Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 88459 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #140 Gepost op: 25 februari 2014, 21:12:00
Met het neergooien heb ik geen ervaring, wel met het neerleggen en met mijn 2860 KG zware Chevy pick-up eroverheen rijden (naar voor en weer naar achter terug) en daarna de flare in een emmer water.
Ik ben tevreden ermee en wat mij betreft doen ze wat ze moeten doen.
Ik ben echter geen professioneel hulpverlener en zal ze dus per definitie minder vaak nodig hebben als een pro. Kan dus ook niets zeggen over de levensduur op termijn.

Bijkomend voordeel van de Action flares is dat ze met twee x AAA batterijen worden gevoed. Deze zijn overal verkrijgbaar. Met de Promotor flare is dat al weer een stuk moeilijker. Deze heeft een CR123 batterij.
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #141 Gepost op: 26 februari 2014, 16:09:52
Heb ze na aanleiding van dit topic ook maar gehaald bij de action.
Meteen AAA'tjes bij de kassa er bij gepakt.
Altijd handig voor die 3 tientjes.

Ga er denk ik nog 2 halen voor mn Oma, voor als ze weer eens pech heeft met haar scoot mobiel  ;D


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #142 Gepost op: 27 februari 2014, 17:08:02


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #143 Gepost op: 28 februari 2014, 17:13:08
Heb er helaas niet heel lang kunnen van genieten, de scooter waar ze in lagen is gestolen vannacht voor mijn deur. morgen nieuwe halen.
Vrijwillige brandweer


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #144 Gepost op: 5 maart 2014, 00:24:21
Afgelopen avond een aantal test's uitgevoerd met de flares van de Action.

Ik heb onder andere uitgetest hoe hard je kunt rijden met een flare op je dak. De flare bleef op het dak zitten bij een snelheid van 100km/u gevolgd door een noodstop.

Tevens uitgetest wat de lichtopbrengst is in het donker op een afgelegen landweggetje. Daar hebben we een aantal foto's van gemaakt.







Vervolgens met een 1600kg wegende Golf over een flares heen gereden. Gevolg: flare veranderde van lichtsignaal en de magneet liet los.

Waarschuwingsdisk Action

.. en dat voor slechts €3,99


sylvester1986

  • Gast
Reactie #145 Gepost op: 5 maart 2014, 00:27:52
Dat het goed in de nacht opvalt geloof ik best, maar wat is het effect overdag met veel zon?
Over een Flare heen rijden is wel een handige manier om te wisselen van flitspatroon 0098 >:D


Gast

  • Gast
Reactie #146 Gepost op: 5 maart 2014, 00:28:36
Zonder ze ook maar gebruikt te hebben zijn 2 van de 7 al defect. 2 LED's branden continu (bij de ene zacht, de andere hard) terwijl ze uit staan, dus echt de patroonknop 4 seconden ingedrukt-uit.
Batterijen vervangen maakt niet uit, de 2 LED's blijven aan.
Even kijken welke Action ze nog heeft om te ruilen.

Nice pics Rutger!


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #147 Gepost op: 5 maart 2014, 00:30:51
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1248010 date=1393975716
Zonder ze ook maar gebruikt te hebben zijn 2 van de 7 al defect. 2 LED's branden continu (bij de ene zacht, de andere hard) terwijl ze uit staan, dus echt de patroonknop 4 seconden ingedrukt-uit.
Batterijen vervangen maakt niet uit, de 2 LED's blijven aan.
Even kijken welke Action ze nog heeft om te ruilen.

Nice pics Rutger!

Collega fotograaf heeft het zelfde probleem met een van de disk's. Twee led's branden heel zacht op het moment dat de flare uit staat. Zal niet veel energie verbruiken gok ik zo, even terug gaan naar de winkel inderdaad?


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #148 Gepost op: 5 maart 2014, 00:31:46
Citaat van: Sylvester link=msg=1248008 date=1393975672
Dat het goed in de nacht opvalt geloof ik best, maar wat is het effect overdag met veel zon?
Over een Flare heen rijden is wel een handige manier om te wisselen van flitspatroon 0098 >:D

Je ziet het wel, maar waarom zou je ze overdag gebruiken?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #149 Gepost op: 5 maart 2014, 00:33:52
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1248007 date=1393975461
Afgelopen avond een aantal test's uitgevoerd met de flares van de Action.

Ik heb onder andere uitgetest hoe hard je kunt rijden met een flare op je dak. De flare bleef op het dak zitten bij een snelheid van 100km/u gevolgd door een noodstop.

Tevens uitgetest wat de lichtopbrengst is in het donker op een afgelegen landweggetje. Daar hebben we een aantal foto's van gemaakt.







Vervolgens met een 1600kg wegende Golf over een flares heen gereden. Gevolg: flare veranderde van lichtsignaal en de magneet liet los.

Waarschuwingsdisk Action

.. en dat voor slechts €3,99

Tsja, als je een 10 seconden sluitertijd gebruikt is alles fel. Heb je wat EXIF info te delen?