Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 267322 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #220 Gepost op: 7 februari 2012, 07:59:27
Ik snap nooit waarom men vaak signalering aan de voorzijde schroeft.
Het lijkt mij juist handig aan de achterzijde.
02.010.002.gl.01 en 02.001.008.gl.02.wmv
 SLSLNL

Wanneer je bij een incident aankomt op een tweerichtingrijdedende weg kun je niet altijd de auto makkelijk keren, als er al een auto in de rijrichting staat kan het veilig zijn om ook aan de andere zijde een voertuig met signaalverlichting te hebben.
Denk bijv. aan donkerre nachten op wegen met weinig verkeer, als je dan achter een incident staat en je zicht vanaf de andere zijde is nul.... reken uit je winst.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #221 Gepost op: 7 februari 2012, 11:15:00
Als ik de naam van de fabrikant in het filmpje van die Omega al zie, dan vermoed ik wederom een zogenaamde wannabe.

Wel graag flitsertjes op de auto willen hebben, maar het mag uiteraard niet te duur zijn, dus schroeven we er maar wat ongekeurde chinese rommel op want "die zijn net zo goed als de echte" ::)

Als je voor je functie al signaalverlichting op je auto mag hebben, koop dan in godsnaam wat fatsoenlijks, dat ook gekeurd is. En kijk ook even welke regelgeving er geldt.

4 mini grille flitsers en een dashboardflitser is niet conform de regelgeving en is eerder kermis, dan professioneel

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #222 Gepost op: 7 februari 2012, 11:31:26
4 mini grille flitsers en een dashboardflitser is niet conform de regelgeving en is eerder kermis, dan professioneel

Vooral als ze dan ook nog een kruislingsmanier van alteneren hebben. Als je ze laat wigwaggen (links, rechts) of alle twee tegelijk krijg je volgens mij nog een aardig idee, maar dit ziet er nogal prutserig uit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #223 Gepost op: 7 februari 2012, 13:26:59
Vooral als ze dan ook nog een kruislingsmanier van alteneren hebben. Als je ze laat wigwaggen (links, rechts) of alle twee tegelijk krijg je volgens mij nog een aardig idee, maar dit ziet er nogal prutserig uit.

Toevallig weet ik dat een aantal opzichters voor wegwerkzaamheden ook voertuigen hebben waarbij ze kruislings alteneren. Deze zijn trouwens wel gekeurd en geen chinese rommel. Nu heb ik geen contact meer met diegene, dus kan niet even navragen welk merk zijn flitsers zijn en waar hij die heeft ingebouwd.

Mijn vraag is alleen waarom willen mensen al die verlichting voeren op hun eigen voertuig??
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 7 februari 2012, 15:31:36
Er bestaan héle mooie setjes waarbij je een (klein) lichtbalkje hebt met een of twee speakers, magneetmontage en een krulsnoer.
Dus dat probleem kán wel opgelost worden.

Zoals te zien in dit filmpje. Een losse lamp en daarachter een speakertje geplaatst (pauzeer op 0.11 en je kunt het goed zien)

PRIO1 onopvallende politiewagen naar melding 's hertogenbosch
Geüpload door hiddetju op 10 sep 2009
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #225 Gepost op: 7 februari 2012, 16:15:28
Zoals te zien in dit filmpje. Een losse lamp en daarachter een speakertje geplaatst (pauzeer op 0.11 en je kunt het goed zien)

PRIO1 onopvallende politiewagen naar melding 's hertogenbosch
Geüpload door hiddetju op 10 sep 2009

Precies, dat is zo'n voorbeeld die bedoeld werd.

Mooi filmpje en ook duidelijk te zien.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

sylvester1986

• Gast
Reactie #226 Gepost op: 7 februari 2012, 16:53:01

Schoolvoorbeeld van een kermis. 0098
Traffic Control Group

Traffic Control Group

User voor beide video's is: viszer

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #227 Gepost op: 9 februari 2012, 11:23:07
Alternerende lampen aan de achterzijde wil ik even een aanvulling op geven.
Dit is een andere richtlijn. Voertuigen welke opgebouwd moeten zijn conform de richtlijnen van de CROW hebben inderdaad aan de achterzijde vaak alternerende (boven onder wisselende) richtingaanwijzers.

Dit is een aparte regel, die niet onder de regeling optische en geluidssignalen valt, maar CROW en valt dan onder alternerende verlichting voor uitoefening kortstondige werkzaamheden.

Het is echter wel zo dat deze extra knipperlichten vaak in de balk erbij gebouwd worden.
Rijkswaterstaat, diverse provinciale voertuigen en enkele wagens van Heijmans beschikken over deze schakeling.

groeten, Ruud

groeten, Ruud

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
Reactie #228 Gepost op: 9 februari 2012, 15:02:16
Als ik de naam van de fabrikant in het filmpje van die Omega al zie, dan vermoed ik wederom een zogenaamde wannabe.

Wel graag flitsertjes op de auto willen hebben, maar het mag uiteraard niet te duur zijn, dus schroeven we er maar wat ongekeurde chinese rommel op want "die zijn net zo goed als de echte" ::)

Als je voor je functie al signaalverlichting op je auto mag hebben, koop dan in godsnaam wat fatsoenlijks, dat ook gekeurd is. En kijk ook even welke regelgeving er geldt.

SLSL is niet de fabrikant hoor,
hij koopt het rechtstreeks uit China in.
Hij heeft dozen vol van dat spul thuis staan...
Dezelfde fabriek werkt ook met E-bay overigens  :)

Dit ter info.

Hoe is het overigens geregeld met werkverkeer voertuigen ?
Dus gewone personenwagens met een magneetbord met "Werkverkeer" erop ?
Groetjes, Marco

Gast

• Gast
Reactie #229 Gepost op: 9 februari 2012, 15:32:14
Dezelfde fabriek werkt ook met E-bay overigens  :)

Er zijn ENORRRRRRRRRRRRRRRRRM veel Chineze aanbieders van lampjes en lichtjes, ook op ebay. Ik ben gestopt met het bij te houden, en te antwoorden op de "Dear import manager of lighting products"...
De twee laatste bedrijven waarbij ik wel spullen gekocht heb in het verleden hadden de meest "hoge" kwalitatieve spullen vergeleken bij andere aanbieders. Maar door hun onevenredige hoge verzendkosten ben ik weer overgestapt op US leveranciers.... die evengoed hun spul uit China danwel Hong Kong halen...  O0