Ik kan mij niet voorstellen dat de gewone burger aan C2000 porto's kan komen en ook in een gespreksgroep van een van de hulpverleningsdiensten kan zitten. Deze porto's moeten geheel ingesteld en toegevoegd worden aan het c2000 systeem, dat is voor een gewone burger niet mogelijk om te doen.
Dat dacht ik dus ook. Om maar meteen om alle reacties te reageren.
Ik kan niet zeggen of ze in DMO zaten of niet. Was een multi disp. inzet (brandweer, politie, MMT, ambu), maar er kwam wel geluid uit de porto's heb helaas niet gehoord wat de berichten waren. Dus misschien idd dat ze ergens onderling aan het zenden waren. Lijkt me haast sterk, want ik denk dat de Nokia porto's nou niet de meest goedkope zijn, er zijn goedkopere op de markt.
Ik verwacht ook geen antwoord op hoe de beveiliging is geregeld, maar ik weet uit ervaring dat je je altijd in een gespreksgroep moet zetten en dat dat te achterhalen is. Maar over de DMO heb ik niet gedacht.
Als ik ze weer zie lopen dan zal ik er voor de verandering eens een keer naast gaan staan en meeluisteren wat ze allemaal horen. Die lui die duiken altijd wel op.
Bedankt voor de info.
Intussen heeft Peen ook gereageerd. Ik denk dat hij wel gelijk heeft. Ik was laatst bij een aanrijding letsel waar ik heb geholpen en de eerste agent die aankwam kwam met twee porto's aanzetten ééntje voor de meldkamer en de andere had hij denk ik een direct lijntje met het bureau. Heb niet helemaal mee kunnen luisteren omdat ik bezig was met het slachtoffer en overdracht naar de ambu. Waren ook twee verschillende modellen (de reeds welbekende Nokia en volgens mij een Motorola).