Werkgever / leidinggevende / school op de hoogte van aanmelding AED-Alert?

Auteur Topic: Werkgever / leidinggevende / school op de hoogte van aanmelding AED-Alert?  (gelezen 9218 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Mijn werkgever weet wel dat ik reanimatie en AED kan maar,
als ik aan het werk ben kan ik niet reageren op een AED-alert.
Zal raar lijken dat ik ineens van een kruising afloop om naar een alert te gaan
met alle mogelijke gevaren van dien op het kruispunt waar ik aan het regelen was.
Dus dat doe ik ook maar niet. Voelt als gevaar brengen om een leven te proberen te redden.
Ik heb mijn werkgever dus ook niet specifiek verteld dat ik aangemeld ben.

Mocht ik op mijn terugweg een alert krijgen zal ik wel doorrijden uiteraard.

(ik heb in mijn 3 jaar als burger-aed'er nog maar 2 oproepen gehad waarvan ik beide
buiten bereik was om optijd aan te komen. (verder dan van waar de ambu moest komen))

Hoop overigens wel dat dat cell-broadcasting er snel komt dat er op een bepaald kanaal zo'n melding
verstuurd kan worden op kleine afstand van het slachtoffer.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Hier op het werk wordt er gelukkig niet moeilijk over gedaan. Helemaal omdat ik al binnen het BHV team zit.
Sterker nog... we hebben al eens buiten on kantoor hulp verleent.
Een schilder aan de overkant van de straat was (op zijn stijger) niet goed geworden toen hij in de brandende zon lekker stond te schilderen.
Uiteindelijk alles wel goed afgelopen en niemand die daar een probleem van heeft gemaakt.
Maar ja.... kantoorwerk leent zich beter voor onverwachte onderbrekingen dan werk als een buschauffeur of verkeersregelaar.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Zelf ben ik bezig met de opleiding EHBO. Daarnaast heb ik afgelopen dinsdag de BHV afgerond ( zit nu te wachten op het pasje ).

Maar ik weet dat mijn werkgever, niet makkelijk is met het "zomaar" weg laten gaan van collega's. Zeker niet omdat ik een leiding gevende functie heb en als ik alleen sta, dus niet weg kan.

Maar daarnaast is er nog zo'n mooie regel bij de huisregels: GEEN mobiele telefoon op de werkvloer, deze ligt uit in je kluisje.

Een BHV'er ( en na 20 juni hopelijk ook EHBO'er) zonder telefoon is toch een agent zonder porto? Of zie ik dat verkeerd?
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Een BHV'er is een BedrijfsHulpVerlener. Die kan op welke wijze dan ook door het bedrijf worden ingezet. Tsja, het ene bedrijf doet dat telefonisch (intern), de ander met een omroepinstallatie en de volgende weer met een porto. Dat is net wat voor soort bedrijf het is en wat de regels zijn.

Hoe een werkgever omgaat met BHV'ers en EHBO'ers die ook 'buiten klussen', oftewel bijvoorbeeld voor BurgerAED ingezet willen worden, is natuurlijk aan het bedrijf zelf. Inherent aan functie over het algemeen. Bij mijn vorige werkgever kon ik zo wegrennen (alleen A'dam heeft geen BurgerAED), bij mijn huidige werkgever gaat dat moeilijker.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
ik heb het aangegeven op mijn werk dat ik ingeschreven sta bij burger AED

zowel mijn chef als mijn directeur vinden het een goed ini (moeilijk woord)

ik mag derhalve dus zo weglopen van mijn werkplek
MITS ik mijn direct leiding gevende op de hoogte breng dat ik een sms heb gehad voor reanimatie
ook mag ik de bedrijfs aed mee nemen
lijkt mij dus een soepele instelling van het bedrijf
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Dan maar even een reactie van docent op een grote scholengemeenschap.

Ik denk dat het goed is, dat als je dit soort smsjes ontvangt, dit van te voren meldt bij de schoolleiding. Docenten kunnen zo op de hoogte worden gesteld over deze gang van zaken. Ik zou het ook van te voren willen weten, zodat je, als het zover is, niet nog eens moet gaan overleggen van: "meneer mag ik weg?". De noodzaak lijkt me duidelijk.

Tijdens officiele schoolexamens en landelijke examens mag je mobiel niet eens aanstaan. Ook niet op de trilstand. Tijdens deze toetsmomenten kan er dus niet op de smsjes worden gereageerd.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Als buschauffeur werkt AED alert toch niet. Deze staan ingesteld op de woon en werklocatie. En aangezien de bus met chauffeur rond rijdt, is de kans dus heeeel groot dat de locatie ver weg ligt van de route.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
ik heb het aangegeven op mijn werk dat ik ingeschreven sta bij burger AED

zowel mijn chef als mijn directeur vinden het een goed ini (moeilijk woord)

ik mag derhalve dus zo weglopen van mijn werkplek
MITS ik mijn direct leiding gevende op de hoogte breng dat ik een sms heb gehad voor reanimatie
ook mag ik de bedrijfs aed mee nemen
lijkt mij dus een soepele instelling van het bedrijf

Inderdaad soepel, maar probleem bij ons is, wij zijn met 3 leiding gevende en vaak alleen,, dus 1 BHVer aanwezig, wanneer ik dus een smsje zou krijgen op zo'n moment, kan ik niet weg,omdat er dan niemand bij ons aanwezig is stel er gebeurt wat in de winkel.

Maar stel er valt iemand in de winkel neer en ik kan gaan reanimeren, dan kan ik alleen doorgaan totdat er een ambu is, daarnaast is er maar 1 die de ambu kan opwachten en dus niemand die de mensen op afstand kan houden ( wat ik ook wel belangrijk vindt ).
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Inderdaad soepel, maar probleem bij ons is, wij zijn met 3 leiding gevende en vaak alleen,, dus 1 BHVer aanwezig, wanneer ik dus een smsje zou krijgen op zo'n moment, kan ik niet weg,omdat er dan niemand bij ons aanwezig is stel er gebeurt wat in de winkel.

Maar stel er valt iemand in de winkel neer en ik kan gaan reanimeren, dan kan ik alleen doorgaan totdat er een ambu is, daarnaast is er maar 1 die de ambu kan opwachten en dus niemand die de mensen op afstand kan houden ( wat ik ook wel belangrijk vindt ).
Dan laat je de medewerker die de ambu gaat opwachten iedereen naar buiten sturen en de deur dicht doen. Tenzij iemand je vertelt dat hij/zij ook kan reanimeren uiteraard.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Ik denk dat ik in zo'n geval mijn biezen kan pakken.. Daarnaast zullen sommige mensen zich niet gedwongen voelen te vertrekken als "jeugd" zegt dat ze moeten vertrekken...

Ben zelf assistent bedrijfleider, maar vaak merk ik ook, dat wanneer ik wat zegt er niet naar geluisterd wordt en is het van jongetje hou je rustig en bemoei je er niet mee..
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.