Aparte tas/koffer voor kinderen onzin?

Auteur Topic: Aparte tas/koffer voor kinderen onzin?  (gelezen 5527 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2011, 23:13:10
Aparte tas of spoedkoffer voor kinderen is absoluut geen onzin, alhoewel het wel handig is om geregeld in die tas/koffer te orienteren waar wat ligt. Bij veel diensten bevind de medicatie voor andere gevallen dan reanimatie zich in de volwassen spoedkoffer/tas, die standaard wordt meegenomen bij een kinder inzet. Dus het blijft (extra) sjouwen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2011, 23:26:23
Gelukkig krijg je in 9 v.d. 10 gevallen van je MK mee dat het een kind betreft. Dan neem je het ding i.i.g. vast mee..


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2011, 02:08:57
Aparte tas of spoedkoffer voor kinderen is absoluut geen onzin, alhoewel het wel handig is om geregeld in die tas/koffer te orienteren waar wat ligt. Bij veel diensten bevind de medicatie voor andere gevallen dan reanimatie zich in de volwassen spoedkoffer/tas, die standaard wordt meegenomen bij een kinder inzet. Dus het blijft (extra) sjouwen...

Want?  ;)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 9 maart 2011, 00:50:14
Gelukkig krijg je in 9 v.d. 10 gevallen van je MK mee dat het een kind betreft. Dan neem je het ding i.i.g. vast mee..

Nou ik weet niet voor welke MKA jij spreekt maar dat is dus absoluut niet altijd het geval.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 9 maart 2011, 00:51:38
Want?  ;)

De meeste spoedmedicatie voor een kind bevindt zich namelijk in de volwassen spoedkoofer, het is te duur en te onpractisch om alle spoedmedicatie voor een kind nog eens apart op te nemen in een kinderkoffer. Nog even en we kunnen ook een geriatriekoffer maken.  mmm, best wel een actueel en goed idee denk ik :-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #15 Gepost op: 9 maart 2011, 07:48:47
De meeste spoedmedicatie voor een kind bevindt zich namelijk in de volwassen spoedkoofer, het is te duur en te onpractisch om alle spoedmedicatie voor een kind nog eens apart op te nemen in een kinderkoffer. Nog even en we kunnen ook een geriatriekoffer maken.  mmm, best wel een actueel en goed idee denk ik :-)

Is het dan dus niet gewoon verstandiger om de kinderkoffer in zijn geheel af te schaffen? En de spullen te verdelen over een A/B- en een C-tas? Zodat je dus altijd je spullen bij je hebt en ook dagelijks ermee werkt?


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #16 Gepost op: 9 maart 2011, 21:06:23
Is het dan dus niet gewoon verstandiger om de kinderkoffer in zijn geheel af te schaffen? En de spullen te verdelen over een A/B- en een C-tas? Zodat je dus altijd je spullen bij je hebt en ook dagelijks ermee werkt?

Mmm... dus je wilt de kinder- en volwassentas vervangen door A,B en C tassen. Is dat niet 3 voor de prijs van 2? ;D

Nee, even serieus: één van de grootste bezwaren van alles in één tas is het gewicht. Zoiets is haast niet te dragen.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #17 Gepost op: 9 maart 2011, 21:22:11
Nee, ik bedoel 2 tassen. Één met de spullen voor A/B (en dan ook de zuurstof en ambu in die tas, hoeft dat ook niet los meegenomen te worden) en één met de overige spullen uit je acute koffer, m.n. C-gericht (infuusmateriaal, medicatie, etc.)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #18 Gepost op: 9 maart 2011, 21:35:22
OK, maar dan zit je toch met 2 tassen. Kortom, niet veel veranderd. Ik hou heet nog bij aparte tassen, het is overzichtelijker. Bovendien is het automatiseren een zaak van de individuele werknemer. Ik ben werkbegeleider dus ik duik er wekelijks in samen met mijn aspirant of stagiaire.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2011, 17:51:52
Nou ik weet niet voor welke MKA jij spreekt maar dat is dus absoluut niet altijd het geval.

Ik spreek voor mezelf!  ;) Maar het zal best verschillen in den lande, dat geloof ik direct. Ik kan een boel slechte dingetjes over onze MKA neerpennen, maar ook positieve, en bovenstaande is er 1 van, gelukkig. O0