Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264647 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #200 Gepost op: 5 februari 2012, 22:24:36
Filmpje van april 2010, die kan al wel weer 100 keer doorverkocht zijn....


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #201 Gepost op: 5 februari 2012, 22:28:14
Filmpje van april 2010, die kan al wel weer 100 keer doorverkocht zijn....

Sterker nog, ik zie dat het voertuig op 3 januari jl. een nieuwe eigenaar heeft volgens de RDW. Hopen dat het blauwe speelgoed eruit is gehaald :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #202 Gepost op: 5 februari 2012, 22:35:05
Auto staat ook te koop ;) Voertuig heb ik zelf meerdere malen zien rijden, toen vielen mij de lampjes ook al op ;)
Auto is inmiddels ook onder handen genomen door tune-bedrijf MTM

Zie ook; http://www.supercarvalley.com/mtm/modellen/exemplaar/audi_mtm-rs6-r_33jkj6.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #203 Gepost op: 5 februari 2012, 22:39:23
Toch maar een sposten in de buurt van de PC Hooftstraat. >:D >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #204 Gepost op: 5 februari 2012, 22:44:02
Succes dielangemotormuis, we horen het vast wel als je hem hebt gepakt. 0098 >:D


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #205 Gepost op: 5 februari 2012, 23:08:31
zijn die flitsers ook illegaal als je ze niet gebruikt?

Ik zou namelijk zeggen dat het gewoon onder de categorie "tuning" geplaatst kan worden, ja mag ook een groen/rode/gele/paarse/blauwe neon balk onder je auto hangen samen met een gigantische subwoofer in je kofferbak, zolang je het maar niet aan hebt op de openbare weg.
het argument wat daarbij gebruikt wordt was toch ook altijd "wit voor, rood achter, de rest mag niet op de openbare weg."

Deze persoon probeert ook niet een politieauto na te doen als de lampjes uit staan want dan zie je ze zelfs niet eens zitten. Daarnaast is er als ze uit staan ook geen zichtbaar verschil met amber flitsers die wel meer mensen op dit forum in hun auto hebben zitten.

Dus saai verhaal kort: Is hij  ook strafbaar als hij de flitsers in de grill nooit aan heeft behalve als hij met zijn auto in een beursgebouw staat voor de jaarlijkse autotuning show? (ja op het filmpje staan ze aan en is hij gewoon in overtreding ;) )


Gast

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 5 februari 2012, 23:11:24
Yep, mag niet volgens de Regeling Voertuigen, in het kader "meer verlichting dan toegestaan" en dan ook nog eens een niet-toegestane kleur en aangesloten dus bruikbaar.
Ik denk dat de halve categorie "tuning" niet toegestaan is met alle "pace car strobes" en weet ik wat voor R-type rommel  ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #207 Gepost op: 5 februari 2012, 23:13:40
Yep, mag niet volgens de Regeling Voertuigen, in het kader "meer verlichting dan toegestaan" en dan ook nog eens een niet-toegestane kleur en aangesloten dus bruikbaar.
Inderdaad, zie Lichtarmaturen op voertuigen niet meer toegestaan volgens nieuwe Regeling Voertuigen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #208 Gepost op: 6 februari 2012, 10:03:01
Ok tnx voor de info  O0


JeDa

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #209 Gepost op: 6 februari 2012, 16:48:37
Hoi,
Een vraagje: Ik hoorde van een agent dat ie in z'n prive auto een blauwe magneetlamp heeft liggen om in geval van nood hulp te kunnen verlenen. Nu weet ik dat je niet snel een bekeuring krijgt van een collega agent, maar goed, volgens mij mag dit tegenwoordig niet meer. Klopt toch? Of mogen agenten wel hun prive voertuigen uitrusten met blauwe verlichting om in noodgevallen in te kunnen grijpen? Ze zijn immers 24 uur/dag bevoegd.