Vasthouden tempo BLS dmv Metronoom

Auteur Topic: Vasthouden tempo BLS dmv Metronoom  (gelezen 4382 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

helm

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2011, 08:04:10

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2011, 23:15:20
tijdens de les misschien makkelijk/handig hulpmiddel, maar uit ervaring weet ik (van mijzelf en van cursisten) dat je de AED eigenlijk niet hoort... je moet door je maatje soms zelfs tot stoppen worden gebracht, ook al heeft de AED woorden gebruikt van "stop reanimatie" en "raak de patient niet aan" .

sommigen hebben al een flinke duw gekregen, omdat zij zo vreselijk bezig waren met de reanimatie.

ik vraag mij dan ook af, of de metronoom toegevoegde waarde heeft; maar wellicht is hier onderzoek naar verricht?
Bij ons heeft de metronoom zeker meerwaarde, vooral omdat we weinig met "leken"  werken, de brandweer traint ook met metronoom, en reanimeert vaker dan de gemiddelde ambu-bemanning...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Medicales

• Junior gebruiker
  • **
  • Help(t) hulpverleners helpen!
    • www.medicales.nl
Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2011, 18:35:59
Ons bedrijf heeft voor zijn hulpverlening op evenementen een Lyfetimer-metronoom. Deze werkt prima en wanneer nodig snel beschikbaar. Wanneer er gereanimeerd moet worden en de metronoom is niet bij de hand, dan wordt uiteraard geteld, zoals in de BLS-opleiding wordt aangeleerd.

Fijn weekend!
Medicales is een jong en innoverend bedrijf, dat zich richt op het geven van opleidingen in hulpverlening (EHBO, Eerste Hulp aan Kinderen, EHBDu, immo

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2011, 17:22:53
Ons bedrijf heeft voor zijn hulpverlening op evenementen een Lyfetimer-metronoom. Deze werkt prima en wanneer nodig snel beschikbaar. Wanneer er gereanimeerd moet worden en de metronoom is niet bij de hand, dan wordt uiteraard geteld, zoals in de BLS-opleiding wordt aangeleerd.

Fijn weekend!
Ook bij gebruik van de metronoom moet je tellen. Dat ding gaat gewoon door hoor ;)

Medicales

• Junior gebruiker
  • **
  • Help(t) hulpverleners helpen!
    • www.medicales.nl
Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2011, 22:21:13
Niet als je, net als bij die van ons, programma's kunt instellen:P
Medicales is een jong en innoverend bedrijf, dat zich richt op het geven van opleidingen in hulpverlening (EHBO, Eerste Hulp aan Kinderen, EHBDu, immo

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2011, 00:30:32
tijdens de les misschien makkelijk/handig hulpmiddel, maar uit ervaring weet ik (van mijzelf en van cursisten) dat je de AED eigenlijk niet hoort... je moet door je maatje soms zelfs tot stoppen worden gebracht, ook al heeft de AED woorden gebruikt van "stop reanimatie" en "raak de patient niet aan" .

sommigen hebben al een flinke duw gekregen, omdat zij zo vreselijk bezig waren met de reanimatie.

ik vraag mij dan ook af, of de metronoom toegevoegde waarde heeft; maar wellicht is hier onderzoek naar verricht?

Tijdens mijn eerste reanimatie was mijn ervaring hetzelfde, ik heb heel die AED nooit gehoord. Ik weet ook niet of er een metronoom in / op zat..
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik echt nog maar net aan de opleiding begonnen was (kwartiel 2 voor de blauwe tak..) en de adrenaline me oren uit spoot.
(ik heb heel veel dingen tijdens die reanimatie totaal niet meegekregen, inclusief een omstander die over me heen hing in een poging het slachtoffer te filmen..)

Tijdens mijn tweede reanimatie was mijn adrenalinepeil een stuk lager en zat er op die AED wel een metronoom. ik moet zeggen dat ik het erg prettig vind werken.