Allochtone ambulanceverpleegkundigen

Auteur Topic: Allochtone ambulanceverpleegkundigen  (gelezen 4775 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2004, 19:46:22
Ik snap de reden van deze discussie ook niet echt..

Ik ken voldoende ambulancepersoneel van oorspronkelijk buitenlandse afkomst (met NL-passpoort)..
Waarom wil je dit weten ? en wat wil je losmaken. ?

Het is volgens mij ook geen discussie, maar een vraag van Harold.....of er gekleurde medeNederlanders werken bij de ambu. ;)

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #11 Gepost op: 30 oktober 2004, 20:47:31
nou goed wat is de bedoeling van de vraag dan?

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 oktober 2004, 22:12:51
Ik vind het nog niet zo'n rare vraag, ik heb het me ook wel eens afgevraagd. Je ziet niet veel 'buitenlanders' (sorry, verkeerd woord) op de ambu, altijd interessant om te weten hoe dat komt.
En niets losmaken, we zijn over het algemeen vrij beschaafd en er hoeft helemaal niet gediscrimineerd te worden, als je dat bedoeld.

Christian

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2004, 18:09:21
Hoewel ik helemaal niet overgevoelig ben, vind ik dat hier maar een slotje op moet..

Direct krijgen we nog de discussie wanneer je onder allochtone, of autochtone bent, of wel geloofsbelevenis mensen hebben. Zijn indonesche of surinaamse mensen die zijn ge naturaliseerd en nu de derde generatie zijn, nog allachtone..

Onzinne discussie lijdt dat.. Dus een slotje er op vind ik..

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2004, 19:06:44
Hoewel ik helemaal niet overgevoelig ben, vind ik dat hier maar een slotje op moet..

Direct krijgen we nog de discussie wanneer je onder allochtone, of autochtone bent, of wel geloofsbelevenis mensen hebben. Zijn indonesche of surinaamse mensen die zijn ge naturaliseerd en nu de derde generatie zijn, nog allachtone..

Onzinne discussie lijdt dat.. Dus een slotje er op vind ik..
wij zien erop toe dat er geen andere discussies gaan losbarsten zoals jij ze hierboven hebt benoemt.
Maar we willen wel een ieder de kans geven om hier op te reageren ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2004, 19:30:03
Precies, er is niet voor niets een moderatorteam, en die beslissen of er een slotje opgaat. En niet als één persoon dat graag ziet.

Overigens, waarom is dit nu een rare discussie? Het was gewoon een vraag van iemand en andere leden zoeken naar een antwoord. Ik geloof dat zoiets gewoon kan op een forum. Misschien dat deze persoon er dan ook achter komt dat hij misschien aan andere redenen had kunnen denken.

harold

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 1 november 2004, 08:44:27
Wordt dit zo'n forum waar je bij vragen of opmerkingen de zin of onzin ervan moet verantwoorden??!!

Ik doe een observatie...wil het ventileren en toetsen aan de realiteit buiten mijn eigen blikveld...en dan komen mensen met "wat wil ik lospeuteren" en "positieve discriminatie"
Ik twijfel er niet over dat er heel goed kan worden gereageerd op een dergelijke vraag zonder ooit aan discriminatie te DENKEN.

Als je het zo'n onzinnige discussie vind, reageer er dan ook niet op! Besteed je tijd beter!

firemanr

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 november 2004, 15:28:03
Wordt dit zo'n forum waar je bij vragen of opmerkingen de zin of onzin ervan moet verantwoorden??!!

Ik doe een observatie...wil het ventileren en toetsen aan de realiteit buiten mijn eigen blikveld...en dan komen mensen met "wat wil ik lospeuteren" en "positieve discriminatie"
Ik twijfel er niet over dat er heel goed kan worden gereageerd op een dergelijke vraag zonder ooit aan discriminatie te DENKEN.

Als je het zo'n onzinnige discussie vind, reageer er dan ook niet op! Besteed je tijd beter!

Zoals ik dus zei(!) : gewoon een vraag, die normaal beantwoord moet kunnen worden, zonder bijgedachte o.i.d. Andere of discriminerende antwoorden worden gelijk verwijderd!

firemanr

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 november 2004, 15:33:48
nou goed wat is de bedoeling van de vraag dan?

Is het niet gewoon zo, dat hij een antwoord op een vraag wilt? Een bedoeling is toch niet altijd nodig?

Nu gaat de vraag over ambulances, maar ik had hem net zo goed over gekleurde medelanders bij de brandweer kunnen stellen..... Daar zijn er ook weinig van, bijvoorbeeld. Is hier een bepaalde reden voor?
Misschien dat er tegenwoordig al 60 % van de Nederlanders een gekleurde huid hebben, is het dan zo'n rare vraag waarom je er niet zoveel ziet bij de hulpverleningsdiensten? ;)

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 2 november 2004, 22:19:13
Dag allemaal,

Wat een hoop gezeur, zeg! Nou laat ik maar de spits afbijten dan:

Ik ben ambulanceverpleegkundige bij de dienst Gelderland Midden en ALLOCHTOON! Ik ben niet bang voor het woord, zoals je ziet. Daar ligt het probleem m.i., het is zo'n verschrikkelijk beladen woord. Hoeft niet, overigens, want het betekent alleen dat je niet in Nederland geboren bent en dat je geen nederlandse ouders hebt. Meer betekenis heeft het woord niet....maar ja, als sommigen het willen gebruiken om als stokje  om ermee te slaan, dan krijg je zulke discussies.

Ben zelf Brit, maar ik ken nog eentje (Peter, where are you?).  Ik ken ook een duitse en franse collega.

Groeten,

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon