrijwillige brandweer verplicht is om op te komen. Dacht dat het niet vrijblijvende deel sloeg op deelnemen aan trainingen etc. Opkomen bij alarmeringen was dacht ik iets wat vanzelfsprekend was als je de mogelijkheid hebt. Niet een verplichting.

Maar zowel bij de vrijwillige brandweer als bij ambulance diensten, lopen er daar mensen die zouden denken. " ik heb geen zin want de film op tv is te spannend." Dus ik blijf thuis als de pieper gaat? Het lijkt me dat mensen met die instelling over het algemeen al minder presteren en daardoor al eerder er uitgevist worden.

Verplicht op te komen is een groot woord. Echter door je aan te sluiten bij de vrijwillige brandweer schep je verwachtingen. In de week dat je dienst hebt wordt van je verwacht dat je opkomt bij een melding. Tenminste, zo is het mij uitgelegd.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1365470 date=1438713904
Maar zowel bij de vrijwillige brandweer als bij ambulance diensten, lopen er daar mensen die zouden denken. " ik heb geen zin want de film op tv is te spannend." Dus ik blijf thuis als de pieper gaat? Het lijkt me dat mensen met die instelling over het algemeen al minder presteren en daardoor al eerder er uitgevist worden.

Vat het niet al te persoonlijk op hoor. Maar sta je er wel eens bij stil dat het voor de meeste ambulancemensen gewoon een baan is? Een drukke baan, met een hoge fysieke en mentale belasting. Dat die mensen ook een privé-leven hebben. Dat ze de vrije tijd hard nodig hebben om te herstellen van het werk? Of dat ze op hun vrije dag ook wel eens aan het bier willen in de kroeg. Dat die mensen ook wel eens "klaar" zijn met het werk. Dat de tientallen wanabees op dit forume een strakke plasser krijgen van zo'n ongeval, maar dat mensen die beroepsmatig al wat langer in deze sector meelopen er niet echt warm of koud van worden.

Kan me voorstellen dat het voor een vrijwillige brandweermens of SIGMA-lid heel spannend is om erbij te mogen zijn en dat je er alles voor laat vallen. Die doen het immers voor de lol, voor het leuke. Maar laat de professionals die dit werk dag in dag uit, vaak met hart en ziel, uitvoeren in hun waarde en respecteer het als ze ook eens een keer effe geen zin hebben.

Ander puntje is dat veel Ambulancediensten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dus geen (goede) vergoeding voor bereikbaarheid, al dan niet met opkomstverplichting (kost nog meer $$$$). Nee, als er iets gebeurt gaan we wel bellen en SMS'en en dan zien we wel of er iemand komt   098uo


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Citaat van: Brandpreventje link=msg=1365453 date=1438707493
Waar kom nu de leden van het AMBU-team vandaan? Is dit ook niet vrije instroom?


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1365708 date=1438800305
Heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Daar zijn de regio's (lees: RAV) zelf verantwoordelijk voor. De ene regio kan een vrije instroom gaan doen terwijl de andere bijvoorbeeld voertuigen/personeel uit de parate dienst gaat halen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Oké. Dus sommige regio's hebben vrije instroom. Oftewel in deze regio's veranderd er niet veel. De ophef van enkele leden hier gaat dus over regio's die voertuigen/personeel uit de parate dienst halen!?!?

Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1365733 date=1438807303
Daar zijn de regio's (lees: RAV) zelf verantwoordelijk voor. De ene regio kan een vrije instroom gaan doen terwijl de andere bijvoorbeeld voertuigen/personeel uit de parate dienst gaat halen.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1365909 date=1438882269
Oké. Dus sommige regio's hebben vrije instroom. Oftewel in deze regio's veranderd er niet veel. De ophef van enkele leden hier gaat dus over regio's die voertuigen/personeel uit de parate dienst halen!?!?

Nee, ik heb niet gezegd hoe het gebeurd, heb alleen voorbeelden gegeven hoe het wellicht kan. Wat ik zeg is dat er geen landelijk beleid hierin is of komt, net zoals het nu gebeurd met de AMBU teams icm. het SIGMA. De RAV's gaan dat zelf inrichten. Nu is het zo dat het AMBU team "altijd" met het SIGMA team wordt ingezet, dat hoeft nu niet te gebeuren. De twee diensten kunnen volledig separaat van elkaar ingezet worden.


Goldy112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Zo lang er regio,s zijn waar in de avond uren de hap of de brandweer moet bij springen ,omdat er geen beschikbare ambulance is.
Twijfel ik toch echt of de RAV in die regio zo maar 20 of meer ambulances vrij kan maken .


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Citaat van: Goldy112 link=msg=1365939 date=1438887073
Zo lang er regio,s zijn waar in de avond uren de hap of de brandweer moet bij springen ,omdat er geen beschikbare ambulance is.
Twijfel ik toch echt of de RAV in die regio zo maar 20 of meer ambulances vrij kan maken .

1 regio niet nee.... daarom heb je het ambulancespreidingsplan en kan met 1 druk op de knop alle aangrenzende regio's worden gewaarschuwd.


Goldy112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Ik zou zeggen droom verder ,slaap lekker