Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 88452 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #110 Gepost op: 21 februari 2014, 01:11:03
Ik heb de flares van Action ook gekocht.
Werken uitstekend, heb er met mijn auto overheen gereden, geen enkel probleem.
Led's en interieur zien er precies hetzelfde uit als die van modellen die op internet te koop zijn voor prijzen tussen de 10 en 20 euro.
Er zitten behoorlijk felle led's in, die in het donker op kilometers afstand zichtbaar zijn.
Ik heb bij een doe het zelf zaak een zwart gereedschapskoffertje gehaald, waar er nu 10 inzitten en 20 reserve batterijen.
In de flares zit ook een magneet, waarmee je ze op je auto kunt bevestigen.
Voldoende materiaal bij me, om 's nachts een (ongevals) plaats af te kunnen zetten.  O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #111 Gepost op: 21 februari 2014, 08:51:53
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1245458 date=1392910928
K heb ze ook zien liggen...best een lachertje...als je hier hard met een fiets over heen gaat zijn ze kapot...bij een echte powerflare lukt dat nog niet met een Abrahams-tank (of hoe je dat ook maar schrijft)


Ik stond eens bij een aanrijding toen een zandwagen over een powerflare heen reed. Behalve dat hij als een projectiel tegen een dienstauto aanschoot, was hij nagenoeg doormidden... (maar hij deed het nog wel)

Nog een tip: Voor extra zicht bij nacht plaats je de powerflares en zet je daarbovenop een pion. De hele pion zal verlicht worden.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #112 Gepost op: 21 februari 2014, 10:20:34
Citaat van: Oscar link=msg=1245581 date=1392941463
Ik heb de flares van Action ook gekocht.
Werken uitstekend, heb er met mijn auto overheen gereden, geen enkel probleem.
Led's en interieur zien er precies hetzelfde uit als die van modellen die op internet te koop zijn voor prijzen tussen de 10 en 20 euro.
Er zitten behoorlijk felle led's in, die in het donker op kilometers afstand zichtbaar zijn.
Ik heb bij een doe het zelf zaak een zwart gereedschapskoffertje gehaald, waar er nu 10 inzitten en 20 reserve batterijen.
In de flares zit ook een magneet, waarmee je ze op je auto kunt bevestigen.
Voldoende materiaal bij me, om 's nachts een (ongevals) plaats af te kunnen zetten.  O0

Hoe lang gaan ze ongeveer mee?


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #113 Gepost op: 21 februari 2014, 11:56:32
Zover ik weet, op 2 AAA baterijen meer dan 10 branduren,  ruim voldoende dus.
Hoelang ze goed blijven zonder te gebruiken weet ik niet, ik heb ze pas 1 maand.
Totaal prijs inclusief baterijen en opbergkistje ongeveer 50 euro.
Doen ze het niet meer, dan is dat jammer.  0098


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #114 Gepost op: 21 februari 2014, 12:48:57
Ik heb ze zojuist ook aangeschaft, prima dingen! Ik zal nog wel een filmpje plaatsen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #115 Gepost op: 21 februari 2014, 13:47:43
Citaat van: Oscar link=msg=1245581 date=1392941463
Ik heb de flares van Action ook gekocht.
Werken uitstekend, heb er met mijn auto overheen gereden, geen enkel probleem.
Led's en interieur zien er precies hetzelfde uit als die van modellen die op internet te koop zijn voor prijzen tussen de 10 en 20 euro.
Er zitten behoorlijk felle led's in, die in het donker op kilometers afstand zichtbaar zijn.
Ik heb bij een doe het zelf zaak een zwart gereedschapskoffertje gehaald, waar er nu 10 inzitten en 20 reserve batterijen.
In de flares zit ook een magneet, waarmee je ze op je auto kunt bevestigen.
Voldoende materiaal bij me, om 's nachts een (ongevals) plaats af te kunnen zetten.  O0
stelt jou baas je dat niet beschikbaar?  :o
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #116 Gepost op: 21 februari 2014, 13:52:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1245610 date=1392969113
Nog een tip: Voor extra zicht bij nacht plaats je de powerflares en zet je daarbovenop een pion. De hele pion zal verlicht worden.

Kom op, we zitten hier op een HV forum noem die dingen dan zoals ze heten! ( Verkeers- ) Kegel.  98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #117 Gepost op: 21 februari 2014, 14:31:11
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1245472 date=1392913392
Dat mag jij uit komen proberen met je fiets....

Ik had er laatst 2 gekocht om uit te proberen. Ben er met mijn 2860kg zware Chevy overheen gereden, maar geen krimp. Daarna in een volle emmer water gegooid en na een volle nacht knipperen deze ze het nog!
Ik zeg dat ze best aardig zijn. O ja, en op een afstand van ruim 500 meter zijn ze in het donker (met straatverlichting) ook nog eens goed te zien.

Wat een afstand  ;D ;D...de originele van vroeger hebben een zichtbereik van 3 km op ooghoogte. Vanuit de lucht gezien is dit 5 km.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #118 Gepost op: 21 februari 2014, 16:26:49
Citaat van: CopVR3 link=msg=1245610 date=1392969113
Ik stond eens bij een aanrijding toen een zandwagen over een powerflare heen reed. Behalve dat hij als een projectiel tegen een dienstauto aanschoot, was hij nagenoeg doormidden... (maar hij deed het nog wel)

Nog een tip: Voor extra zicht bij nacht plaats je de powerflares en zet je daarbovenop een pion. De hele pion zal verlicht worden.

Andersom werkt ook mooi, flare op de pylon leggen  O0
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #119 Gepost op: 21 februari 2014, 17:30:38
Citaat van: Hammie link=msg=1245678 date=1392996409
Andersom werkt ook mooi, flare op de pylon leggen  O0

Daar zijn ze origineel ook voor gemaakt, de echte flares hebben een uitsparing zodat ze op een verkeerskegel geplaatst kunnen worden.
De wat duurdere flares hebben ook nog een heldere lamp onderin waardoor de kegels ook kunnen worden verlicht. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.