De Brandpreventieweken 2011 lopen van 1 t/m 31 oktober.www.brandpreventieweek.nlDe Kick-off voor de brandweerkorpsen zal op 10 mei plaatsvinden en naast een ochtendsessie aangevuld worden met een middag met veel praktische workshops.
Thema 2011 bekendNa de campagne van oktober 2010 is onderzocht of mensen in heel Nederland de campagnevraag ‘Wat doe JIJ bij brand?' en de vervolgzin ‘Daar moet je nu over nadenken!' duidelijk vonden. 97% zei ja. Hun eerste reactie.... (65%) ‘Goh, eigenlijk nooit over nagedacht.' en ‘O, ja, daar moet ik eens wat mee.'. Daarnaast vinkte 20% aan: ‘Goede vraag. Ik ga meteen actie ondernemen.'
De kracht van een boodschap als ‘Wat doe JIJ bij brand?' zit hem in de herhaling. Willen we heel Nederland samen bereiken, dan is één campagnemaand niet genoeg. Er is in 2010 veel bereikt: zie voor de resultaten het kopje ‘Evaluatie...'. Omdat we nog veel meer willen bereiken, zal in 2011 ‘Wat doe JIJ bij brand?' herhaald en verstevigd worden.
Doelgroep
Dit jaar zullen we ons niet alleen meer op het hele Nederlandse publiek gaan richten, maar tevens focussen op twee doelgroepen. Dit zijn twee minder zelfredzame groepen: kinderen (via de ouders) en senioren; beide in hun thuisomgeving. De drie subthema's van het overkoepelende: 'Wat doe JIJ bij brand?' thema (1.) Maak uw huis brandveilig. (2.) Plaats rookmelders en (3.) Weet wat u doet bij brand., zullen worden doorgevoerd in de materialen naar de verschillende doelgroepen.