Werkgever / leidinggevende / school op de hoogte van aanmelding AED-Alert?

Auteur Topic: Werkgever / leidinggevende / school op de hoogte van aanmelding AED-Alert?  (gelezen 9468 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En als de docent / toezichthouder ten tijde van toets en/of examen zo'n alert krijgt?  >:D


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Voor mij is het heel simpel in dit soort situaties: Indien ik ergens iemand uit levensgevaar zou kunnen halen, ben ik gewoon weg. Uitleg komt later wel... Kom maar op met die verzuim OvD ;D

En als het een "aedalert" uit de buurt is, dan geef ik beneden even een brul een kantoor in en waarschijnlijk rennen dan een aantal mensen van de BHV mee ;) Voor incidenten binnen school zijn de BHV coordinatoren op de hoogte van het kennen en kunnen van enkele leerlingen (Die wel vaker met het bijltje hakken), en kunnen wij indien nodig bijspringen.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Als je niet in staat bent om gevolg te geven hoef je niet te reageren op een aed alert....
Het is geen wet van meten en persen. Als je niet in de buurt bent als het aed alert uitgaat kan je ook niet helpen...

En wat je tegen je supervisor kan zeggen: Wie komt jou reanimeren als je hier ter plekke neervalt?
Niemand, want iedereen is met z'n werk bezig....

Ik heb geluk, mijn supervisor heeft hartklachten... hij heeft er dus wel begrip voor.

Ik vind het persoonlijk ietwat hypocriet om te stellen dat je de hulpverlening op deze manier naar de 2de plaats zet.

En hoevaak krijg je een sms??? Ik heb er in ruim een jaar 2 gehad....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Voor mij is het heel simpel in dit soort situaties: Indien ik ergens iemand uit levensgevaar zou kunnen halen, ben ik gewoon weg. Uitleg komt later wel... Kom maar op met die verzuim OvD ;D

Je hebt een studie van 4 jaren opgepakt, in je vrije tijd, diverse tentamens en testen doorgeworsteld en uiteindelijk alles behaald.

Dan is daar eindelijk het moment van je examen. Dat examen is nog het enige wat je in de weg staat je droombaan met bijbehorend droomsalaris te gaan vervullen.
Je zit er net middenin en je krijgt een AED-Alert binnen. Leg dat maar eens uit...

Uiteraard heeft iedereen er achteraf begrip voor, maar je examen zul je n.a.w. over moeten doen. Balen... ^-^

Nu is dit natuurlijk erg uitzonderlijk, maar v.w.b. scholieren niet ondenkbaar. Zie voorbeeld van dit topic.  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En hoevaak krijg je een sms??? Ik heb er in ruim een jaar 2 gehad....

Maar goed, jij bent natuurlijk niet de meetlat van de AED-Alert. Een ander heeft er in een jaar tijd misschien al 7 gehad, weten wij veel?


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Nee dinges daar heb je gelijk in, ik weet dat er in Drunen maar 3 zijn die zich aangemeld hebben bij het aed alert. (of wij 3-en zijn de enigsten die tijd hadden om te komen...)

Ik heb het in dit geval ook over mijn geval, ik kan niet voor een ander spreken.

Maar wellicht dat er in andere plaatsen het aed alert meer gepromoot is door de lokale ehv verenigingen????

Ik heb gister een mail gestuurd naar de vereniging om het aed alert bekend te stellen in hun clubblad. Oftewel in Drunen is/was het aed alert niet ingeburgerd...


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Mijn beide zoons draaien ook mee in het BurgerAED. De oudste negeert tijdens werktijd de smsjes, de jongste wil absoluut op school ook bereikbaar zijn. Helaas voor hem heb ik hem dat verboden. Mobieltjes moeten tijdens een les op stil of gewoon uit, je kan gewoon geen uitzondering daarin maken. Inderdaad tijdens een toets oid kan je ook niet zo maar wegrennen.

De werkgever moet je ook even op de hoogte stellen. Ik werk in Amsterdam, daar is geen BurgerAED. Mijn werkgever zou het geen probleem vinden, maar je moet het wel kenbaar maken.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Mijn beide zoons draaien ook mee in het BurgerAED. De oudste negeert tijdens werktijd de smsjes, de jongste wil absoluut op school ook bereikbaar zijn. Helaas voor hem heb ik hem dat verboden. Mobieltjes moeten tijdens een les op stil of gewoon uit, je kan gewoon geen uitzondering daarin maken. Inderdaad tijdens een toets oid kan je ook niet zo maar wegrennen.

De werkgever moet je ook even op de hoogte stellen. Ik werk in Amsterdam, daar is geen BurgerAED. Mijn werkgever zou het geen probleem vinden, maar je moet het wel kenbaar maken.

Daar ben ik het 1000% mee eens. Ik heb zelf (nog) geen kinderen maar vind het belangrijker dat de lessen gewoon gevolgd worden. Er zijn genoeg anderen die kunnen reageren, die ene leerling/student wordt daarbij echt niet gemist.
Dus geen GSM's en pagers mee naar school, concentreer je op de les!
Wat in je in de vrije tijd doet is natuurlijk geen probleem.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Daar ben ik het 1000% mee eens. Ik heb zelf (nog) geen kinderen maar vind het belangrijker dat de lessen gewoon gevolgd worden. Er zijn genoeg anderen die kunnen reageren, die ene leerling/student wordt daarbij echt niet gemist.Dus geen GSM's en pagers mee naar school, concentreer je op de les!
Wat in je in de vrije tijd doet is natuurlijk geen probleem.

Volgens mij is sesamzaadje het levende voorbeeld dat hij dus wél gemist zou zijn, en er niemand anders is komen opdagen. Je kan denk ik als jongvolwassene beslissen of jij een belangrijke toets heb, of ene random les die je kan missen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Allereerst, bijzondere casus van Sesamzaadje. Een mooi 'schoolvoorbeeld' van burgerhulpverlening. Dat zijn dan weer de voordelen van alle moderne communcatiemiddelen.

Tja, tijdens een toets hoort een mobiele telefoon gewoon uit te staan. Dat is op iedere school of hogere school verplicht. Als je hem dan toch aan hebt staan en een smsje krijgt en er op kijkt, tja... Allereerst natuurlijk recht op een onvoldoende  >:D. Op het moment dat het een AED-Alert is, dan komt de afweging. Kan de toets worden ingehaald? Bij een gewoon proefwerk, ach.
Bij een centraal eindexamen? Blijven zitten.

Er zijn nu vast mensen die zeggen: 'Ja, maar een mensenleven gaat voor!'. Mee eens. Maar er zijn meer mensen die de sms ontvangen, er zijn ambulances en politie (en misschien zelfs brandweer) aanrijdend, dus de hulpverlening hangt niet van jou alleen af. Het is prachtig dat er onder burgerhulpverleners zo'n enorm verantwoordelijkheidsgevoel leeft, dat heb ik ook. Maar er zijn ook grenzen. Dat wordt ook niet voor niets op de site van bv. AED-alert geschreven.

Zijn er overigens mensen die het met de baas besproken hebben en een negatieve reactie kregen?