Forum speciaal voor de Reddingsbrigade

Auteur Topic: Forum speciaal voor de Reddingsbrigade  (gelezen 5014 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2011, 00:41:43
Begin opzet voor een besloten forum heb ik aangemaakt.
Graag hoor ik natuurlijk nog jullie mening over de verschillende categorieën die ik daarin aan kan maken, en welke permissies iedereen kan krijgen.

Groeten Daniel


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2011, 10:53:13
Besloten forum heeft zo zijn voordelen inderdaad voor gegevens uitwisseling. Wil je leren van elkaars fouten, sterker worden door met elkaar te leren en soms een goede discussie aan gaan moet je toch openbaar zijn! Het leuke van het HVforum vind ik dat er diverse discipline's zijn en je dus van elkaars manier van denken leert!

Dus besloten forum ja zou ik energie in steken, een openbaarforum kan je beter hier in het HV Forum alles kwijt lijkt mij!

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2011, 10:20:50
Begin opzet voor een besloten forum heb ik aangemaakt.
Graag hoor ik natuurlijk nog jullie mening over de verschillende categorieën die ik daarin aan kan maken, en welke permissies iedereen kan krijgen.

Groeten Daniel

Voor de toegangsrechten zou het natuurlijk het mooiste zijn als dit gekoppeld aan de landelijke ledenadministratie van RN (Sportlink). Dat je tot het deel 'examinatoren' alleen toegang krijgt als je geregistreerd staat als examinator. Maar dat zal wel niet mogelijk zijn ivm privacy enzo. RN mag waarschijnlijk deze gegevens niet aan jou doorspelen.

Ik denk er nog even verder over na...

Gr Joost
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2011, 17:51:34
Anders zou er eventueel een soort ''intranet'' moeten worden gebruikt.Dit
gebruiken ze ook veel bij overige hulpverlening
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2011, 09:16:44
Daniel,

een hulpverlening is iets multidisciplinairs. Je kan als reddingsbrigade niet alleen een hulpverlening uitvoeren. Je zal 9 van de 10 keer moeten samenwerken met andere organisaties. Daarom geeft juist dit forum een positieve gedachtewisseling tussen de reddingsbrigade en . . . . . de andere hulpverleners. Of die andere hulpverlener nu een ambulance verpleegkundige, een brandweerbevelvoerder, een KNRM-opstapper of een schipper van HOGE is of zelfs je buur-reddingsbrigade.

Het grote voordeel hiervan is de expertise inderling. Dat vind je ook terug bij de reddingsbrigades intern. De eene reddingsbrigade heeft bijvoorbeeld in zijn leden een aantal accountens en zitten financeel goed, terwijl een andere reddingsbrigade goede banden heeft met meldkamer waardoor de inzetbaarheid van de reddingsbrigade vergroot wordt.

Als ik dan zie dan op het forum de volgende stelling zie staan, denk ik ?????
Citaat
Enkele brigades zijn al overgestapt naar C2000/P2000, maar wat zijn hiervan nou de voor en nadelen?
Wat doet jullie brigade, bij de analoge communicatie blijven, of toch overstappen op C2000/P2000 ondanks de bekende problemen met dit systeem?
De reddingsbrigades die nu  al C2000 gebruiken, doen dat op basis van een gelieerde beleid vanuit de regio. Niet vanuit Reddingsbrigades Nederland.  Dus ben je dan niet appels met peren aan het vergelijken. Aangezien de fleetmap en de GSSI's van Reddingsbrigades Nederland nog steeds niet zijn vrijgegeven. Daarbij is de functionaliteit van de C2000 randapparauur nog niet vrijgegeven of zelfs beproeft. Men heeft er slechts 1 keer operationeel mee gewerkt en dat was tijdens de Sail 2010. Dus . . . .
Elke hulpverlening start met communicatie.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2011, 10:00:40
Daniel,

een hulpverlening is iets multidisciplinairs. Je kan als reddingsbrigade niet alleen een hulpverlening uitvoeren. Je zal 9 van de 10 keer moeten samenwerken met andere organisaties. Daarom geeft juist dit forum een positieve gedachtewisseling tussen de reddingsbrigade en . . . . . de andere hulpverleners. Of die andere hulpverlener nu een ambulance verpleegkundige, een brandweerbevelvoerder, een KNRM-opstapper of een schipper van HOGE is of zelfs je buur-reddingsbrigade.

