Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 103236 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sloofje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Grumpy91
De kosten die het Rode Kruis berekend voor de chauffeursopleiding om met O&G te leren rijden zijn 1200 euro. De training zal gevolgd worden bij ACM opleidingen.
Alleen zal je hier een studieovereenkomst voor moeten tekenen. Hier staan alleen maar verplichtingen in waardoor er van vrijwilligheid geen spraken meer is. Bij het niet voldoen aan deze overeenkomst komen alle kosten voor rekening van de vrijwilliger.
De bekendste uitspraak is vrijwilligheid is geen vrijblijvendheid, ben ik helemaal mee eens. Maar deze overeenkomst gaat echt te ver.
Het Rode Kruis krijgt subsidie maar verhaald met deze overeenkomst ook nog eens de kosten op de bereidwillige vrijwilliger.
Zo ga je niet met je vrijwilligers om.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Jup, ze zijn tot de beslissing gekomen om toch intern mensen met OGS op te gaan leiden. Maar de voorwaarden zijn inderdaad absurd. Daarbij was de verwachting ook nog dat je het bedrag "ff" zelf zou betalen en dit erna declareert....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
En hoe zit het met de bijscholing? Dat is verplicht regelmatig te doen en aangezien de GGB/Sigma niet heel veel prio 1 inzetten krijgt des te belangrijker.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1378105 date=1444572429
Maar de voorwaarden zijn inderdaad absurd.

Zijn die ergens in te zien?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Theo link=msg=1378108 date=1444573863
Zijn die ergens in te zien?

Ze zijn zowiezo bekend bij de mensen die NHT opleidingen nu doen wat ik weet. Ik zal even kijken of ze ook nog ergens anders, openbaar staan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: DiNozzo link=msg=1378106 date=1444573448
En hoe zit het met de bijscholing? Dat is verplicht regelmatig te doen en aangezien de GGB/Sigma niet heel veel prio 1 inzetten krijgt des te belangrijker.

Bijscholing moet je ook zelf betalen en kan je declareren.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1377417 date=1444171881
Weinig contourmarkering? Hele zijkant is met die streepjes rondom gedaan, kijk maar in het bericht van petre de 2e foto, daarbij is dat glinsterende de contourmarkering. Verder is op de auto het rode kruis zelf reflecterend. Verder niets dat ik weet.

Het is altijd handig als een hulpverleningsvoeruitg opvalt zonder dat deze belicht hoeft te worden met auto dimlicht. retroflectie is leuk maar heeft overdag weinig zin als t voldoende licht is. Afgezien van t ene rode kruis valt t voeruit bij daglicht weinig op. Zeker vergeleken met de voertuigen die het NRK voorheen had.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1377427 date=1444174612
Waarom zou het voertuig ook helemaal met de best opvallende striping uitgerust moeten zijn? Het voertuig staat toch niet in Fendoff op de snelweg of als afzetting bij een grote brand.

Wel met OGS rijden maar geen opvallende striping etc...typisch.

fend off positie kan ook nodig zijn als ze langs een aanrijding met gewonden rijden, ze kunnen dan moeilijk gewoonweg doorrijden toch?
Dit voertuig zou ik niet graag willen berijden als hulpverleningsvoertuig voor de gevallen waar deze voor bedoeld is.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Overigens ontbreekt een AED tot nu toe volledig in alle RK GGB auto's....
Maar men heeft dan wel weer 2 automatische bloeddrukmeters mee tbv het bepalen van de RTS.

De uitrol van de matierialen behoeft aandacht en noodzakelijke verandering. Het projectteam is daar al van op de hoogte.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1378128 date=1444581229
Maar men heeft dan wel weer 2 automatische bloeddrukmeters mee tbv het bepalen van de RTS.

Ik neem aan dat er dan geen triage beslissingen worden genomen door RK vrijwilligers op basis van het invullen van een RTS lijstje?