Forum speciaal voor de Reddingsbrigade

Auteur Topic: Forum speciaal voor de Reddingsbrigade  (gelezen 5065 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel Hartman

• Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
    • Daniel Hartman.nl
Gepost op: 13 maart 2011, 01:19:04
Ik kwam op het idee om een forum te maken, enkel en alleen voor Reddingsbrigades Nederland.
Dit omdat op dit forum de KNRM en Reddingsbrigades Nederland e.d. bij elkaar zitten.
Er zijn veel verschillen tussen beiden, en omdat ik zelf ook werkzaam ben bij de Reddingsbrigade, heb ik hiervoor een forum opgezet.
www.reddingsbrigadeforum.nl is dit geworden.

Mijn vraag is, wat vinden jullie hiervan?
Het forum staat nog in de kinderschoenen, waardoor er natuurlijk nog niet veel op te vinden is.
Het gaat nu dan ook om de layout, en de inhoud qua categorieën.

Groeten Daniel

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2011, 01:42:58
Beste Daniel,

Het Hulpverleningsforum.nl wil juist een multidisciplinair discussieplatform bieden, waar hulpverleners en geïnteresseerden in de hulpverlening uit alle bloedgroepen kennis en ervaring kunnen uitwisselen en zo de samenwerking bevorderen. Een goede samenwerking draagt immers bij aan een goede hulpverlening!

Dat leidt ook tot ons motto: ‘Samen sterk in de hulpverlening!’

Dit is ook juist de reden dat je op dit forum de reddingsbrigade, KNRM en kustwacht gebroederlijk bij elkaar ziet, naast Veiligheidsregio, Brandweer, Politie, Marechaussee, Beveiliging, Ambulance, SEH, Ziekenhuis, MMT, EHBO, GHOR, HAP, Lotus, Rode Kruis, EHBO, BHV, Rijkswaterstaat, wegbeheerders, Berging, Dierenambulance, Fotografen, etc etc!  

Dat wil niet zeggen dat je als Reddingsbrigade niet welkom bent om, in de oranje board, specifieke onderwerpen over de reddingsbrigade te bespreken en hiervoor ook aparte topics te openen, graag zelfs!
Daarnaast willen wij dus juist ook graag de kennis en ervaring uitwisselen met anderen en zo de samenwerking bevorderen.

Het een sluit het ander dus zeker niet uit, wat dat betreft zouden we ook graag van je horen wat je hier op het forum (nog) mist en wat je met jou initiatief wel hoopt te bereiken!  O0

Live, namens het moderatorteam.
Samen sterk in de hulpverlening!

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2011, 10:45:43
Ik denk niet dat ik veel op het nieuwe forum zal zijn. Het HVF voldoet voor mij prima.

Misschien moet je de regio's anders indelen. RN werkt nl. met rayons. Voor de kustbrigades zou ik geen apart board maken.

Groeten,
Mark

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2011, 11:18:48
Wel leuk ik mis soms het reddingboten.com forum, heerlijk met de zelfde mensen op 2 forums gelijk zitten, werkte altijd heel goed.

9910001
9910001

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2011, 11:38:37
Ik kwam op het idee om een forum te maken, enkel en alleen voor Reddingsbrigades Nederland.
Dit omdat op dit forum de KNRM en Reddingsbrigades Nederland e.d. bij elkaar zitten.
Er zijn veel verschillen tussen beiden, en omdat ik zelf ook werkzaam ben bij de Reddingsbrigade, heb ik hiervoor een forum opgezet.

Er zijn ook heel veel overeenkomsten tussen beide organisaties. Daarnaast zijn er reddingsbrigades actief die bij geen van beide zijn aangesloten. Van de overeenkomsten en verschillen kan op het Hulpverleningsforum.nl als multi-platform volgens mij genoeg geleerd en uitgewisseld worden.
Zo niet dan horen we dat graag, zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=48657.0

Verder even een opmerking: het woord reddingsbrigade niet, maar het logo dat je op de site gebruikt is beschermd en mag je niet zonder toestemming van RB NL/KNBRD gebruiken. Of heb je die toestemming?  ???

Dave1989

• Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2011, 16:51:42
er zou dan eigenlijk ook een speciaal forum moeten komen voor de kustwacht,knrm, sar(nogepa,marine,luchtmacht) etc.Ben blij dat dit hier allemaal al samen komt.Op dit moment ben ik meer bezig met het opzoeken van info over de sar.Gelukkig zijn er hier al veel mensen die me hier wat meer over konden, maar vooral ook kunnen vertellen.

Ondanks dit alles.Succes met je forum O0
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [

Daniel Hartman

• Junior gebruiker
  • **
    • Daniel Hartman.nl
Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2011, 16:56:35
Bedankt voor jullie reactie's.
Het idee is meer dat er voor alles een aparte categorie is aangemaakt.
Als instructeur kun je dus ook per opleiding topic's opzoeken die geplaatst zijn.
Dit kan zo zijn voordelen hebben als je specifiek iets zoekt voor bv. je lesvoorbereidingen.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2011, 22:35:02
Hele interessante ontwikkeling  :)

Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht, maar dan had ik het iets anders in willen steken:

Wat ik heel erg mis bij Reddingsbrigade Nederland is een 'veilige plek' op het internet waar informatie, kennis, problemen, ervaringen etc. uitgewisseld kunnen worden tussen de brigades. Dus een plek waar je echt beleidsdocumenten, strandwachtplanningen, financiele problemen etc. kunt delen en waar men elkaar dan ook mee kan helpen. Dit zou wat mij betreft dan wel een 'besloten' omgeving moeten zijn waar alleen besturen of (in sommige delen) commissieleden terecht kunnen.

Ik weet dat er tussen verschillende brigades nu documenten enzo worden uitgewisseld per mail, maar dat gebeurt vaak alleen via via of omdat je toevallig iemand daar kent. Wij zouden als brigade best bereid zijn om meer materiaal maar ook kennis te delen, maar we willen dit gewoon niet zomaar op een openbare site zetten. Ik heb het al eens aangekaart bij de bond, of zij dit konden faciliteren, maar daar liggen helaas voorlopig de prioriteiten niet..

Ik vind het altijd erg goed als mensen dit soort initiatieven nemen: je kunt er van alles vinden, maar ik denk dat het gewoon zomaar iets kan worden. Ik denk dat er ook best wel behoefte is aan mono-disciplinaire fora naast HV-forum: je kunt dan lekker onderling dingetjes bespreken, zonder dat die vervelende brandweerman er ineens ook iets van vindt ;)

Succes! O0
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Daniel Hartman

• Junior gebruiker
  • **
    • Daniel Hartman.nl
Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2011, 22:41:17
Beste Joost.

Bedankt voor je reactie!
Ik zat ook aan zo'n besloten forum te denken, echter lijkt mij dit lastig om de "echte" bestuursleden eruit te vinden.
Enige tips hoe ik dit kan aanpakken? Een besloten forum maken op zich is niet zo moeilijk.

Groeten Daniel

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2011, 23:03:55
Een besloten forum lijkt me ook een geweldig plan gezien de bovenstaande argumenten! Daarnaast wordt integriteit ook een steeds belangrijker onderwerp bij verschillende brigades. Wij kunnen echt niet meer alles zo op een openbaar forum gaan zetten, of onze mening ergens over geven...