Het grote voordeel hiervan is de expertise inderling. Dat vind je ook terug bij de reddingsbrigades intern. De eene reddingsbrigade heeft bijvoorbeeld in zijn leden een aantal accountens en zitten financeel goed, terwijl een andere reddingsbrigade goede banden heeft met meldkamer waardoor de inzetbaarheid van de reddingsbrigade vergroot wordt.

Als ik dan zie dan op het forum de volgende stelling zie staan, denk ik ?????De reddingsbrigades die nu  al C2000 gebruiken, doen dat op basis van een gelieerde beleid vanuit de regio. Niet vanuit Reddingsbrigades Nederland.  Dus ben je dan niet appels met peren aan het vergelijken. Aangezien de fleetmap en de GSSI's van Reddingsbrigades Nederland nog steeds niet zijn vrijgegeven. Daarbij is de functionaliteit van de C2000 randapparauur nog niet vrijgegeven of zelfs beproeft. Men heeft er slechts 1 keer operationeel mee gewerkt en dat was tijdens de Sail 2010. Dus . . . .


Dit is dan misschien net zo'n voorbeeld dat niet op een monodisciplinair forum thuishoort (C2000), maar ik denk nog steeds wel dat er ruimte is voor een forum alleen voor de reddingsbrigade. Dit HV-forum heeft in mijn ogen namelijk 1 groot nadeel: iedereen kan overal over meepraten. Alles wordt dus meteen breed getrokken, terwijl je het soms juist smal wil houden.

Voorbeeldje: binnen RN wordt er sinds 2 jaar gewerkt met uniforme registratie. Als ik daar nu op HV-forum een topic over open, komen er meteen mensen van ambulance of brandweer die gaan vertellen hoe dat er bij hun uitziet. Dat kan interessant zijn en heel veel toegevoegde waarde hebben, maar misschien wil ik wel alleen van collega-brigades horen hoe zij daar mee omgaan, welke ervaringen zij met dit formulier en deze registratie hebben. Zonder dat daar de registratie van andere diensten daartussen vliegt.

Vind het wat lastig uit te leggen, maar multidisciplinair werken houdt volgens mij juist ook in dat ieder onderdeel van de keten zijn eigen expertise heeft. In de keten zijn al die expertises aan elkaar geschakelde black boxes, maar soms moet je ook eens kijken wat er in die doos gebeurt. Op dit multidisciplinair HV-forum worden veel discussies naar de keten getrokken, waardoor diepgang op het eigen onderdeel vaak uitblijft. Ik denk dat dat de markt moet zijn voor een reddingsbrigade-specifiek forum. Niet de discussies van hier gaan herhalen, maar details bespreken waar je hier vaak niet toe komt omdat de discussie altijd meteen breder wordt gemaakt.

Je hebt naar mijn idee dus beide forums nodig: 1 voor de brede discussies en 1 voor de diepgang
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Theo5

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • REDDINGSBRIGADE
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2011, 15:02:11
Ik vind dit forum een goed idee. Op deze manier kun je  meer reddingsbrigade gerichte vragen stellen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2011, 23:22:47
Ik vind dit forum een goed idee. Op deze manier kun je  meer reddingsbrigade gerichte vragen stellen.

En waarom zou dat hier niet kunnen?


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2011, 10:34:36
En waarom zou dat hier niet kunnen?

volgens mij gaan we in kringetjes praten, maar wat mij betreft is het én én. Als je een vraag of verhaal post op een multidisciplinair forum krijg je een breed multidisciplinair antwoord. Op een specifiek forum krijg je mogelijk meer specifieke antwoorden zonder dat de hele wereld erbij wordt getrokken. Ik kan me voorstellen dat hier soms behoefte aan is en dat dit forum dus een toegevoegde waarde kan hebben.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Theo5

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • REDDINGSBRIGADE
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2011, 16:16:59
Ik kan me vinden in de mening van REDDINGSBRIGADE