Als ik me niet vergis, is de wet aangepast zodat in 2014 amber verlichting aan een europees keurmerk moet voldoen inclusief allerlei restricties aan licht emissie (niet te veel licht, niet te weinig licht, genoeg licht de goede kant op, niet te veel licht de verkeerde kant op, etc). Ongeacht of het nu toegestaan is, zal het dan voor hobbyisten een stuk duurder (en minder interessant) worden.
Ikzelf heb ook amber verlichting in de zijkoffer van mijn motor liggen die ik er in 5 seconden op kan zetten (volgens Ruud waarschijnlijk chinese speelgoedrommel
). Ik rij dagelijks op de weg, maar ben nog nooit in een situatie gekomen dat ik dacht: "Dit is zo gevaarlijk, nu moet ik wel amber verlichting voeren". Onderweg heb ik meerdere keren eerste hulp verleend, maar zelfs midden op de snelweg staat er eerder een file dan ik mijn amber verlichting uit de koffer kan halen en in de sigarettenaansteker kan pluggen. Ik denk dat het vooral heel nuttig
lijkt voor eerste hulpverleners/particulieren, maar dat het in de praktijk tegen valt.