Wel oscar, of je nou blauw/amber/groen of rood licht gebruikt, de snelheid gaat er pas uit als men in de gaten heeft dat of men gecontroleerd wordt of dat men wel moet afremmen.
Of ik nou op de weg sta met een bus of met mijn TMA bijde keren zie je hetzelfde. Verkeer blijft hard rijden tot het niet anders kan.
Ook de Andreasstrips helpen gewoon bij de meeste mensen niet, zeker niet als er file staat want dan wil men helemaal zo dicht mogelijk achter de TMA of welk voertuig dan ook invoegen.
Enige dat wel werkt is wat ik in Mexico zag twee jaar geleden, daar zijn de afzetmensen opsporingsambtenaren. Daar worden bij overschrijdingen van +15km ook gewoon de voertuigen gevorderd tot de boete is vastgesteld en betaald. Deze opsporingsambtenaren mogen zelf niet het boetebedrag innen of noteren dus duurt het altijd 24h minimaal. Gevolg is dus ook dat op de grote wegen in Mexico 95% zich aan de snelheid houdt bij afzettingen. Voor zover ik het weet zijn er ook een paar staten in de vereningde staten die dit beleid voeren, maar dat heb ik van horen zeggen.