GRIP 1 Zeer grote brand (heide) Hoog Buurlo - Radio Kootwijk 15-03-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (heide) Hoog Buurlo - Radio Kootwijk 15-03-2011  (gelezen 16686 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
nou geloof mij maar al die gealarmeerde voertuigen waren hard nodig
en ik heb de compagnie op mijn pieper zien verschijnen

Beter een grote inzet en alles onder controle dan een te lage inzet en er gaat nog meer heide verloren... dat is alleen maar zonde!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Een boel heisa voor een stuk van 4 voetbalvelden meer was het niet hoor, maarja zal wel in het kader van de bezuinigingen zijn

Aan deze vakkundige reactie te zien, zie ik dat je er verstand van hebt.

Delta00


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
http://yfrog.com/n6af7z Ook nog een filmpje via 112HDapd.


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Zijn er hier op het forum mensen die de opschaling tot compagine ook op hun pager hebben ontvangen?
Op mijn beide pagers zijn de tekstlabels van de capcodes namelijk niet meer verschenen..
[/i]

Ik kreeg de opschaling tot compagnie gewoon op de pager binnen...


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
17:19:16 15-03-11   GROUP-1   PRIO 1 Heidebrand : : Hoog Buurlo : Radio Kootwijk 9991 9921 9993 7732 7741 7747 (Droogtefaktor: groen) (Opsch.Brw: middel brand,grote brand,zeer grote brand)

7732 is een gewone 4x2 TS, heb je volgens mij niet zo veel aan op de heide. Ik meende dat in NOG voor zulke meldingen alleen 4x4 TS'en werden gepiept.
De 7732 is niet TP geweest ze hebben de 9742 (502) gestuurd


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Brandweer Gelderland Midden heeft laatst nog voor een grote Heidebrand geoefend misschien kunnen ze assistentie gebruiken?
Bron: Heitinkmedia.nl http://www.heitinkmedia.nl/2011/03/grote-heidebrandoefening-op-rozendaalseveld-in-rozendaal/
ROZENDAAL – Op zaterdag 5 maart is er weer groots geoefend voor de komende zomermaanden. De oefening werd op het Rozendaalseveld in Rozendaal gehouden.
Tijdens de oefening werd er een heidebrand nagebootst zodat de korpsen die mee deden de ‘’brand’’ kon bestrijden. In het totaal deden er zo’n twintig korpsen uit de veiligheidsregio Gelderland-Midden aan de oefening mee. Alle korpsen werden verdeeld in zogeheten Pelotons.
'Formeel' gezien is dit grond gebied van GLM en heeft VNOG met haar korpsen hier 'niets' te zoeken.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat VNOG dit moest doorgeven aan GLM en dat zij ook bijstand konden verlenen en eventueel de coördinatie overnemen..
Daarmee bedoel ik niet dat er geen eenheden gealarmeerd mogen worden(vanuit VNOG), maar als het gelijk doorgemeld was aan GLM hadden zij ook zeker 1 of meerder voertuigen gestuurd..

Maar het doormelden gebeurd in VNOG (dus MON), naar bijvoorbeeld Flevoland/Gelderland Midden, is slecht of 'te laat'..

Mijn excuses voor mijn kritiek...


Zijn er hier op het forum mensen die de opschaling tot compagine ook op hun pager hebben ontvangen?
Op mijn beide pagers zijn de tekstlabels van de capcodes namelijk niet meer verschenen..

Klopt ik heb melding wel ontvangen maar geen tekst/code label van de capcode, dit viel mij eigenlijk gelijk op bij ontvangst van deze melding..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Volgens mij kan Crashtender meer uitleg over de inzet geven  998765
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
De 7732 is niet TP geweest ze hebben de 9742 (502) gestuurd

Misschien zijn beide voertuigen TP geweest. De 9742 (502) werd nl. later apart van 7732 gealarmeerd. De 7732 om 17:19, de 9742 tegelijk met het 2e peloton om 17:42. Lijkt me logischer om dat om te draaien... 9742 voor de heidebrand en de 7732 gewoon als beroeps op de Hoofdpost om de regio te dekken.

Maar dat is mijn mening...


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Een boel heisa voor een stuk van 4 voetbalvelden meer was het niet hoor, maarja zal wel in het kader van de bezuinigingen zijn

Even voor de duidelijkheid: een compagniesalarm voor een natuurbrand stelt eigenlijk helemaal niet zo veel voor. Hier op het forum wordt er door meniggeen drukker over gedaan dan de mensen van de VNOG ooit zullen doen. Voor de inzet van 1 TS-BT heb je doorgaans 4 voertuigen nodig:

1 voertuig blust
1 voertuig rijdt naar de waterwinplaats
1 voertuig vult zijn watertank
1 voertuig rijdt terug naar het inzetgebied

Dit betekent dat er bij een compagnie natuurbrandvoertuigen eigenlijk maar 2 voertuigen aan het blussen zijn. Uiteraard kun je dit gunstig beïnvloeden door de waterwinplaats zo dicht mogelijk bij het inzetgebied te positioneren. Hier zijn verschillende methoden voor.

Er is dus toaal geen sprake van "heisa" in welke vorm dan ook. Ik weet niet waar je jouw uitlating op baseert maar het raakt kant nog wal.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Misschien zijn beide voertuigen TP geweest. De 9742 (502) werd nl. later apart van 7732 gealarmeerd. De 7732 om 17:19, de 9742 tegelijk met het 2e peloton om 17:42. Lijkt me logischer om dat om te draaien... 9742 voor de heidebrand en de 7732 gewoon als beroeps op de Hoofdpost om de regio te dekken.

Maar dat is mijn mening...

Het is (bijna) onmogelijk om een voertuig te alarmeren als deze al onderweg is en ingemeld is.
Even voor de duidelijkheid: een compagniesalarm voor een natuurbrand stelt eigenlijk helemaal niet zo veel voor. Hier op het forum wordt er door meniggeen drukker over gedaan dan de mensen van de VNOG ooit zullen doen. Voor de inzet van 1 TS-BT heb je doorgaans 4 voertuigen nodig:

1 voertuig blust
1 voertuig rijdt naar de waterwinplaats
1 voertuig vult zijn watertank
1 voertuig rijdt terug naar het inzetgebied

Dit betekent dat er bij een compagnie natuurbrandvoertuigen eigenlijk maar 2 voertuigen aan het blussen zijn. Uiteraard kun je dit gunstig beïnvloeden door de waterwinplaats zo dicht mogelijk bij het inzetgebied te positioneren. Hier zijn verschillende methoden voor.

Er is dus toaal geen sprake van "heisa" in welke vorm dan ook. Ik weet niet waar je jouw uitlating op baseert maar het raakt kant nog wal.
Volgens mij haal jij een compagnie en een peleton door elkaar. Een peleton bestaat uit 4 TS-BT en een compagnie uit 10 TS-BT + COH + VC en compagnie leider(Mijn excuses als ik iets vergeten ben) Waarvan OVD Veluwe-west zeer waarschijnlijk compagnie leider was.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar