Achter af de plaatselijke ehbo vereniging ook
Maar weet je , van achter kijk je een koe in zijn reed ,
Als er wel 20 zwaar gewonden waren geweest daaaaaaaan
Tuurlijk heeft het SIGMA nog een rol in de keten tot 1 januari. Maar denk je niet dat ze voor die eventueel 20 gewonden binnen dat uur wat het SIGMA heeft om operationeel te worden 20 ambulances hadden kunnen regelen?
En zo veel heb je er niet eens nodig denk ik.
DAT is juist een groot verschil met toen het SIGMA werdt opgericht. De ambulance zorg rondom het SIGMA is gewoon heel anders georganiseerd. Opschalen is nu (bijna) een kwestie van een inzetvoorstel in het systeem bevestigen. Toen moesten ze nog het telefoonboek pakken om ambulances uit de omgeving te bellen.
Natuurlijk vind ik het ook wel jammer dat we stoppen met het SIGMA, maar dat is omdat ik het leuk vind om te doen. De ambulance zorg is verandert en ik ben blij dat we daarin zijn mee verandert.
Zometeen hebben we een rol die meer past bij onze organisatie en krijgen we over dat stukje zelf meer regie.
Wij kregen er dan wel geen geld voor maar vergis je niet in de enorme bak geld die het zou kosten om het zo in stand te houden. Voor dat geld hebben we in de SIGMA setting gewoon te weinig toegevoegde waarde en kunnen ze dat geld beter anders besteden voor opgeschaalde zorg.