Oranje zwaailampen/LED

Auteur Topic: Oranje zwaailampen/LED  (gelezen 98724 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #60 Gepost op: 29 maart 2011, 16:45:25
Heb het al in een eerder topic gezegd je moet een wet nooit te letterlijk nemen. De belangrijkste vraag is wat bedoeld de wetgever met deze wet. Met kennelijk voor hulpverlening ingerichte voertuigen op of aan de weg kan oa worden bedoeld:

- ANWB wegenwacht
- Bergers
- Dierenambulance

Dus (semi) professionele diensten. Dat heeft de wetgever bedoeld met het instellen van de regel. En met alle respect de wetgever bedoeld niet een privé persoon die na 12 EHBO lessen te hebben gevolg zijn voertuig uitrust met van alles en nog wat op zwaai en knipperlicht gebied. En dan zijn voertuig uitrust voor hulpverlening.

Kijk wetten zijn soms een of twee regels. Maar kijk maar eens naar de uitleg van een wet die is soms wel 3 of 4 pagina's groot.

Zolang de agenten ook handelen in de geest van de wet en niet volgens de letter van de wet, maak ik me er niet zo druk om

Er moet niet geschreven worden, er mag geschreven worden  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 29 maart 2011, 20:45:53
Dus (semi) professionele diensten. Dat heeft de wetgever bedoeld met het instellen van de regel. En met alle respect de wetgever bedoeld niet een privé persoon die na 12 EHBO lessen te hebben gevolg zijn voertuig uitrust met van alles en nog wat op zwaai en knipperlicht gebied. En dan zijn voertuig uitrust voor hulpverlening.

Alleen dat staat nergens, dus zal dat met jurisprudentie duidelijk moeten worden ...
En nogmaals, een auto voorzien van een of twee oranje lampjes zal niet zo snel bekeurd worden ... Totdat men er misbruik van gaat maken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #62 Gepost op: 29 maart 2011, 21:04:11
Alleen dat staat nergens, dus zal dat met jurisprudentie duidelijk moeten worden ...
En nogmaals, een auto voorzien van een of twee oranje lampjes zal niet zo snel bekeurd worden ... Totdat men er misbruik van gaat maken.



zo ziet mijn auto er nu uit
MET amber zwaaimagneet
zal alleen gebruikt worden bij calamiteiten (ongeval onderweg) waar de hulptroepen nog niet zijn
Misbruik zal ik niet doen, het is puur voor meer (eigen) veiligheid creeren ter plaatse
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #63 Gepost op: 30 maart 2011, 00:24:27

http://i218.photobucket.com/albums/cc209/lonewolf1959/DSCF2324.jpg

zo ziet mijn auto er nu uit
MET amber zwaaimagneet
zal alleen gebruikt worden bij calamiteiten (ongeval onderweg) waar de hulptroepen nog niet zijn
Misbruik zal ik niet doen, het is puur voor meer (eigen) veiligheid creeren ter plaatse

Denk niet dat er een agent is die hiervoor schrijft, vooral al aan de plaats waar je zwaailamp staat toont al aan dat deze er echt alleen maar zit om gevaar te voorkomen :P ermee rijden op deze manier lijkt me niet mogelijk :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #64 Gepost op: 30 maart 2011, 00:30:52
Denk niet dat er een agent is die hiervoor schrijft, vooral al aan de plaats waar je zwaailamp staat toont al aan dat deze er echt alleen maar zit om gevaar te voorkomen :P ermee rijden op deze manier lijkt me niet mogelijk :D .

En als je zo bij een incident staat ben je een oen met hoofdletter O.

Geopende carosseriedelen kunnen afbreken door impact bij aanrijding van het voertuig. Tevens doet het afbreuk aan de herkenning in een bijzondere situatie van het voertuig opzich.  

Daarnaast kan de hele wereld in je kofferbak.
Freude am Fahren


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #65 Gepost op: 30 maart 2011, 00:33:05
Daarnaast kan de hele wereld in je kofferbak...
Kijken?


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #66 Gepost op: 30 maart 2011, 00:56:58
Wanneer ik als 1e ter plaatsen zou komen bij een ongeval zou ik eerst deze 2 aanzetten
De voorruit amber

Foto's verwijderd, te groot, Hunter

Aangezien we het nog veiliger willen maken voor het achterop komend verkeer zal de volgende optie daarna ipv de kleine amber op het dak te vervangen worden voor de grotere lichtbalk

foto komt later
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #67 Gepost op: 30 maart 2011, 11:01:24
Een Whelen L32, zo zo. Toe maar  :D


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 4 april 2011, 20:05:44
Wel eindelijk iemand die het goed aanpakt.

Whelen L32, Whelen TIR6 en niet die chinese speelgoedrommel...


Groeten, Ruud


PatrickW

  • EHV + AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHV + AED
    • OpdePlof.nl
Reactie #69 Gepost op: 4 april 2011, 23:34:41
Als ik me niet vergis, is de wet aangepast zodat in 2014 amber verlichting aan een europees keurmerk moet voldoen inclusief allerlei restricties aan licht emissie (niet te veel licht, niet te weinig licht, genoeg licht de goede kant op, niet te veel licht de verkeerde kant op, etc). Ongeacht of het nu toegestaan is, zal het dan voor hobbyisten een stuk duurder (en minder interessant) worden.

Ikzelf heb ook amber verlichting in de zijkoffer van mijn motor liggen die ik er in 5 seconden op kan zetten (volgens Ruud waarschijnlijk chinese speelgoedrommel ;) ). Ik rij dagelijks op de weg, maar ben nog nooit in een situatie gekomen dat ik dacht: "Dit is zo gevaarlijk, nu moet ik wel amber verlichting voeren". Onderweg heb ik meerdere keren eerste hulp verleend, maar zelfs midden op de snelweg staat er eerder een file dan ik mijn amber verlichting uit de koffer kan halen en in de sigarettenaansteker kan pluggen. Ik denk dat het vooral heel nuttig lijkt voor eerste hulpverleners/particulieren, maar dat het in de praktijk tegen valt.