Slepen van een auto. Wat is beter c.q. verstandiger sleepkabel of sleepstang ?

Auteur Topic: Slepen van een auto. Wat is beter c.q. verstandiger sleepkabel of sleepstang ?  (gelezen 33870 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Dank voor de reacties.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
LCM opstarten is de verstandigste weg op een IM-locatie.

Wat veel mensen niet weten is dat niet elk voertuig meer klakkeloos gesleept kan of mag worden. Deze instructies verschillen per voertuig.

Het verschil tussen SLEEPOOG en VERANKERINGSPUNT is overigens ook niet altijd even helder. Het laatste is bedoeld om een voertuig vast te zetten op een vervoersmiddel (oprijwagen, aanhanger, schuifbak), het sleepoog voor het verslepen dmv een sleepkabel. Deze zijn ook niet altijd geschikt om gebruikt te worden bij het laden dmv een lier tot bovenop een autotransporter, simpelweg omdat er een hoek ontstaat en slepen in hijsen veranderd. Het risico is aanwezig dat het sleepoog het dan begeeft.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Klopt, die indraai sleepogen vertrouwen wij voor geen meter, en zullen we dan ook zo min mogelijk gebruiken, tenzij het echt niet anders kan.
Eerder nog een strop om een draagarm, ook weer afhankelijk van merk en type auto.
Het lijkt verdorie wel een vak, slepen. ;)


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Klopt, die indraai sleepogen vertrouwen wij voor geen meter, en zullen we dan ook zo min mogelijk gebruiken, tenzij het echt niet anders kan.
Eerder nog een strop om een draagarm, ook weer afhankelijk van merk en type auto.
Het lijkt verdorie wel een vak, slepen. ;)

En dan maar roepen dat hulpverlening een roeping is... hahaha  ;D
Zit nog te wachten op de eerste nieuwe hybride-auto's na een ongeval. Die komen zonder afsleep helemaal niet meer van hun plek na een aanrijding...


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
En dan maar roepen dat hulpverlening een roeping is... hahaha  ;D
Zit nog te wachten op de eerste nieuwe hybride-auto's na een ongeval. Die komen zonder afsleep helemaal niet meer van hun plek na een aanrijding...

Waarom niet? Is dat net zo iets als met een automaat, die niet gesleept mag worden?
Digitaal onderzoek


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
ik ben laats ook door de garage opgehaald omdat mijn gaspedaal bleef hangen. mijn auto werd de oplegger gereden en werd aan de wielen vast gezet. heb wel een sleepkabel in de auto als er iemand vast zit in de blubber.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Waarom niet? Is dat net zo iets als met een automaat, die niet gesleept mag worden?

Omdat deze voertuigen direct na een aanrijding automatisch zonder spanning komen (en blijven tot aan de computer bij de dealer), waarbij dus het voertuig rondom geblokkeerd staat. Dus ALTIJD afsleep nodig omdat je met slepen de aandrijving belast.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Geld dat voor alle aanrijdingen, of pas vanaf bv. een bepaalde snelheid?
Digitaal onderzoek


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Bij activering aanrijdingssensor. Dus zal niet zijn na een schop tegen de bumper mag ik hopen....  O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Waarschijnlijk om en nabij de criteria om wel de airbag te activeren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein