Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264652 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #150 Gepost op: 5 september 2011, 15:10:58
gewoon de alarmlichtjes, de gevarendriehoek er bij, mocht het nodig zijn een reflectie (regen)jack en een verkeersregelaars hesje(evenementenregelaar) en om verkeer af te kunnen remmen in het donker een maglite met rode cone,  en voor het geval ik zelf met accu / motorproblemen ergens kom te staan een los magneetlampje op batterij, vergelijkbaar met een powerflare. (die natuurlijk ook in andere situaties handig kan zijn).

Verder is het gebruik natuurlijk afhankelijk van de situatie.

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #151 Gepost op: 4 december 2011, 10:23:52
Ik dacht dat het al eens besproken was op dit forum, maar kan het niet terugvinden, dus mijn vraag.
 - Als je (vaste) signalering op je privévoertuig hebt, is dit een probleem met de APK keuring?
(ikzelf heb alleen een magneetpit)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #152 Gepost op: 4 december 2011, 10:47:30
Ik dacht dat het al eens besproken was op dit forum, maar kan het niet terugvinden, dus mijn vraag.
 - Als je (vaste) signalering op je privévoertuig hebt, is dit een probleem met de APK keuring?
(ikzelf heb alleen een magneetpit)

Zelf heb ik dus 2 ledflitsers achter de achteruit en een dash-flitser. Ook in mijn vorige auto had ik een soortgelijke set ingebouwd. Nooit problemen mee gehad. Wel trek ik de stekkers los voor APK. Dan werken de schakelaars iig niet bij een controle oid.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #153 Gepost op: 4 december 2011, 11:13:40
Deze zag ik een paar weken geleden voorbijkomen:



Ik vroeg mij af: waarom is dit nodig? Ik snap dat je op de motor een beetje wil opvallen, maar dit? Of is dit een ex-hulpverleningsvoertuig?

Kan het niet zo zijn dat dit een ex HV motor is en het meer werk is om alles te verwijderen dan aan te passen?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #154 Gepost op: 4 december 2011, 11:35:58
Kan het niet zo zijn dat dit een ex HV motor is en het meer werk is om alles te verwijderen dan aan te passen?
Zou kunnen, maar dan heeft de nieuwe eigenaar wel al het plaatwerk laten overspuiten/vervangen. Duur grapje. Ik vermoed eerder dat hij goedkoop aan een zwaai(flits)lamp op een paal kon komen. Extra indicatie van een als privémotor begonnen motor is dat de valbeugels en radiokoffer ontbreken (die kan je er natuurlijk afslopen, maar leidt weer tot extra werk/kosten).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #155 Gepost op: 4 december 2011, 13:38:01
Mogelijk is deze man verkeersregelaar. Die zie je vaker met signalering op hun privé foto...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #156 Gepost op: 4 december 2011, 14:36:36
Mogelijk is deze man verkeersregelaar. Die zie je vaker met signalering op hun privé foto...
haha motor bedoel ik natuurlijk ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 29 december 2011, 12:57:52


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #158 Gepost op: 3 januari 2012, 22:11:34
(uit de topic burgerhulpverlening A1 meldingen)
 O0


Je link klopt niet helemaal, maar ben wel benieuwd wat dit voertuig is?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #159 Gepost op: 3 januari 2012, 22:13:02