GRIP 1 Grote brand (Jewometaal) Quebecstraat Botlek - Rotterdam 10-03-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (Jewometaal) Quebecstraat Botlek - Rotterdam 10-03-2011  (gelezen 6121 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Mooi filmpje O0
Ik zie niet vaak DCMR, Havendienst Rotterdam en CoPI met prio 1 rijden  ;)

Wat ik wel zie is op 7:50 en 11:55 brandweer voertuigen die met amber en blauw tegelijk aanrijden.

Wat was nu eigenlijk de laaste minuut waar daar kwam de COH (in optocht) voor de tweede keer voorbij. Werd het COPI verplaatst ofzo?

Kuddo's voor de filmer die zal het koud gehad hebben, koop alleen wel in ieder geval een statief, en een wat betere camera dan je telefoon.
Freude am Fahren

BrielleMedia

• Forum gebruiker
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Hier ook nog een filmpje van mij. Door de harde wind die er stond trilt het beeld af en toe nogal.

10/03/11 GRIP 1 Grote brand Jewometaal Botlek Rotterdam

Remcotjuhhh

• Senior gebruiker
    • Remco Holst Fotografie
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh

Martijn18

• Gast
Wat ik wel zie is op 7:50 en 11:55 brandweer voertuigen die met amber en blauw tegelijk aanrijden.

Wat was nu eigenlijk de laaste minuut waar daar kwam de COH (in optocht) voor de tweede keer voorbij. Werd het COPI verplaatst ofzo?

Kuddo's voor de filmer die zal het koud gehad hebben, koop alleen wel in ieder geval een statief, en een wat betere camera dan je telefoon.

Het is met een digitale camera gefilmd en niet met een telefoon. Door de harde wind en dat het donker was bemoeilijkte het filmen. Een statief zou inderdaad een goede oplossing ervoor zijn. Ik ben ook van plan binnenkort een nieuwe camera te kopen. Het koud hebben viel nog relatief mee.

Wat je op het laatste stukje van de video ziet is de GRIP-serie die eerst naar het verzamelpunt gegaan is waar je ze vandaan ziet komen en daarna te plaatse bij de brand is gegaan.

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Dank voor je reactie.

Maar wie is nu Perbureau Brielle en wie is nu Martijn18. Hebben jullie samen gefilmd ofzo?
Freude am Fahren

BrielleMedia

• Forum gebruiker
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Dank voor je reactie.

Maar wie is nu Perbureau Brielle en wie is nu Martijn18. Hebben jullie samen gefilmd ofzo?
Wij stonden daar met z'n drieen te filmen. Voor onze eigen veiligheid en mogelijke gevaarlijke stoffen zijn we niet ter plaatse gegaan, en hebben we alleen maar de hulpdiensten kunnen filmen.

Remcotjuhhh

• Senior gebruiker
    • Remco Holst Fotografie
Wij stonden daar met z'n drieen te filmen. Voor onze eigen veiligheid en mogelijke gevaarlijke stoffen zijn we niet ter plaatse gegaan, en hebben we alleen maar de hulpdiensten kunnen filmen.

echt gevaar had jeniet waar ik stond bij de brand:P de wind stond andere kant uit
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Dit bedrijf beschikt trouwens ook over een eigen bedrijfsbrandweer met een uniek voertuig.

Fotograaf : Erik Schwartz / www.brandweervoertuigen.nl
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum

Dat is in beide gevallen de richtingaanwijzer, welke bij die voertuigen in de balk verwerkt zit. De oranje signalering is verwerkt een oranje pitje boven op de balk en die brandt niet.

Ter illustratie (ander voertuig, zelfde type):

Korps :  Rotterdam-Rijnmond
Roepnummer :  HO90-3
Type voertuig :  HO
Merk / Type chassis : Volkswagen Touran
Kenteken :  68-HDJ-7
Datum in dienst :  2009
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brand JEWO-metaal Botlek

http://www.dcmr.nl/nl/actueel/_/content/gemeenschappelijk/nl/documents/nieuws/2011/03/Brand-JEWO-metaal-Botlek.html
10.03.2011 20:10 DCMR meldkamer en communicatie

De DCMR Milieudienst Rijnmond ontvangt op donderdagavond 10 maart 2011 vanaf 18.30 ruim 10 meldingen uit Vlaardingen over de geur van verbrand rubber/plastic.
Oorzaak van de stank is een brand bij JEWO-metaal in het Botlekgebied. Daar staat een grote hoeveelheid Hydrauliekolie (uit een pers) in brand. De brandweer heeft GRIP 1 afgekondigd voor een goede coordinatie van de samenwerkende hulpdiensten. Een chemisch adviseur van de DCMR is ter plaatse.

Doordat de rookpluim al gauw rechtomhoog ging is de stankoverlast voor de gemeente Vlaardingen beperkt.

Update 22.55uOm 22.12 is het sein "brand meester" geven. GRIP 1 is om 22.22u beeindigd. De meldkamer van de DCMR ontving in totaal 11 meldingen van stank.
Samen sterk in de hulpverlening!