Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 88463 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #150 Gepost op: 5 maart 2014, 00:37:57
Citaat van: Haageneesch link=msg=1248013 date=1393976032
Tsja, als je een 10 seconden sluitertijd gebruikt is alles fel. Heb je wat EXIF info te delen?

20''
F4.0
ISO 1600
(dacht ik..)

Je kunt natuurlijk niet een foto met een sluitertijd van 1/15 oid schieten in het pikke donker. Dat zie je op een landweggetje natuurlijk geen drol. Wat je daadwerkelijk ziet is er lastig vast te leggen. Maar wij waren ieder geval zeer tevreden met de lichtopbrengst. Ook op afstand.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #151 Gepost op: 5 maart 2014, 00:41:20
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1248012 date=1393975906
Je ziet het wel, maar waarom zou je ze overdag gebruiken?
Overdag gewoon niet, maar zoals sommigen weten ben ik erg nieuwsgierig ;D


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #152 Gepost op: 5 maart 2014, 07:51:54
Oftewel....goedkope chinese troep. Ik houd het bij de officiele powerflares...al 7jr in gebruik zonder problemen. Zowel overdag als snachts goede verlichting.  098uo


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #153 Gepost op: 5 maart 2014, 14:25:17
Oftewel....goedkope chinese troep. Ik houd het bij de officiele powerflares...al 7jr in gebruik zonder problemen. Zowel overdag als snachts goede verlichting.  098uo

Goedkoop? ja dat zeker, Troep? Ik vind van niet.  Voor dat geld heb je leuk spul in handen wat je als particulier (als het goed is) niet dagelijks gebruikt.
Voor de ene keer dat je het nodig zal hebben is dit een uitkomst om je zichtbarheid bij pech O.I.D. te vergroten.
Hierdoor is je eigen veiligheid en dat van mede weg gebruikers net iets beter gewaarborgd en dan kan je naar mijn inzien voor die €4,- p/s geen miskoop doen.

Uiteraard is dit niet het spul wat een professionele hulpverlener zou moeten gebruiken, maar dat is gelukkig ook niet het geval


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #154 Gepost op: 5 maart 2014, 14:28:14
Citaat van: ArjanSPL link=msg=1248098 date=1394025917
Goedkoop? ja dat zeker, Troep? Ik vind van niet.  Voor dat geld heb je leuk spul in handen wat je als particulier (als het goed is) niet dagelijks gebruikt.
Voor de ene keer dat je het nodig zal hebben is dit een uitkomst om je zichtbarheid bij pech O.I.D. te vergroten.
Hierdoor is je eigen veiligheid en dat van mede weg gebruikers net iets beter gewaarborgd en dan kan je naar mijn inzien voor die €4,- p/s geen miskoop doen.

Uiteraard is dit niet het spul wat een professionele hulpverlener zou moeten gebruiken, maar dat is gelukkig ook niet het geval

 O0


Gast

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 5 maart 2014, 14:32:51
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1248100 date=1394026094
O0

Precies, voor relatief weinig geld toch behoorlijk veel toegevoegde waarde in het vergroten van de eigen veiligheid, mocht het nodig zijn om te gebruiken.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #156 Gepost op: 5 maart 2014, 14:58:57
Zolang het product niet te vertrouwen is als je t nodig hebt...dan is het troep ja.

Maar fijn dat de instelling van jullie is dat je dan gewoon nieuwe koopt
..welkom in de weggooi cultuur. Gelukkig heb ik nog geleerd dat goedkoop duurkoop is!!


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #157 Gepost op: 5 maart 2014, 15:01:45
Citaat van: ArjanSPL link=msg=1248098 date=1394025917
Goedkoop? ja dat zeker, Troep? Ik vind van niet.  Voor dat geld heb je leuk spul in handen wat je als particulier (als het goed is) niet dagelijks gebruikt.
Voor de ene keer dat je het nodig zal hebben is dit een uitkomst om je zichtbarheid bij pech O.I.D. te vergroten.
Hierdoor is je eigen veiligheid en dat van mede weg gebruikers net iets beter gewaarborgd en dan kan je naar mijn inzien voor die €4,- p/s geen miskoop doen.

Uiteraard is dit niet het spul wat een professionele hulpverlener zou moeten gebruiken, maar dat is gelukkig ook niet het geval

Veiligheid gegarandeerd??? Hahaha....never. ik geef je een tip...verdiep je eens in de diverse onderzoeken. ..mensen kijken naar lichtjss en dus rijden ze naar die lichtjes.  Daarom is de zwaailichtendiscipline ook ingevoerd.


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #158 Gepost op: 5 maart 2014, 15:06:20
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1248119 date=1394027937
Zolang het product niet te vertrouwen is als je t nodig hebt...dan is het troep ja.

Maar fijn dat de instelling van jullie is dat je dan gewoon nieuwe koopt
..welkom in de weggooi cultuur. Gelukkig heb ik nog geleerd dat goedkoop duurkoop is!!
Goedkoop is in mijn  ogen ook zeker duurkoop , daarom zal ik voor producten die ik aanschaf voor dagelijks gebruik ook joker niet op een euro meer of minder kijken, dan wil ik gewoon waar voor m'n geld en betaal ik liever wat meer.

Maar we hebben het nu over een product dat ik hopelijk nooit nodig zal hebben.
Ik heb er hier 8 van gekocht, en mocht er op het moment dat ik dit wel nodig heb er 1 of 2 van defect zijn  is het jammer, maar heb ik voor die ene keer dat het product nodig is altijd nog 6 werkende voorhanden.
Nogmaals dit is zeker niet voor de professionele tak, of voor mensen die het product dagelijks willen gebruiken, maar voor de dagelijkse forens welke graag wat extra veiligheid wilt mocht hij onverhoopt langs de kant van de weg komen te staan.
En dan is dit een hele mooie goedkope uitkomst welke je zonder al te veel financiele pijn in de bak gooit.
Uiteraard wel eerst even de batterijen er uit halen ;-)


Gast

  • Gast
Reactie #159 Gepost op: 5 maart 2014, 15:08:49
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1248119 date=1394027937
Zolang het product niet te vertrouwen is als je t nodig hebt...dan is het troep ja.
Zoals met elk electronisch product is het altijd maar afwachten wanneer het niet meer werkt, in die zin is elk electronisch apparaat troep.
Bovendien komen de TurboFlare binnenkantjes ook gewoon uit China vandaan, een stickertje Made in the USA maakt het nog niet Amerikaans.

Citaat
Maar fijn dat de instelling van jullie is dat je dan gewoon nieuwe koopt
Fijn dat je op basis van enkele bijdragen onze "instelling" al denkt te kunnen bepalen, al hecht ik daar gezien jouw bijdragen nu ineens bijzonder weinig waarde aan.

Citaat
..welkom in de weggooi cultuur. Gelukkig heb ik nog geleerd dat goedkoop duurkoop is!!

Heerlijk die ouderwetse spreuken! Heb je nog meer voor ons?