Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 268459 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 27 juli 2011, 18:19:15
Nee, voor en achter zitten op 1 schakelaar, mischien voor de toekomst wel handig dit te scheiden.
Ja, ik schijn ook 2 minuten zwart beeld gemonteerd te hebben <lol>

Nette auto. Als ik je tegenkom en je hebt het pitje niet op het dak, en de overige signalering uit zou ik zeker het gas er even afhalen ;-)

Trouwens ook een nette bedrijfsfilm!


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #131 Gepost op: 27 juli 2011, 18:55:05
Hoi Bart,

Dank je voor het compliment.
We hebben de lichten bewust wat dieper in de gril gedaan en de achterflitsers achter het raam om juist te zorgen dat mensen niet van het gas af gaan, dat ze geen verkeerde associaties kunnen maken.
Uiteraard zullen de meeste forumleden dit wel zien, maar dat noemen ze beroepsdeformatie  0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast
Reactie #132 Gepost op: 27 juli 2011, 20:19:31
VKRC, gebruik je de signalering van jouw wagen cq de signalering van de bedrijfswagens eigenlijk veel?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #133 Gepost op: 27 juli 2011, 20:29:04
Hoi Sylvester,

Valt eigenlijk wel mee, alleen als we dingen doen die buiten het "normale" verkeersbeeld vallen.
In werkvakken, waar we een groot deel van de tijd in doorbrengen, werken we met alarmverlichting.
Maar als wij ergens snel moeten reageren, dan juist weer wel om de atttentiewaarde van de medewerkers te vergroten en de snelheid bij het verkeer er uit te halen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #134 Gepost op: 27 juli 2011, 20:42:22
Hoi Sylvester,

Valt eigenlijk wel mee, alleen als we dingen doen die buiten het "normale" verkeersbeeld vallen.
In werkvakken, waar we een groot deel van de tijd in doorbrengen, werken we met alarmverlichting.
Maar als wij ergens snel moeten reageren, dan juist weer wel om de atttentiewaarde van de medewerkers te vergroten en de snelheid bij het verkeer er uit te halen.

Hey VRKC,

Een leuk en mooi filmpje over het bedrijf O0 O0.
Ik had hem ook al bekeken alleen nog geen compliment gegeven.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #135 Gepost op: 27 juli 2011, 20:43:59
Hoi Rene,

Tnx  e050
Het is vrij lastig om een totaalbeeld over Verkeersregelaars te maken, ik hoop dat ik een helder beeld heb mogen verschaffen.
Verbeterpunten hoor ik uiteraard ook graag, ben ook een leek op dat gebied  98uiye
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #136 Gepost op: 27 juli 2011, 23:40:32
@VKRC,

mooie film, en zeker mooie voertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #137 Gepost op: 28 juli 2011, 00:25:26
Waarom heb je de mini lichtbalk eigenlijk niet meer op je auto VKRC?
Die valt toch beter op?


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #138 Gepost op: 28 juli 2011, 09:11:01
Vraagje als leek  98uiye @ VKRC:
de motoren (mooie motoren overigens!) hebben striping en amber signalering - maar vanaf de motoren mag je als verkeersregelaar toch niet regelen, of vergis ik me? Waartoe dient dan in de praktijk de signalering - alleen als (stationaire) voorwaarschuwing bij obstakels of voor de te regelen kruising of zoiets?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #139 Gepost op: 28 juli 2011, 10:02:05
@sylvester1986
De Volvo is nu van mijn operationeel Manager Keesie, daar is de balk ook bij gebleven.
Daarom heb ik een ander, alleen deze is ook niet goed  :-X daarom even contact opgenomen met de flitsspecialist Caprice  e050
Er komt dus nog een ander, welke weet ik alleen nog niet.

@FlyingDutchman
Verkeerregelen op de motor is met name in de wetgeving genoemd en mag dus niet  :)
Het komt in de praktijk wel voor, maar dan moet je denken aan snelle aanwijzingen op een evenement of in een werkvak.
Ze gaan dus niet met de motor midden op bijvoorbeeld een kruising staan en verkeer regelen, dat is ook in ons bedrijfsreglement opgenomen ect.
De motoren worden gebruikt om ergens snel ter plaatse te kunnen zijn, rond te rijden om het verkeersbeeld in de gaten te houden en eventueel in te grijpen.
Als ze zien dat er bijvoorbeeld ergens vanwege een omleiding te veel drukte op een bepaald punt komt, zetten ze de motor neer en gaan ze daar het verkeer regelen.
De striping en signalering dient dan inderdaad ter extra attentie  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat