zeer ernstig ongeval Almelo 17-10-04

Auteur Topic: zeer ernstig ongeval Almelo 17-10-04  (gelezen 5154 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 17 oktober 2004, 19:25:00
Almelo 17-10. Deze morgen heeft er een ernstig ongeval plaats gevonden in Almelo. Een auto met daarin 5 personen reed op de A35 richting almelo. Vlak voordat ze almelo binnen reden raakte de bestuurder de macht over het stuur kwijt. De auto reed van het taluut en vloog in brand. Alle 5 de inzittende zijn omgekomen.
Brandweer almelo werd om Half 6 deze morgen gealameerd voor een ernstig ongeval met beknelling. Tijdens het aanrijden werd bekent dat de auto met daarin de 5 mensen in brand stond. De brandweer bluste de auto en probeerde nog wat te doen voor de inzittenden. Dit heeft niet mogen baten. De auto werd met daarin de inzittenden afgesleept naar een onbekende lokatie. Daar werden de slachtoffers uit de auto bevrijd en naar een mortuarium gebracht. De indentiteit van de slachtoffers is nog niet bekent. De politie heeft het rampen indentificatie team in geschakelt om de slachtoffers te indentificeren. Dit team heeft ook bij de vuurwerk ramp gewerkt.
Uit onderzoek is gebleken dat de 5 inzittende afkomstig waren uit Zeewolde




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2004, 19:26:47
Dit zijn berichten die je niet graag aan de deur krijgt....
Succes en sterkte gewenst aan de nabestaanden. Ook aan de brwcollega's voor deze zeker moeilijke klus.... :-X
 :'(


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2004, 21:38:43
(...) Tijdens het aanrijden werd bekent dat de auto met daarin de 5 mensen in brand stond. (...)

Hoe machteloos voel je je op zo'n moment als hulpverlener zeg. Lijkt me echt een bizar moment.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2004, 21:48:46
De machteloosheid is groot,je wilt wel van alles doen om de slachtoffers te redden.Maar je weet eigenlijk meteen dat alle hulp te laat zal zijn,en dat is dan best moeilijk :-\


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2004, 15:05:09
Ik woon zelf in Zeewolde en ik weet dat het een grote impact gehad heeft en nu nog steeds!
Vanavond is er een herdenkingsdienst waar velen naartoe zullen gaan.
De impact is nog vergroot doordat niet zo lang geleden een andere jongen uit Zeewolde is overleden door een scooterongeluk. Veel jongeren hebben nu in 2 weken tijd 6 van hun vrienden verloren  :'(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2004, 17:23:20
tja,en dan gisteravond wederom een zeer ernstig ongeval op dezelfde snelweg.Een paar kilometer terug :'(


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2004, 18:27:23
ik had het gelezen op TT ja, nou verwacht je nu toch wel dat ze wat aan die weg gaan doen ::)


pluisje

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2004, 19:08:38
woon hier zelf in de buurt en rij dat stuk vaak.
als je deze weg niet kent is het heel moeilijk om in het donker te zien welke rijbaan je moet nemen.
er staat wel aan gegeven dat je hier almelo binnen gaat.
maar dan zit je er wel heel kort voor.

triest heel triest ik hoop nu ook dat ze dit beter aan gaan geven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2004, 19:21:11
woon hier zelf in de buurt en rij dat stuk vaak.
als je deze weg niet kent is het heel moeilijk om in het donker te zien welke rijbaan je moet nemen.
er staat wel aan gegeven dat je hier almelo binnen gaat.
maar dan zit je er wel heel kort voor.

triest heel triest ik hoop nu ook dat ze dit beter aan gaan geven.












 
tja,maar als zovaak moeten er eerst doden vallen voordat men er wat aan gaat doen.En in dit geval moeten er eerst 7 doden vallen :-X
Want nu ineens heeft de wegbeheerder afgelopen nacht er werk van gemaakt


pluisje

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2004, 19:37:42
het ongeluk van afgelopen nacht is volgens mij een menselijke fout.
als je te laat ziet dat er geremt word ligt dat niet aan de weg ::)