sb's in nederland

Auteur Topic: sb's in nederland  (gelezen 9853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2004, 14:25:21
De mooiste van Nederland ?

ik nomineer dan toch deze van de luchtmacht, eindelijk iets anders, niet hoekig en vierkant en niet rood (of is dat hier vloeken in de kerk ?)

of deze bijna identieke van de KM

De E-one is twaalf meter lang. De crashtender beschikt over circa 12.000 liter water, 700 liter schuimvormend middel en 250 kg bluspoeder. Het voertuig heeft twee waterkannonen. Het dakkanon heeft een werplengte van 80 meter en kan 5000 liter water per minuut spuiten. Het bumperkanon produceert 2000 liter per minuut. De cabine biedt ruimte aan drie tot maximaal vier brandweerlieden.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2004, 14:37:39
Schuimblusser van Hoogeveen tijdens de 112 dag Hoogeveen. Ik weet niet of hij reeds vervangen is?

De nieuwe is bij HDS in opbouw. Kijk maar eens op de homepage van de brandweer Hoogeveen. Op de laatste foto die ik daar gezien heb is het voertuig bijna klaar.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 23 oktober 2004, 15:46:37
Ik vind de E-one van de KM toch mooier als de gele. :)

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2004, 22:30:10
ik vind deze toch ook nog wel wat hebben.  :D :D :D

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

webster

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2004, 10:07:37
in zeeland stond er in het verleden in arnemuiden ook een crashtender/SB

aantal jaar geleden nog ingezet geweest toen er een sportvliegtuigje neergestort was in middelburg...

2 vragen: is deze wagen er nog en zijn er ook foto's van?

Louis

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #25 Gepost op: 24 oktober 2004, 10:43:32
Ik weet haast wel zeker dat er foto's van zijn.
Denk dat Erik er vast en zeker wel één van zal hebben. ;) ;) ;)
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #26 Gepost op: 24 oktober 2004, 11:52:10
in zeeland stond er in het verleden in arnemuiden ook een crashtender/SB

aantal jaar geleden nog ingezet geweest toen er een sportvliegtuigje neergestort was in middelburg...

2 vragen: is deze wagen er nog en zijn er ook foto's van?

Louis

Die SB heeft altijd gestationeerd gestaan in Vlissingen en heeft de laatste paar jaar van zijn levensloop in Arnemuiden gestaan ivm de aanwezigheid van Zeeland Airport (die strook gras waar een vliegtuig kan landen.....)

Het exemplaar dat in Vlissingen/Arnemuiden gestationeerd stond was een Magirus 310D26..... een ECHTE brandweerwagen dus.
In Terneuzen stond eveneens een SB van de Regionale Brandweer Zeeland gestationeerd, dat was een DAF FAS2800.

Beide schuimblusvoertuigen zijn in 1999 afgevoerd, nieuwe exemplaren zijn nooit aangeschaft.

Ik heb uiteraard van beide exemplaren foto's, maar mijn eens zo dure scanner levert sinds enige tijd ***kwaliteit, dus nog ff geduld.

Gr
Erik

jwpots

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 oktober 2004, 17:13:26
Die SB heeft altijd gestationeerd gestaan in Vlissingen en heeft de laatste paar jaar van zijn levensloop in Arnemuiden gestaan ivm de aanwezigheid van Zeeland Airport (die strook gras waar een vliegtuig kan landen.....)

Het exemplaar dat in Vlissingen/Arnemuiden gestationeerd stond was een Magirus 310D26..... een ECHTE brandweerwagen dus.
In Terneuzen stond eveneens een SB van de Regionale Brandweer Zeeland gestationeerd, dat was een DAF FAS2800.

Beide schuimblusvoertuigen zijn in 1999 afgevoerd, nieuwe exemplaren zijn nooit aangeschaft.

Ik heb uiteraard van beide exemplaren foto's, maar mijn eens zo dure scanner levert sinds enige tijd ***kwaliteit, dus nog ff geduld.

Gr
Erik

Erik, ik zal je even helpen.
Groet
Johan

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #28 Gepost op: 24 oktober 2004, 18:30:58
Zo scant mijn scanner nu ook! :-)

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2004, 18:45:50
Zo scant mijn scanner nu ook! :-)
ja .... nou ..... ?
Laat zien dan  ::)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources