Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264642 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #180 Gepost op: 25 januari 2012, 19:29:56
Heb even snel gekeken vanmiddag, leken op die 44 Ledsblokken van SLSL.
Hij heeft het voor de gein. vorige keer reed die met sirene op school
Dan zou ik dit even via de geijkte manier melden aan de politie. Bel even 0900-8844 of stuur een mailtje.


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #181 Gepost op: 26 januari 2012, 09:57:08
het is mij opgevallen dat bij de ANWB de balk en "normale" RAW niet gekoppeld zijn. Als deze langer aanstaan zie je het patroon verspringen.
dus niet meer netjes alterneren

Klopt, de knipperlichten in de fly-over(lepel) zijn tegengesteld v/d knipperlichten op de auto, worden gestuurd door een apart relais, maar hoe dat excact zit no idea...Dat de zwaaibalk apart knippert bij een meldkamer oproep vind ik erg jammer, en heb dat al aangegeven. Je hebt dan nog niet de bedoeling van alternerende verlichting, het leid nog af en is onrustig wanneer er nog 2 lampen knipperen. Zal s kijken of ik vanmiddag een filmpje kan maken met alternerende verlichting, met en zonder meldkamer-signalering(om t maar een naam te geven)
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #182 Gepost op: 26 januari 2012, 11:53:41
HIer ook maar even posten:

zie: Neppolitieauto in beslag genomen - Utrecht 24-01-2012

Citaat
Neppolitieauto in beslag genomen
Utrecht, 26-01-2012 •
Het Korps landelijke politiediensten heeft dinsdag 24 januari 2011 in Utrecht een 34-jarige inwoner van die stad aangehouden, omdat hij clandestien reed in een auto met optische en geluidssignalen. Aangezien de man geen professionele hulpverlener is en zijn Mercedes geen hulpverlenersvoertuig, is hij aangehouden. Daarnaast is in de auto een stroomstootwapen aangetroffen.

Afgelopen maandag zag de politie de man in zijn Mercedes over de A27 bij Utrecht rijden met de blauwe flitsers in de grill en achter in de auto een blauwe lamp aan. Het is de politie niet gelukt om hem toen aan te houden.
Wetende dat deze auto niet behoort tot het wagenpark van de Verkeerspolitie is extra naar deze auto uitgekeken. Dinsdag zagen surveillerende agenten van de Verkeerspolitie de auto op de A2 ter hoogte van Utrecht rijden. Een in de buurt vliegende politiehelikopter is ook ingezet om de eenheden op de grond te begeleiden, indien de man er met hoge snelheid vandoor zou gaan.

In de wijk Leidsche Rijn is de man staande gehouden, waarna de auto werd onderzocht. In het voertuig is een volledige technische inrichting voor de optische en geluidssignalen aangetroffen.
De auto is in beslag genomen en de politie onderzoekt hoe de man zonder duidelijke vorm van inkomen in deze dure auto kan rijden.

Het KLPD onderzoekt ook of deze auto is gebruikt bij overvallen en diefstallen door nepagenten.

http://www.politie.nl/klpd/nieuws/voor_de_pers/120126neppolitieautoinbeslaggenomen.asp


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #183 Gepost op: 26 januari 2012, 15:10:28
Dan zou ik dit even via de geijkte manier melden aan de politie. Bel even 0900-8844 of stuur een mailtje.

Of als een een schoolgenoot/bekende van je is misschien via meld misdaad anoniem: 0800-7000


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #184 Gepost op: 26 januari 2012, 18:14:19
Of als een een schoolgenoot/bekende van je is misschien via meld misdaad anoniem: 0800-7000

Gezien het bericht hierboven lijkt me dat een beetje overbodig ;)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #185 Gepost op: 26 januari 2012, 18:59:26
Of als een een schoolgenoot/bekende van je is misschien via meld misdaad anoniem: 0800-7000
Nee ken hem verders niet, zal morgen even contacten!
Bedankt!!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #186 Gepost op: 26 januari 2012, 19:05:33
Gezien het bericht hierboven lijkt me dat een beetje overbodig ;)

Als het dezelfde betreft wel ja...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 26 januari 2012, 19:06:50
Zal s kijken of ik vanmiddag een filmpje kan maken met alternerende verlichting, met en zonder meldkamer-signalering(om t maar een naam te geven)
Is het nog gelukt?
Ik ben niet nieuwsgierig ofzo. e050 998765


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #188 Gepost op: 27 januari 2012, 10:22:05
ow sjips..helemaal vergeten...Kwam gister helaas bij t grote ongeval op de A20 terecht bij toeval, en daar drukjes mee geweest, daardoor liepen de wachttijden bij ons nogal op, daarna vd één naar de ander gevlogen..Zal t proberen te onthouden:-) (moet ff kijken of t lukt, rijd nu tijdelijk met de reserve daily, de eurocargo is voor onderhoud naar de dealer, de daily heeft andere signalering 98uiye)
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #189 Gepost op: 27 januari 2012, 19:18:55


Enige tijd geleden maakte ik al bekend dat ik mijn moter (voormalige politiefiets Italie) aan het 'verbouwen' was ten behoeve van de stichting Live Life.
Dit geheel uit eigen beweging en merendeels eigen kosten.
Met behulp van enige sponsoren (staan vermeld op de motor) is dit het eindproduct geworden.
Hierrmee ben ik op de weg te vinden bij evenementen als verkeersregelaar ten behoeve van de stichting om zodoende 1 x per jaar 'De Mooiste Dag' te kunnen blijven organiseren.