Oranje zwaailampen/LED

Auteur Topic: Oranje zwaailampen/LED  (gelezen 98725 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #70 Gepost op: 5 april 2011, 00:10:42
ik rij veel op proviniaal
dus veel kruisingen
waar best vaak wat gebeurd
dan is amber een uitkomst
de mensen kunnen dan ruim van te voren zien dat de kruising geblokeerd is
en rustiger langs het ongeval rijden
al 2 keer is mijn prive auto bijna in elkaar gereden omdat men het te laat zag
nu met amber is het beter te zien dan alleen alarm lichten
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #71 Gepost op: 7 april 2011, 22:41:09
Ik ben Flora en Fauna beheerder, tevens Buitengewoon Opsporingsambtenaar.
Vroeger had ik altijd een blauwe magneetpit in mijn auto. Sinds vorig jaar mag ik die niet meer gebruiken.
Ik mag hem zelfs niet meer zichtbaar in mijn auto aanwezig hebben. Is mij uitgelegd door een inspecteur van politie, die tevens toezichthouder op de BOA's is.
Tegenwoordig heb ik een amberkleurige magneetpit in mijn auto.
Ik heb ontheffing van de wegenverkeerswet voor bijvoorbeeld controle activiteiten. Indien ik op een verkeersgevaarlijke plaats (bijvoorbeeld op de vluchtstrook) sta of rijd, ben ik volgens de ontheffingsvoorwaarden verplicht om Amber te gebruiken. Ik hoor echter niet tot de eerder genoemde hulpdiensten wegwerkers of andere categorieen. De ontheffing is afgegeven door de provincie Zeeland.
Voor dit soort werkzaamheden is niets omschreven in de wet, of vergis ik mij hierin ?

Oscar.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #72 Gepost op: 7 april 2011, 22:51:56
Voor dit soort werkzaamheden is niets omschreven in de wet, of vergis ik mij hierin ?

Nee dat klopt ze staan niet zo omschreven in de regeling optische en geluidssignalen. Al denk ik in jou geval dat het niet heel erg veel uitmaakt. Recht is soms krom.. Ik denk dat ontheffing voorwaarde duidelijk zijn en in kader van veiligheid ook goed opgesteld.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #73 Gepost op: 7 april 2011, 23:02:06
Ik denk eigenlijk dat het onder dezelfde osmtandigheden valt als een WIS die inspectie rondes doet en op verkeersgevaarlijke punten rijd. Al zou ik dan eigenlijk verwachten dat er alternerende lampen gebruikt worden. maar misschien dat Franka daar iets over weet?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #74 Gepost op: 7 april 2011, 23:10:05
Ik gebruik mijn prive auto voor mijn werk.
De oranjelamp die ik heb is 55 watt en rondom duidelijk zichtbaar volgens de nieuwe regelgeving.
In of opbouw van zwaailampen, flitsers of dergelijke ben ik niet van plan. De zwaailamp is duidelijk genoeg.

Oscar.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #75 Gepost op: 7 april 2011, 23:30:19
Ik gebruik mijn prive auto voor mijn werk.
De oranjelamp die ik heb is 55 watt en rondom duidelijk zichtbaar volgens de nieuwe regelgeving.
In of opbouw van zwaailampen, flitsers of dergelijke ben ik niet van plan. De zwaailamp is duidelijk genoeg.

Oscar.

Oscar,

Welke regelgeving? heb je het ergens in een PDF of iets dergelijks? De ene agent zegt dit de andere agent zegt weer wat anders. Weer een forum gebruiker zegt weer wat anders... en ik weet niet wie of wat ik moet geloven. graag zou ik het eens in een PDFje willen lezen waar de complete regelgeving instaat.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #76 Gepost op: 7 april 2011, 23:34:47
Oscar,

Welke regelgeving? heb je het ergens in een PDF of iets dergelijks? De ene agent zegt dit de andere agent zegt weer wat anders. Weer een forum gebruiker zegt weer wat anders... en ik weet niet wie of wat ik moet geloven. graag zou ik het eens in een PDFje willen lezen waar de complete regelgeving instaat.

Lezen blijft heel erg moeilijk kennelijk. Twee wetgevingen zijn er van toepassing:

1. Regeling optische en geluidssignalen
2. Regeling voertuigen

Met google vind je heel gemakkelijk de complete tekst van beiden wetten. Ze staan trouwens in alle topics die er over gaan gewoon genoemd de regelgeving.


PatrickW

  • EHV + AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHV + AED
    • OpdePlof.nl
Reactie #77 Gepost op: 7 april 2011, 23:35:47
De regeling optische- en geluidssignalen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/geldigheidsdatum_07-04-2011

en die verwijst naar ECE reglement 65 voor het keurmerk


PatrickW

  • EHV + AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHV + AED
    • OpdePlof.nl
Reactie #78 Gepost op: 7 april 2011, 23:40:17
De regeling optische- en geluidssignalen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/geldigheidsdatum_07-04-2011

en die verwijst naar ECE reglement 65 voor het keurmerk

En dat ECE reglement 65 is waarschijnlijk deze:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r065r1e.pdf


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #79 Gepost op: 7 april 2011, 23:59:52
2. geel zwaai-, flits- of knipperlicht: licht, bestaande uit één set gele signaalverlichting; de set voldoet aan ECE reglement 65 en is overeenkomstig dat reglement gecertificeerd; het licht is zodanig gemonteerd dat het signaal kan worden waargenomen rondom het voertuig vanaf een afstand van 20 m vanaf het voertuig, gemeten op 1,5 m boven het wegdek.
Moest even zoeken.
Oscar.