Vasthouden tempo BLS dmv Metronoom

Auteur Topic: Vasthouden tempo BLS dmv Metronoom  (gelezen 4381 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Gepost op: 7 maart 2011, 19:35:59
Ik zat een filmpje te kijken waar me een trage BLS opviel... nu zie ik dat wel vaker, maar zo snel als ik kan zal ik altijd onze metronoom aanzetten, zodat er iig in het goede tempo wordt gemasseerd...

vraag is dus: hebben jullie ook een metronoom op de man of de auto?

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2011, 19:43:42
Metronoom op de Lifepak 15 (die ook niet meer uitgaat en alle andere piepjes onderdrukt  :D).... Werkt heel goed voor het begeleiden van derden (politie, e.d.) en zo nu en dan een iets te enhousiaste collega  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2011, 23:06:01
Geen van beide...... :'(

Update: Deze topic heeft me aan het denken gezet. Ik heb net een metronoom app voor mijn BlackBerry gedownload. Bij mij is het dus nu op de man!

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2011, 23:57:52
Geen van beide...... :'(

Update: Deze topic heeft me aan het denken gezet. Ik heb net een metronoom app voor mijn BlackBerry gedownload. Bij mij is het dus nu op de man!

CM
O0

Bij ons zit deze op de monitor (LP12) geplakt, en ook de brandweer hier heeft deze in hun AED zitten O0
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2011, 05:57:23
O0

Bij ons zit deze op de monitor (LP12) geplakt, en ook de brandweer hier heeft deze in hun AED zitten O0

Deze hebben wij ook bij de AED zitten, werkt net iets prettiger als de metronoom in de AED zelf.

Jasper K

• evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2011, 16:28:12
Bij de ehbo hebben we ook zo'n appartaatje daarvoor( geen metronoom),
Ik kan me voorstellen dat het handig is in praktijk maar bij het oefenen heb ik gewoon de pest aan dat ding >:(.
Klaaarr?!, 123456789101112131415161718192021222324252627282930,.... Beadem, beadem, klaaar?!
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2011, 16:56:32
O0

Wij hebben deze metronoom ook in de inzettas zitten die mee gaat bij reanimaties. Werkt inderdaad prettig, en dat is later ook te zien als de AED uitgelezen wordt; we komen altijd op de +- 100 compressies per minuut uit  :)

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2011, 19:46:57
tijdens de les misschien makkelijk/handig hulpmiddel, maar uit ervaring weet ik (van mijzelf en van cursisten) dat je de AED eigenlijk niet hoort... je moet door je maatje soms zelfs tot stoppen worden gebracht, ook al heeft de AED woorden gebruikt van "stop reanimatie" en "raak de patient niet aan" .

sommigen hebben al een flinke duw gekregen, omdat zij zo vreselijk bezig waren met de reanimatie.

ik vraag mij dan ook af, of de metronoom toegevoegde waarde heeft; maar wellicht is hier onderzoek naar verricht?

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2011, 19:48:55
Voor de Apple telefoons is er een metronoom App. beschikbaar, maar is deze er ook voor windows operated telefoons, lijkt me prettig om achter de hand te hebben...
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Luer-lock

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2011, 21:27:46
Er gaat weer wat veranderen:

LPA 7.2
Thoraxcompressie zo min mogelijk onderbreken. Frequentie minimaal 100/minuut en maximaal 120/minuut.
Compressiediepte 5-6 cm
Never underestimate the power of stupid people