A.T. uitrusting te koop op Marktplaats ?

Auteur Topic: A.T. uitrusting te koop op Marktplaats ?  (gelezen 10987 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gepost op: 3 maart 2011, 20:43:59
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/koel_arrestatieschild_te_koop.html

Ik kan het verkeerd hebben, maar een kogelwerend schild dat in handen van een particulier komt, is dat niet strafbaar ?




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2011, 20:51:25
Je kon zelfs bieden op wapens van Westpoint Amsterdam....zie link


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2011, 20:56:25
Je kon zelfs bieden op wapens van Westpoint Amsterdam....zie link


Dit is hoop ik toch alleen voor wapenhandelaren ? Dat schild op Marktplaats is pas vreemd. Ligt ie opeens bij iemand thuis met kwade bedoelingen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2011, 21:00:15
Of handig tegen de vele roofovervallen in Nederland.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2011, 21:01:21
Of handig tegen de vele roofovervallen in Nederland.

Ja, zo kun je het ook bekijken haha.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2011, 21:17:34
Er is bijna geen markt voor maar alles wat hier staat is gewoon te koop. Alleen zit er dan geen sticker van Politie op. Veel spullen zijn via internet eenvoudig verkrijgbaar.

Waarom zou het strafbaar zijn iets kogelwerends te hebben? Alleen is het nou niet echt praktisch, duur en zeer zelden nodig voor de particulier ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2011, 21:21:12
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/koel_arrestatieschild_te_koop.html

Ik kan het verkeerd hebben, maar een kogelwerend schild dat in handen van een particulier komt, is dat niet strafbaar ?

Das een beetje de vraag, wat is de herkomst van dit schild? Misschien ooit gebruikt voor een of andere film of serie? Dan is er niet zo snel een probleem. Toch ooit van de politie geweest, en verkocht via bv de dienst domeinen. Ook geen probleem. Maar op het moment dat de politie niet helemaal rechtmatig afstand heeft gedana van het schild zou het mogelijk helling kunnen zijn als je hem koopt. Op andere manieren is het niet strafbaar, ook bv kogel werende vesten zijn gewoon legaal.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2011, 21:28:57
Je kan/mag zelfs een 10 jaar oude flitspaal hebben  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2011, 21:50:14
Das een beetje de vraag, wat is de herkomst van dit schild? Misschien ooit gebruikt voor een of andere film of serie? Dan is er niet zo snel een probleem. Toch ooit van de politie geweest, en verkocht via bv de dienst domeinen. Ook geen probleem. Maar op het moment dat de politie niet helemaal rechtmatig afstand heeft gedana van het schild zou het mogelijk helling kunnen zijn als je hem koopt. Op andere manieren is het niet strafbaar, ook bv kogel werende vesten zijn gewoon legaal.

Alle dingen die daadwerkelijk van de politie geweest zijn zul je niet tegen komen op marktplaats .... Schilden, wapenstokken etc. is (en blijft) eigendom van de Politie .....

Als ik het zo bekijk is het óf ieman die zijn werkzaamheden gestopt is ... of van iemand het een en ander gekregen heeft om in z'n collectie te stoppen ....  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2011, 22:56:23
Je kon zelfs bieden op wapens van Westpoint Amsterdam....zie link

Iedereen kon (veiling is al afgelopen) idd. bieden op deze kavels. Maar in de voorwaarden staat duidelijk dat de verkoper bepaald wie de kavel wordt gegund.
En men gaat die gunning echt niet verlenen als de bieder niet even een erkenningsnummer tevoorschijn tovert.

Overigens kan ik wel nog melden dat er uit deze kavels een aantal wapens zijn teruggetrokken om dat de wapens helemaal niet aan Westpoint toebehoorden, maar het rechtmatig eigendom waren van sportschutters. Heel verwonderlijk stuitte een sportschutter ook op deze advertentie, die zijn wapen dus was kwijtgeraakt na de beslaglegging. Die was dus stomverbaasd toen hij na enig speurwerk zijn eigendom herkende. Middels ingrijpen van de curator is dat opgelost, maar er hebben zich nadien nog een aantal sportschutters gemeld.

Hoe het mogelijk is - dat geregistreerde vuurwapens van privépersonen zomaar op een veiling opduiken zonder dat de politie de wapennummers  door Verona heeft gehaald - is mij een raadsel.