Agent ernstig gewond bij aanrijding met lesauto Coentunnel - Amsterdam 17-03-2011

Auteur Topic: Agent ernstig gewond bij aanrijding met lesauto Coentunnel - Amsterdam 17-03-2011  (gelezen 2423 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker
Agent ernstig gewond bij aanrijding met lesauto

Een agent is donderdagmiddag ernstig gewond geraakt bij een aanrijding net voor de Coentunnel.

De man was vanuit Purmerend op zijn privé-motor onderweg naar werk, toen hij rond 12.45 uur voor de Coentunnel op een lesauto botste. De agent maakte volgens een politiewoordvoerder een flinke klap en is met ernstig letsel naar het ziekenhuis gebracht.

Ook een van de twee inzittenden van de lesauto is naar het ziekenhuis gebracht. De andere inzittende is ter plaatse behandeld door ambulancepersoneel.

bron: at5

mike

• Senior gebruiker
Vertraging door ongeval op A10

17 maart 2011, 13:36

Veel vertraging donderdagmiddag op de Buitenring van de A10 door een ongeval. Door onbekende oorzaak waren een motorrijder en een auto met elkaar in botsing gekomen vlak voor de Coentunnel.

Door het ongeval was één rijstrook afgesloten. Verkeer richting Den Haag kon ter hoogte van het knooppunt Coenplein beter omrijden via Utrecht, door de Zeeburgertunnel.

Tussen Oost-Zanerwerf en de Coentunnel was een file ontstaan van 2 kilometer met een flinke vertraging. Het verkeer kon het ongeval langzaam passeren. De politie heeft een sporenonderzoek uitgevoerd, dit duurde tot ongeveer 15:00 uur. De rijstrook werd rond deze tijd dan ook vrijgegeven.

bron: vid.nl

mike

• Senior gebruiker
p2kflex
13:14:20 17-03-11GROUP-113-117 A1 A10 A10 0 RIT:176
0120117Ambu 13-117 (GGD Amsterdam)

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Sorry als ik misschien bot over kom, maar waarom een apart topic voor een hulpverlener die in privé tijd een ongeval krijgt?
Als één van mijn collega's in privé tijd een ongeluk krijgt , heeft dit toch ook niet meer nieuwswaarde dan "een gewone burger", waar ook geen topic voor gemaakt mag worden? ???
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Ja waarom eigenlijk op het hulpverleningsforum berichten over een collega hulpverlener die iets overkomt?  998765
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Snyper

• Senior gebruiker
Sorry als ik misschien bot over kom, maar waarom een apart topic voor een hulpverlener die in privé tijd een ongeval krijgt?
Als één van mijn collega's in privé tijd een ongeluk krijgt , heeft dit toch ook niet meer nieuwswaarde dan "een gewone burger", waar ook geen topic voor gemaakt mag worden? ???

Ik dacht hetzelfde inderdaad.
Als ik vanmiddag in m'n hand zaag thuis op zolder openen we daar toch ook geen topic over.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
In Amsterdam-Amstelland is een ongeval bij woon-werkverkeer gelijkgesteld aan een dienstongeval. Daarom wordt er ook op die manier onderzoek naar gedaan. Dit houdt onder andere in dat een andere regio het onderzoek doet in verband met de objectiviteit. Hierdoor was de stremming langer, daarop is bovenstaand persbericht gekomen. AT5 heeft dat geplaatst.

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Citaat
In Amsterdam-Amstelland is een ongeval bij woon-werkverkeer gelijkgesteld aan een dienstongeval.

Dat geldt niet alleen voor AA. Er zijn heel veel diensten en bedrijven die dit in hun CAO hebben geregeld.
Er is dan een aanvullende verzekering afgesloten voor het woon-werkverkeer; dus vanaf het moment dat je thuis weggaat totdat je weer thuis bent.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Het gaat niet alleen om de CAO of het verzekeringsgedeelte, maar ook om het onderzoeksgedeelte. Bij een "aanrijding dienstvoertuig" gaan er allerlei protocollen lopen bij de politie. Er komt (afhankelijk van de ernst) een ander district of andere regio, er vind overleg plaats met de OvJ en het Bureau Integriteit of zelfs de Rijksrecherche komt ter plaatse. Dit om elke schijn van partijdigheid tegen te gaan. Door deze onderzoeksbelangen is de stremming langer, dus een bijzonderheid en daarom een persbericht.