A.T. uitrusting te koop op Marktplaats ?

Auteur Topic: A.T. uitrusting te koop op Marktplaats ?  (gelezen 10984 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2011, 17:37:43
Overigens kan ik wel nog melden dat er uit deze kavels een aantal wapens zijn teruggetrokken om dat de wapens helemaal niet aan Westpoint toebehoorden, maar het rechtmatig eigendom waren van sportschutters. Heel verwonderlijk stuitte een sportschutter ook op deze advertentie, die zijn wapen dus was kwijtgeraakt na de beslaglegging.

Is het beslaglegging vanuit strafrechtelijk kant geweest, of door een curator?

Ik heb namelijk wel eens begrepen dat alles wat op dat moment aanwezig bij die zaak, als diens eigendom wordt beschouwd. Zoals ik het nu formuleer rammelt het vast aan alle kanten, maar ik zal het proberen te verduidelijken met een voorbeeld.

Op het hoogtepunt van de economische crisis was er sprake van dat een dealer/garage, van het vrachtwagenmerk met de grote ster, surseance van betaling had aangevraagd. Bij die dealer zouden ook ambulances, ME-voertuigen en brandweervoertuigen in onderhoud zijn. Op alles wat op dat moment op het terrein aanwezig was, zou beslag gelegd worden door de curator. Er werd toen heel druk onderling gebeld om elkaar te waarschuwen dat je zomaar ineens een operationeel voertuig kwijt zou kunnen zijn. Op zich is dat natuurlijk al belachelijk, maar zo schijnt het dus wel te werken.

Om een lang verhaal kort te maken: als deze spullen vanwege 'onderhoud' aanwezig waren bij Westpoint, kan het volgens mij zo zijn dat de curator daar beslag op legt. Daar zit de politie dan dus niet tussen en wordt er ook niets door Verona gehaald.

Hoe dit alles precies in elkaar steekt weet ik niet, maar het zou een verklaring kunnen zijn ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2011, 23:41:52
Het ging in deze inderdaad om wapens die in onderhoud waren.

En die zijn dus absoluut geen eigendom van nog de failliet zaak nog de curator. Deze wapens staan niet vermeld in het handelsregister van de erkenninghouder en waren ook niet afgeschreven van de verloven van de desbetreffende schutters.

Tevens ging het om een aantal wapens die er in consignatie lagen. Ook hebben een aantal schutters uit deze categorie - ondanks dat deze wapens dus wel waren opgenomen in het erkenningsregister maar waarvan het economisch eigendom kon worden aangetoond middels de consignatie-overeenkomst - vlak voor de veiling hun wapen kunnen terug halen.

Het door jouw aangehaalde voorbeeld met voertuigen lijkt mij overigens van de zotte. Kenteken ten naamstelling lijkt mij voldoende om te kunnen zien wat handelsvoorraad is en wat het eigendom is van een ander.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2011, 16:03:06
Alle dingen die daadwerkelijk van de politie geweest zijn zul je niet tegen komen op marktplaats .... Schilden, wapenstokken etc. is (en blijft) eigendom van de Politie .....
(...)
Onzin - althans voor wat betreft de tekst "alle". Dit geldt eveneens voor "alle" spullen van o.a. Defensie. De uitzondering die je bedoelt betreft de spullen die onder de wet wapens en munitie (en vergelijkbare regelingen) vallen, die niet "zomaar" in handen van de burger mogen zijn.

Zo worden van Defensie bijvoorbeeld oude partijen kleding, gevechtsuitrusting (van ops-vesten tot camo-netten) en voertuigen via Domeinen aangeboden. Uiteraard ontdaan van alle wapensystemen en communicatiesystemen. Via via kun je op marktplaats of bij de dump dan ook keurig je complete uniform bij elkaar bietsen. Hoef je alleen nog maar een geweer van de baas  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 9 maart 2011, 00:11:28
Onzin - althans voor wat betreft de tekst "alle".

Álle politiekleding is en blijft eigendom van de politie en wordt in bruikleen gegeven aan de medewerker. Zelfde geldt voor zo'n beetje alle uitrustingsstukken. Dit worden door de werkgever vernietigd danwel verkocht ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2011, 10:41:47
@Jerommeke: uiteraard. Maar zodra de politie die handel gaat verkopen via Domeinen kan het dus zomaar bij een particulier terecht komen, en dan alsnog op marktplaats. Er heeft niemand gezegd dat de spullen sec via een diender zelf op marktplaats komen...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2011, 10:55:53
Maar alle kleding dient ingeleverd te worden en wordt vernietigd. Wat wel verkocht wordt wordt uiteraard zorgvuldig ontdaan van alle logo's en soortgelijk. Daarnaast vraag ik mij af of deze spullen wel via Domeinen verkocht worden. Er is toch nauwelijks markt voor...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #16 Gepost op: 9 maart 2011, 11:28:15
Toch zie ik ook veel handboeien van LIPS te koop staan op mp.
Compleet met sleuteltjes e.d. Slechte zaak niet? :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2011, 12:19:20
@Jerommeke: uiteraard. Maar zodra de politie die handel gaat verkopen via Domeinen kan het dus zomaar bij een particulier terecht komen, en dan alsnog op marktplaats. Er heeft niemand gezegd dat de spullen sec via een diender zelf op marktplaats komen...

Bepaalde goederen worden niet (via de domeinen) verkocht, AT-uitrusting valt daaronder .... Als je tegenwoordig kijkt bij de domeinen verkopen ze, naast de voertuigen van enkele regio's, bijzonder weinig politiespul ....


Toch zie ik ook veel handboeien van LIPS te koop staan op mp.
Compleet met sleuteltjes e.d. Slechte zaak niet? :-\

Tsja, de nederlandse politie is niet de enige klant van LIPS ... Daarnaast zijn handboeien opzich ook niet verboden én is het dus ook geen specifiek politie-product  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2011, 17:47:12
Misschien zien we binnenkort wel tanks op marktplaats ;D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2011, 18:56:38
Op naar domeinen... :D