Oranje zwaailampen/LED

Auteur Topic: Oranje zwaailampen/LED  (gelezen 98785 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 21 maart 2011, 18:19:25
Ook op Flitsservice.nl bestaat er een groot topic over het zelfde onderwerp:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/auto-s/zwaailamp-flitsers-op-je-eigen-auto-t49578-500.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #41 Gepost op: 21 maart 2011, 20:58:27
Ook op Flitsservice.nl bestaat er een groot topic over het zelfde onderwerp:
En ook daar een heleboel berichten van mensen die de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...  98uiye

(Wat overigens niet wil zeggen dat ik alles perfect weet, en dat hoeft ook niet, de wetgever heeft immers een dik boek voor ons allen gemaakt waarin wij kunnen nalezen wat allemaal verboden is. ;) )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2011, 19:19:30
de wetgever heeft immers een dik boek voor ons allen gemaakt waarin wij kunnen nalezen wat allemaal verboden is. ;)

Of juist toegestaan is...   :-\


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #43 Gepost op: 23 maart 2011, 00:05:35
Of juist toegestaan is...   :-\

Het is nog erger, in dit boek als je het goed leest mag je eeen bank beroven uit zelfverdediging...... maar dat is wel heel off topic.

Ook de OGS regeling is nog steeds veel op aan te merken, echter je zal niet snel worden bekeurd omdat ook geen rechter weet hoe het helemaal goed werkt. Blauw is fout. Amber........ waarom ben jij geen werkverkeer????? geen verkeersregelaar????? geen garagehoduer????????

Blauw is wel redelijk dicht getimmerd maar Amber niet, ja wel voor de klasifering..... niet wie/wat en hoever je het mag voeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #44 Gepost op: 23 maart 2011, 00:49:44
yes, dan mag ik ze voeren, want ik ben tijdens enkele evenementen verkeersregelaar!
dan daarbij heb onder de lichtbalk magneet voeten zitten. En dan zou het weer wel mogen toch?
Of kan gaat de politie gebruik maken van het "kapstok" artikel (5)? of is dat in dit geval juist weer niet mogelijk?
(je zou maar zo eens verblind kunnen worden door de lichtbalkt)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #45 Gepost op: 23 maart 2011, 08:11:07
yes, dan mag ik ze voeren, want ik ben tijdens enkele evenementen verkeersregelaar!
dan daarbij heb onder de lichtbalk magneet voeten zitten. En dan zou het weer wel mogen toch?
Of kan gaat de politie gebruik maken van het "kapstok" artikel (5)? of is dat in dit geval juist weer niet mogelijk?
(je zou maar zo eens verblind kunnen worden door de lichtbalkt)

Ik denk dat de strekking van het hele topic (en het andere topic over signalering in de auto) is dat het niet mag. Er zal echter niet tegen worden opgetreden als het aanwezig is, dit mogelijk ivm prioriteiten van de agenten.
Ook bij inwerking zijn wordt er (meestal) niet opgetreden, als het gebruik te rechtvaardigen valt bij bijvoorbeeld een ongeluk. Gebruik je het om sneller langs de file te komen, ga je onherroepelijk op de bon.

Gebruik je verstand bij het gebruik van amber verlichting en alles komt goed  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2011, 11:50:11
Ik denk dat de strekking van het hele topic (en het andere topic over signalering in de auto) is dat het niet mag. Er zal echter niet tegen worden opgetreden als het aanwezig is, dit mogelijk ivm prioriteiten van de agenten.
Ook bij inwerking zijn wordt er (meestal) niet opgetreden, als het gebruik te rechtvaardigen valt bij bijvoorbeeld een ongeluk. Gebruik je het om sneller langs de file te komen, ga je onherroepelijk op de bon.

Gebruik je verstand bij het gebruik van amber verlichting en alles komt goed  998765

Wanneer ik onderweg ben met bijvoorbeeld een lampionnenoptocht of bij het begeleiden van een old-timerrit dan is het rechtvaardig volgens mij. En dan heb je nog inderdaad bij pech gevallen...
Maar oom agent heeft mij ook al verteld van als je er gebruik van maakt doe het dan wanneer de veiligheid van je mede-mens in gevaar is. OF als er om gevraagd word bij de evenementen zoals hier eerder genoemd.
Binnen scouting doe ik het dan meestal wanneer er op drukke wegen overgestoken moet worden dat ik de auto met amber verlichting aanzet en dat het overige verkeer alvast afremt.

onder het kopje: Gezond- en veiligheid boven alles.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


jeffa

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
  • fotograaf/jeugdbrandweer
    • PJ Fotografie
Reactie #47 Gepost op: 23 maart 2011, 19:12:48
ik heb op me scooter 2 (bijna 4) led lampjes met schakelkast voor verschiilende patronen. ik gebruik ze meer voor als ik bij een ongeval of iets dergelijks sta zodat ik weet dat mijn scooter voor 99% veilig staat. laatst stond ik bij een ongeval stonden ze ook aan motoragent zet ze motot achter mijn scoot neer en zegt doe je goed voor je veiliugheid. dus waarom word daar niets op gezegd¿?¿?¿


sylvester1986

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2011, 19:30:41

Hij zegt er toch ook iets van, namelijk:
 - doe je goed voor je veiligheid ;)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #49 Gepost op: 23 maart 2011, 19:43:36
Waarom er niets van gezegd word... nou heel simpel... Je staat stil en wanneer je stil staat voldoen de extra lampen gelijk aan je alarmlichten. Dus daarom word er niets van gezegd. Wanneer je nu opstapt en je rijd met je lampjes aan weg.. komt meneer agent wel achter je aan en kost het je 60 euro...

Zo is het mij verteld door iemand van de politie haaglanden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=