van voren flitsen

Auteur Topic: van voren flitsen  (gelezen 12796 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Gepost op: 11 maart 2011, 18:15:37
Hallo,

Ik had laast een discussie en dacht laat ik het hier maar even vragen.

Mag er (savonds/snachts) geflitst worden van voren buiten de bebouwde kom?

Ik meen ergens te hebben gelezen dat het alleen binnen de bebouwde kom mag.




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2011, 18:21:53
Ik ben wel eens van voren geflits toen het begon te schemeren buiten de bebouwde kom.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2011, 18:28:19
ik bedoel als het gewoon echt donker is dus na half 10. Op een weg die niet verlicht is (extra donker door bomen etc.)

mag dat?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2011, 18:29:10
ik bedoel als het gewoon echt donker is dus na half 10. Op een weg die niet verlicht is (extra donker door bomen etc.)

mag dat?

Ben jij geflitst dan ?  >:D 98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2011, 18:30:18
Ben jij geflitst dan ?  >:D 98uiye

ja ook voor het eerst in mn leven :p

teminste het was geen vaste paal en ik heb ook geen flits gezien ( of het is me ontgaan) maar ik zie nu de foto en op die foto reflecteerd mn kenteken wel


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2011, 18:38:51
Hallo,

Ik had laast een discussie en dacht laat ik het hier maar even vragen.

Mag er (savonds/snachts) geflitst worden van voren buiten de bebouwde kom?

Ik meen ergens te hebben gelezen dat het alleen binnen de bebouwde kom mag.

JA!
Waarom niet?

Sommige mensen tekenen bezwaar aan ivm eventuele rechtsongelijkheid dus is de kwestie van rechtsongelijkheid aan de Hoge Raad voorgelegd (HR 9 februari 1999, nr. 692-98-V). Kort samengevat komt het arrest erop neer dat het OM op basis van het opportuniteitsbeginsel vrij is om te kiezen welke zaken wel en niet vervolgd worden. Volgens de Hoge Raad is er dus geen sprake van rechtsongelijkheid als het OM en politie ervoor kiezen om frontaal te flitsen, waarbij motorrijders die te hard rijden niet worden geflitst. Overigens wordt er in Nederland vooral van achteren geflitst. (Je beroep is in dit geval dus ongegrond)

Wordt er trouwens nog veel analoog geflitst? Hier in de buurt gaat van de mobiele controles bijna alles digitaal.
Freude am Fahren


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2011, 18:45:09
Ja ik weet ook dat in beroep gaan geen nut heeft in dit geval omdat het dus helaas gewoon mag :P

ik dacht dat het niet mocht omdat mensen zouden kunnen schrikken ofzo.

maar hoe kan het dat met een digitale foto en flitsapperaat mijn kenteken reflecteert?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2011, 18:45:52
ja ook voor het eerst in mn leven :p

teminste het was geen vaste paal en ik heb ook geen flits gezien ( of het is me ontgaan) maar ik zie nu de foto en op die foto reflecteerd mn kenteken wel

En deze dan?

Kort samengevat, je bent 19, kan dus haast niet langer dan 1 jaar je rijbewijs hebben en bent al 2x geflitst en hebt een artikel 5 aan je broek hangen. Dat kan maar één van twee dingen betekenen:

1: De politie moet wel een ontzettende hekel aan je hebben
2: Je bent al je rijlessen nu alweer vergeten

Drie keer raden een welke ik denk  ::)

Verder, als het niet mag dan kan je er best vanuit gaan dat het niet gebeurd, we leven hier niet in een bananenrepubliek. Die enkele keren dat het anders is is zo zeldzaam daar maak ik me niet zo druk om.

Verder flitsen ze tegenwoordig vaak met infrarood wat het menselijk oog niet waarneemt


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2011, 18:47:26
En deze dan?

Kort samengevat, je bent 19, kan dus haast niet langer dan 1 jaar je rijbewijs hebben en bent al 2x geflitst en hebt een artikel 5 aan je broek hangen. Dat kan maar één van twee dingen betekenen:

1: De politie moet wel een ontzettende hekel aan je hebben
2: Je bent al je rijlessen nu alweer vergeten

Drie keer raden een welke ik denk  ::)

Verder, als het niet mag dan kan je er best vanuit gaan dat het niet gebeurd, we leven hier niet in een bananenrepubliek. Die enkele keren dat het anders is is zo zeldzaam daar maak ik me niet zo druk om.

Verder flitsen ze tegenwoordig vaak met infrarood wat het menselijk oog niet waarneemt

het klopt wel wat ik zeg hoor, eerste keer met betrekking tot de snelheid.  gaat een kenteken door infrarood reflecteren?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2011, 18:48:29
Overigens wordt er in Nederland vooral van achteren geflitst. (Je beroep is in dit geval dus ongegrond)

Wordt er trouwens nog veel analoog geflitst? Hier in de buurt gaat van de mobiele controles bijna alles digitaal.

Dat eerste is niet helemaal waar, zeker op wegen met 1 rijbaan en 2 rijrichtingen wordt er zowel opkomend als afgaand geflitst.
Er zijn nog een aantal voertuigen die analoog flitsen, de rest is allemaal digitaal (met een infrarood flits)

gaat een kenteken door infrarood reflecteren?

Nee, ze flitsen voor jan doedel met infrarood  ::)

Vinn, misschien lid worden van flitsservice.nl .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !