rampen vinden weinig plaats in NL, pas in situaties waarin er door schaarste in zorgaanbod geen redelijke kans is op een behoorlijke reanimatieopstart door de professionale zorgverleners in het veld wordt er geabstineerd. Dus niet ioedere reanimatieklant krijgt meteen een T4 tenenkaartje, denk nog even aan t gebeuren op 30 april in Apeldoorn n aantal jaren geleden waar 5 reanimaties tegelijkertijd plaatsvonden....oa doro t rode kruis. Veel succes zonder AED in je NHT busje.
Ik ben bang dat ik het weer eens niet goed begrepen heb, Grootschalige Geneeskundige Bijstand activeer je toch zodra er sprake is of serieus vermoeden van ernstige ontregeling van het zorgsysteem (incl. ambulancezorg).
In Apeldoorn ging het om 8 doden en 10 gewonden, ik ga er vanuit dat het Rode Kruis er al aanwezig was in kader van evenementenhulpverlening maar je normaliter hier geen Rode Kruis bij nodig hebt om de ambulancedienst te helpen.
Ik ga er vanuit dat het om 5 traumatische arresten ging, denk je dat Rode Kruis meer succes zou hebben gehad als ze 5 AED's in het busje hadden liggen?