Overigens kan ik wel nog melden dat er uit deze kavels een aantal wapens zijn teruggetrokken om dat de wapens helemaal niet aan Westpoint toebehoorden, maar het rechtmatig eigendom waren van sportschutters. Heel verwonderlijk stuitte een sportschutter ook op deze advertentie, die zijn wapen dus was kwijtgeraakt na de beslaglegging.
Is het beslaglegging vanuit strafrechtelijk kant geweest, of door een curator?
Ik heb namelijk wel eens begrepen dat alles wat op dat moment aanwezig bij die zaak, als diens eigendom wordt beschouwd. Zoals ik het nu formuleer rammelt het vast aan alle kanten, maar ik zal het proberen te verduidelijken met een voorbeeld.
Op het hoogtepunt van de economische crisis was er sprake van dat een dealer/garage, van het vrachtwagenmerk met de grote ster, surseance van betaling had aangevraagd. Bij die dealer zouden ook ambulances, ME-voertuigen en brandweervoertuigen in onderhoud zijn. Op alles wat op dat moment op het terrein aanwezig was, zou beslag gelegd worden door de curator. Er werd toen heel druk onderling gebeld om elkaar te waarschuwen dat je zomaar ineens een operationeel voertuig kwijt zou kunnen zijn. Op zich is dat natuurlijk al belachelijk, maar zo schijnt het dus wel te werken.
Om een lang verhaal kort te maken: als deze spullen vanwege 'onderhoud' aanwezig waren bij Westpoint, kan het volgens mij zo zijn dat de curator daar beslag op legt. Daar zit de politie dan dus niet tussen en wordt er ook niets door Verona gehaald.
Hoe dit alles precies in elkaar steekt weet ik niet, maar het
zou een verklaring
kunnen zijn