Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 103148 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Stop met de GGB. Bel  Super-oma!  098uo
CN NRK


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Marnix link=msg=1462191 date=1479562256
Stop met de GGB. Bel  Super-oma!  098uo

Inderdaad moet men stoppen met GGB.

Dit is een simpel ongevalletje in een rijk, ontwikkeld land. Nederlanders betalen vanaf 1 januari meer dan 100 euro per maand aan verplichte zorgpremie met een eigen risico van 385 euro per jaar.

Het zijn forse bedragen wat de Nederlander moet aftikken aan zorg. Je mag dan minimaal verwachten dat je dan ook door professionals geholpen gaat worden zodra je zorg nodig hebt.

Deze mensen met kneuzingen en snijwondjes worden geholpen door een groepje amateurs zonder dat ze korting krijgen op de zorgpremie of het eigen risico.

Je hoeft geen superoma te zijn om 24 patienten met wat snijwondjes, schrammen en kneuzingen binnen het uur verantwoord te kunnen wegwerken. Ik ben een professional (chirug) die iets doet wat iedere chirurg, MMT-arts of ambulanceverpleegkundige ook zou kunnen.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
IK ben heel blij dat oma na de eerstvolgende kabinetsverkiezingen de nieuwe minister van volksgezondheid en rampenbestrijding wordt! Het zal er een stuk beter op worden!


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: JAB link=msg=1462220 date=1479593017
IK ben heel blij dat oma na de eerstvolgende kabinetsverkiezingen de nieuwe minister van volksgezondheid en rampenbestrijding wordt! Het zal er een stuk beter op worden!

Een lesje staatsleer kan geen kwaad. Een minister regelt niets. Dat doet het volk.  Als Oma gevraagd wordt als minister worden er wellicht wat kamerleden wakker...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: JAB link=msg=1462220 date=1479593017
IK ben heel blij dat oma na de eerstvolgende kabinetsverkiezingen de nieuwe minister van volksgezondheid en rampenbestrijding wordt! Het zal er een stuk beter op worden!

Het slaat nergens op om op een discussieforum iemand te gaan vertellen dat ze minister moet worden zodra een mening niet de mening is van de massa. Ik verbaas mij vaak waarom niet meer mensen mijn mening delen. Ik verwacht dat het komt omdat mensen het niet weten of omdat ze druk zijn met de waan van de dag zoals de zwarte pietendiscussie of andere infantiele zaken.

Uiteraard bepalen onze volksvertegenwoordigers dat er bij grootschalige ongevallen een deel van de ambulancezorg wordt uitgevoerd door goedkope, niet-medischgeschoolde vrijwilligers.

In Nederland is er geen politieke partij of politicus te vinden die over de ambulancezorg in Nederland wil spreken. Politici hebben het Nederlandse volk gezegd dat de zorg goedkoper en beter zou gaan worden als we er een markt van zouden maken.

De ambulancedienst in 2016 is geen publieke dienst maar een marktpartij. De kapper is ook een marktpartij. Geen Nederlander vindt het prima als een kapsalon zegt dat ze op zaterdag vrijwilligers van de Zonnebloem en Rode Kruis haren laten knippen omdat het te druk is voor de professionele beroepskappers. Het is vreemd dat Nederlanders wel goed vinden dat de ambulancedienst je niet komt om je te helpen zodra er bij een ongeval 10 of meer mensen gewond zijn geraakt en het laat opknappen door een groepje vrijwilligers.

Als 18 gewonden (11 x vervoer naar ziekenhuis, incl. 3 zwaargewonden) al zorgt dat je ambulancedienst door de hoeven zakt weet je ook dat dezelfde politici je bedonderen als ze vertellen dat Nederland klaar is om een terreuraanslag te kunnen afhandelen.


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Het slaat nergens op om op een discussieforum iemand te gaan vertellen dat ze minister moet worden zodra een mening niet de mening is van de massa. Ik verbaas mij vaak waarom niet meer mensen mijn mening delen. Ik verwacht dat het komt omdat mensen het niet weten of omdat ze druk zijn met de waan van de dag zoals de zwarte pietendiscussie of andere infantiele zaken.

Uiteraard bepalen onze volksvertegenwoordigers dat er bij grootschalige ongevallen een deel van de ambulancezorg wordt uitgevoerd door goedkope, niet-medischgeschoolde vrijwilligers.

In Nederland is er geen politieke partij of politicus te vinden die over de ambulancezorg in Nederland wil spreken. Politici hebben het Nederlandse volk gezegd dat de zorg goedkoper en beter zou gaan worden als we er een markt van zouden maken.

