Oranje zwaailampen/LED

Auteur Topic: Oranje zwaailampen/LED  (gelezen 98718 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #80 Gepost op: 26 april 2011, 16:25:51
Oke we gaan het topic weer even wakker schudden...

Met koninginnendag heb ik mijn auto weer helemaal opgetuigd met alle amberverlichting die ik op het moment in bezit heb.
Aangezien ik gevraagd ben als verkeersregelaar bij een old-timer rit zal ik ook de rit meerijden. Nu is het niet de bedoeling dat ik de verlichting op de weg gebruik (dat mag niet dus zal ik ook niet doen) maar nu moet ik met de verlichting (wel aangesloten) de grens over Duitsland in. Nu ben ik heel nieuwsgierig of de Duitse regels anders zijn dan de Nederlandse...

Wie of wie kan mij vertellen of het voor mij verstandig is om Duitsland te mijden ja of nee?

Gegroet!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #81 Gepost op: 6 mei 2011, 00:31:40
Bij mijn weten mag het niet op niet-bedrijfswagens, maar dat kan ik je hier niet hard maken. Je ziet daar bij pechgevallen of ongevallen ook nooit iemand met een amber zwaailicht op zijn personenwagen, althans, ik ben het daar nog nooit tegengekomen.
Op een duits forum kwam ik de vraag tegen of oranje zwaailicht toegestaan was. Een overduidelijk nee.
http://www.gutefrage.net/frage/darf-sich-jedes-auto-ein-oranges-warnlicht-auf-das-dach-bauen-bzw-drauftun-bei-gefahrensituationen

Maar volgens mij hoef je je niet echt zorgen te maken. In de volgende video (op 01:50 min.) wordt gesproken over het onbevoegd blauw licht voeren, dat blijkt slechts 20 euro te kosten. Een amber lichtje zal dus niet duurder zijn. Er wordt alleen niets gezegd of het licht in beslag genomen wordt of niet. Maar dit laatste hoeft ook geen probleem te zijn, want volgens diezelfde video zijn nieuwe vervangende zwaailampen al vanaf 19,95 in de handel verkrijgbaar :)
Extra 3 - Sparen auf der Autobahn


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #82 Gepost op: 6 mei 2011, 00:57:56
dat is toch apart te noemen  ;D Rare duitsers altijd.
Wat doet zoiets in Nl dan? En dan even zonder het Art. 5 verhaal  ::)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #83 Gepost op: 6 mei 2011, 01:13:08
dat is toch apart te noemen  ;D Rare duitsers altijd.
Wat doet zoiets in Nl dan? En dan even zonder het Art. 5 verhaal  ::)
Blauw zwaai/knipperlicht is feitcode R420 en als boete bedrag staat er een * en wordt door de OvJ bepaald.. (en lamp inbeslagnemen..)

Bron: Feitenboekje 2011
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #84 Gepost op: 6 mei 2011, 01:30:40
Dan heb ik een paar jaar geleden flink geluk gehad!

Reed met amberflitslampen op het dak terwijl aan de overkant een politiewagen stond die net eentje staande had gehouden. Die agent keek me compleet na... gelukkig zei me tomtom rechts afslaan en was ik binnen de korste keren weer op Nederlands grondgebied... Het was even schrikken toen ik dat koppie van die agent mij zo zag nakijken!

Helemaal omdat ik de amberverlichting geleend heb van een kennis! en die flitsbalken zijn nou niet echt goedkoop!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #85 Gepost op: 6 mei 2011, 11:47:05
Wat nog wel de vraag is - en ik heb daar zo geen antwoord op - is wat de regel is ten aanzien van Nederlandse voertuigen in Duitsland. Deze zijn immers gekentekent conform de Nederlandse wet; als in Nederland een geel zwaai/flits/knipperlicht toegestaan is, kan de Duitse politie dan de zwaailichten invorderen?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #86 Gepost op: 6 mei 2011, 12:01:13
Tja, op het moment dat je de grens over gaat moet je toch voldoen aan de wettelijke eisen van dat land. Ander (theoretisch) voorbeeld, stel dat het hebben van gladde banden in Duitsland wel mag en een Duitse auto rijd Nederland in, krijgt hij gewoon een bon.

Zo ook met winterbanden etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 6 mei 2011, 12:06:19
Maar, kan een Nederlands voertuig wat volgens de Nederlandse papieren een oranje zwaailicht mag voeren (ik zeg maar even een verkeersregelaar met vergunning voor oranje) dan in het buitenland bekeurd worden? Het voertuig, Nederlands geregistreerd, voldoet volgens Nederlandse regels. Zou de Duitse politie dan dat voertuig volgens Duitse regels kunnen bekeuren? Het betreft geen Duits voertuig die aan Duitse eisen (Reglement voertuigen ins Deutsch) behoeft te voldoen, en dan heb ik het niet over banden zonder profiel inderdaad.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #88 Gepost op: 6 mei 2011, 12:15:03
Voor zover ik weet moet het voertuig in het buitenland voldoen aan de daar geldende eisen. Als ik een Bulgaarse auto aan de kant zet dan controleer ik die ook op het reglement voertuigen zoals dat in Nederland geldig is. Dan pak ik geen Bulgaars reglement erbij.....
Dat zal dus in Duitsland niet anders zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #89 Gepost op: 6 mei 2011, 12:15:51
Om nog even een aanvulling te geven, om problemen te voorkomen moet je er dus gewoon voor zorgen dat je, als je naar Duitsland gaat met je oranje lampen, ook daar een vergunning hebt....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.