De ambulancedienst in 2016 is geen publieke dienst maar een marktpartij. De kapper is ook een marktpartij. Geen Nederlander vindt het prima als een kapsalon zegt dat ze op zaterdag vrijwilligers van de Zonnebloem en Rode Kruis haren laten knippen omdat het te druk is voor de professionele beroepskappers. Het is vreemd dat Nederlanders wel goed vinden dat de ambulancedienst je niet komt om je te helpen zodra er bij een ongeval 10 of meer mensen gewond zijn geraakt en het laat opknappen door een groepje vrijwilligers.

Als 18 gewonden (11 x vervoer naar ziekenhuis, incl. 3 zwaargewonden) al zorgt dat je ambulancedienst door de hoeven zakt weet je ook dat dezelfde politici je bedonderen als ze vertellen dat Nederland klaar is om een terreuraanslag te kunnen afhandelen.

Jawel hoor Oma, je hebt zeker medestanders in deze. Het is gewoon triest dat Nederlandse ambulancediensten ontwricht raken door zo'n onbeduidend treinongevalletje.
Wij raken reeds ontwricht in de reguliere situatie, als het wat drukker is dan normaal.

En ja: je vergelijking met de kapper is zeker reeel. Ik begrijp ook niet dat dit allemaal zo geaccepteerd wordt.
NHT is gewoon een goedkoop en waardeloos concept.

Ik roep niet vanaf de zijlijn, want ik werk zelf binnen de ambulancezorg.


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Citaat van: oma link=msg=1462223 date=1479594303
Uiteraard bepalen onze volksvertegenwoordigers dat er bij grootschalige ongevallen een deel van de ambulancezorg wordt uitgevoerd door goedkope, niet-medischgeschoolde vrijwilligers.

Ik vind het wat denigrerend en kortzichtig om te lezen, dat jij denkt dat ik een goedkope, niet-medischgeschoolde vrijwilliger ben en denk weer zoiets van daar heb je weer een chirurg, die denkt dat hij voor God kan spelen en zich nergens in wil verdiepen.

Mijn werkgever heeft mij toch heel wat jaren medische scholingen laten volgen om mijn huidige werk te doen, met een diploma en medische titel als gevolg.

In mijn vrije tijd heb ik zelf in het verleden gekozen om, met toestemming van mijn werkgever, mij in te zetten voor het SIGMA en nu het NHT.

Ik vind, door mijn kennis en ervaringen, dat ook binnen de chirurgie professionals zitten, maar ook "slagers".

Het GGB-model is een goede gedachte, maar het moet alleen nog verder groeien.
Het staat nog maar in de kinderschoenen en moet nog volwassen worden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: rjvaneyk link=msg=1462259 date=1479644156
Ik vind het wat denigrerend en kortzichtig om te lezen, dat jij denkt dat ik een goedkope, niet-medischgeschoolde vrijwilliger ben en denk weer zoiets van daar heb je weer een chirurg, die denkt dat hij voor God kan spelen en zich nergens in wil verdiepen.

Mijn werkgever heeft mij toch heel wat jaren medische scholingen laten volgen om mijn huidige werk te doen, met een diploma en medische titel als gevolg.

In mijn vrije tijd heb ik zelf in het verleden gekozen om, met toestemming van mijn werkgever, mij in te zetten voor het SIGMA en nu het NHT.

Ik vind, door mijn kennis en ervaringen, dat ook binnen de chirurgie professionals zitten, maar ook "slagers".

Het GGB-model is een goede gedachte, maar het moet alleen nog verder groeien.
Het staat nog maar in de kinderschoenen en moet nog volwassen worden.

Leuk dat je een medische titel hebt, maar op het moment dat je ingezet wordt als NHT ben je een "gewone EHBO'er" en snijdt de opmerking van Oma hout.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Leuk dat je een medische titel hebt, maar op het moment dat je ingezet wordt als NHT ben je een "gewone EHBO'er" en snijdt de opmerking van Oma hout.

Precies. Het NHT biedt BLS zorg voor de T3 gewondenstroom.
De opmerking van Oma is dan ook zeer terecht.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Nee, het snijdt geen hout. Als we voor iedereen met een snijwondje chirurgen of ambulances gaan inzetten gaat mijn premie met een veelvoud omhoog. Ik ben blij dat er met mijn premie verstandig wordt omgegaan. Ik bel ook geen installatiebedrijf om een lamp te verwisselen.
Nederland is een duur land, omdat alleen het beste goed genoeg is, zelfs al is het nergens voor nodig.
Je capaciteit stem je af op een gemiddelde vraag en en bij een grotere vraag zet je de capaciteit in voor wie dat nodig heeft. En dat is niet een chirurg voor pleistertje.
CN NRK